دیدار نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با طلاب و روحانیون شهرستان دلگان

دیدار نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با طلاب و روحانیون شهرستان دلگان

️نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان همزمان با سفر به شهرستان دلگان با طلاب و روحانیون این شهرستان دیدار و به بیان نکات مد نظر پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان،آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان، در جمع طلاب و روحانیون شهرستان دلگان به سخنرانی پرداخت و با اشاره به حدیث “رحم اللّه امرءا عرف قدره رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَه” عنوان داشت: خداوند رحمت کند کسی که قدر و اندازه خود را بشناسد.

️امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه شناختن قدر انسان می‌تواند وجوه مختلفی داشته باشد افزود: گاهی به این شکل معنا می‌کنند که انسان حد و اندازه خودش را بشناسد و بیشتر از حد اقدام و انتظار نداشته باشد و خود را بالاتر از حدش در نظر نگیرد و در حد و اندازه خود قدم بردارد.

️آیت‌الله محامی بیان داشت: این جمله معانی مختلفی دارد ابتدا اینکه فرد پرتوقع نباشد و دوم اینکه اگر چیزی خلاف توقع و انتظار ما اتفاق افتاد مایوس و ناراحت نشویم و نباید انتظارات بیشتر و بالاتری داشته باشیم زیرا هر کسی حدی دارد.

️امام جمعه زاهدان تصریح کرد: معنای دیگر حدیث این است که ارزش خود را بدانیم و به تعبیر امام علی(ع) انسان خلاصه عالم آفرینش است.

️امام جمعه زاهدان افزود: اگر انسان قدر خود را بشناسد دیگر خود را هدر نخواهد داد و باید برای روح، جان و حقیقت انسانی خود ارزش قائل باشیم.

️وی گفت: در گذشته بزرگان حوزه‌های علمیه همواره بهترین استفاده را از وقت خود را داشتند و ما هم باید همین کار را صورت دهیم. امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بدون زحمت و تلاش نتیجه حاصل نمی‌شود و زمانی کار به نتیحه می‌رسد که انسان شب و روز خود را صرف کند.

️نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر برای خودمان ارزش قائل باشیم خودمان را ارزان نخواهیم فروخت و تحت تاثیر شهوات دنیایی قرار نمی‌گیریم و اگر این گونه شدیم چنین وجود نورانی هر کجا که باشد مبلغ و مدافع دین خواهد شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super