نشست هم‌اندیشی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با جمعی از فرهنگیان شهرستان ایرانشهر

نشست هم‌اندیشی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با جمعی از فرهنگیان شهرستان ایرانشهر

نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان با جمعی از فرهنگیان شهرستان ایرانشهر دیدار و به گفتگو پرداختند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان،آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان، در نشست با جمعی از فرهنگیان شهرستان ایرانشهر عنوان کرد: معلمی شغل انبیاست و باید ببینید که انبیا از جمله پیامبر اکرم(ص) چه کرده و از ایشان الگو بگیرید.

امام جمعه زاهدان با اشاره به آیه “لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثيرًا” عنوان کرد: کسی که به خدا و قیامت ایمان داشته و به یاد خداوند متعال باشد چنین انسانی لیاقت و ظرفیت دارد که از پیامبر الگو بگیرد.

آیت‌الله محامی ضمن قرائت آیه “يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَ إِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ” بیان داشت: خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را در دوران عرب جاهلیت به یک سرزمین سخت مانند حجاز که مردمی دور از تمدن بودند فرستاد و ایشان از میان این مردم انسان‌های الگویی ساخت که دیگران تا قیامت از آن‌ها درس بگیرند.

وی گفت: گام اول تزکیه روح و نفس است تا ظرف وجود ظرفیت پذیرش داشته باشد و پیامبراکرم(ص) ابتدا آیات الهی را برای مردم تلاوت می‌کند تا مردم به آن فکر و تعقل داشته باشند. امام جمعه زاهدان عنوان داشت: در این وجود پاک و تزکیه شده باید علم و دانش بریزند که البته تنها دانش برای رسیدن به سعادت کافی نیست و باید در کنار علم حکمت و بصیرت هم داشته باشیم.

وی اضافه کرد:: اگر می‌خواهیم در مقام معلم از پیامبر اکرم(ص) الگو بگیریم کار ما این است که برای رشد عقلانیت و فکر دانش آموزان تلاش کنیم چرا که در این صورت دانش آموز ما در هر حوزه‌‌ای که وارد شود موفق خواهد بود.

آيت‌الله محامی عنوان کرد: آموزش، بینش و تزکیه بدون برنامه‌ریزی و تلاش حاصل نخواهد شد‌. نماینده مقام معظم رهبری در پاسخ به سوالات و مطالبات برخی از معلمان که در جلسه مطرح شده بود عنوان کرد: باید محورهای مهم و مشکلات اصلی آموزش و مرورش شهرستان ایرانشهر ارائه شود تا بتوانیم در جلسه با مسئولان پیگیر مطالبات فرهنگیان باشیم.

امام جمعه زاهدان در پاسخ به درخواست یکی از معلمان مبنی بر به کار گیری اهل سنت در نیروهای نظامی و انتظامی اذعان داشت: بنده از همان سال‌های ابتدایی حضور در استان بحث جذب اهل سنت در نیروهای نظامی و انتظامی را دنبال کردم و حتی در دولت قبل هم این مورد را با مجموعه‌ای تز مسئولان استان در مرکز کشور پیگیری کردیم و اقداماتی هم صورت گرفت هر چند که تغییر رویه، کاری سخت و زمان‌بر بود اما این فرایند در نیروی انتظامی مقداری عمل شد اما با حوادث سال گذشته کار متوقف شد و امیدواریم بتوانیم مجدد در این جهت پیگیری‌ و اقدام داشته باشیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super