وحدت باید در گفتار و عمل ما قرار گیرد

وحدت باید در گفتار و عمل ما قرار گیرد

مولوی سیدی اظهار داشت: وحدت فقط شعار نیست بلکه وحدت را باید به صورت عملی در گفتار و روش و عمل خود قرار داد و همه فرق اسلامی باید به دور از تبعیض، تنش و تحریک احساسات، زندگی مسالمت آمیز داشته باشند و با احترام و عدم هتک حرمت بنا به آموزه های اسلامی و فتوای مقام معظم رهبری در کنار یکدیگر باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالله سیدی در خطبه های این هفته نمازجمعه اهلسنت سراوان گفت: هجرت پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم از مکه مکرمه به مدینه منوره که با تایید و تصدیق الله متعال همراه بود از وقایع مهم تاریخ اسلام است.


وی خاطر نشان کرد: شهر مکه علاوه بر اینکه زادگاه رسول اکرم صلی الله علیه وسلم و مرکز استقرار آنحضرت و اصحابش بود و اینکه بیت الله الحرام درآن واقع بود از جذابیت و ویژگی و کشش خاصی برخوردار بود اما وقتی عرصه دعوت و تبلیغ واظهار عقیده درمکه مکرمه برای مسلمانان تنگ شد ، آنحضرت و اصحابش تصمیم به ترک وطن و جدایی خانواده و مسکن نمودند ، از این جهت به تمام مسلمانان دستور دادند که به مدینه هجرت نمایند و به برادران انصار خود بپیوندند.
مولوی سیدی افزود: با وجود همه مشکلات و گرفتاری ها، مسلمانان گروه گروه هجرت نمودند که در واقع خواست و دستور الهی بود و توطئه برای قتل آنحضرت صلی الله علیه وسلم با همکاری و شجاعت حضرت علی رضی الله عنه که بجای آنحضرت بر بستر خوابید ناکام ماند و خداوند متعال که عالم الغیب است، پیش از آن توطئه، حبیب خودش را از مکر و نیرنگ مشرکان باخبر می کند.

وی تصریح کرد: اهالی مدینه هرروز برای استقبال آنحضرت از خانه هایشان بیرون آمدند اما وقتی خبری از آنحضرت نبود در پایان روز به خانه هایشان بازمی گشتند. تا اینکه بالاخره یک روز شخصی باصدای بلند ورود مبارک آنحضرت را اعلام نمود که مورد استقبال پرشور مسلمانان مدینه قرار گرفتند و آنحضرت رسالت خویش را در این شهر دنبال کردند.
امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: هجرت به مدینه تحولی عظیم در تاریخ اسلام است که حکومت اسلامی در این شهر تشکیل گردید ، هدف ازهجرت به مدینه برای پایه گذاری دولت و حکومت اسلامی و گسترش دین اسلام بود که بر محور آن همه مسلمانان جمع شوند و از آنجا دعوت و دستورات دین مبین اسلام را به اقصی نقاط جهان برسانند و اصحاب آنحضرت در راه اعتلای آن به هرمسیری رهسپار و به هر برزنی بسیج شوند که به موفقیت های درخشان و خشنودی و رضایت پروردگار نایل آمدند.
مولوی سیدی اظهار داشت: در آغاز هفته وحدت قرارداریم ، وحدت فقط شعار نیست بلکه وحدت را باید به صورت عملی در گفتار و روش و عمل خود قرار داد و همه فرق اسلامی باید به دور از تبعیض و تنش و تحریک احساسات زندگی مسالمت آمیز داشته باشند و با احترام و عدم هتک حرمت بنا به آموزه های اسلامی و فتوای مقام معظم رهبری در کنار هم باشند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super