عاملان جنایت افغانستان دست نشانده دشمنان اسلام هستند/لزوم ورود جوامع بین المللی برای خشکاندن ریشه عاملان این جریان

عاملان جنایت افغانستان دست نشانده دشمنان اسلام هستند/لزوم ورود جوامع بین المللی برای خشکاندن ریشه عاملان این جریان

مولوی سلامی گفت: تروریست هایی که دست به جنایت در افغانستان زده اند عامل و دست نشانده دشمنان اسلام و گروهی منحرف از مسیر انسانیت هستند چرا که این حرکت از نگاه هر انسان باوجدانی محکوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد:اقدام تروریستی و ظالمانه در به خاک و خون کشیدن شیعیان قندوز و شهادت جمع کثیری از نمازگزاران دردناک و این جنایت از نگاه هر وجدان بیداری چه مسلمان و غیر مسلمان، ضد بشری و محکوم است.

/

وی افزود: کسانی که به اسم اسلام دست به چنین جنیات ددمنشانه ای می زنند در مسیر پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام نیستند و از مسلمانی فاصله دارند چراکه این جنایت نقض کامل حقوق بشر است .

وی خاطرنشان کرد: هیچ وجدان بیداری چنین اقدامی را در حق بندگان خدا که بی گناه در مسجد مشغول عبادت بودند را نمی پذیرد و حتی حیوانات وحشی نیز نظیر چنین اقدامی را مرتکب نمی شوند، افرادی که چنین جنایتی را مرتکب شدند از حیوانات وحشی نیز درنده تر بوده و با این وجود ادعای حقوق بشری و اجرای اسلام را دارند.

مولوی سلامی تاکید کرد: تروریست هایی که دست به این جنایت زده اند عامل و دست نشانده دشمنان اسلام و گروهی منحرف از مسیر انسانیت هستند چرا که این حرکت از نگاه هر انسان باوجدانی محکوم است.

وی ادامه داد: جوامع بین المللی و کشورهای اسلامی باید احساس وظیفه کرده و از راه های مختلف با عاملان این جنایت مقابله و در صورت عدم اصلاح با آنان جهاد کنند، دولت های اسلامی باید راه عملی و اجرایی برای خشکاندن این جریان بیندیشند.

وی اذعان کرد: ایجاد دولت فراگیر در کشور افغانستان که از جمعیت ها و قومیت های مختلف تشکیل شده برای برقراری امنیت و آرامش لازم و ضروری است و اگر تنها یک گروه قدرت را در دست بگیرد ثبات ایجاد نمی شود و حکومتی فراگیر شامل همه قومیت ها برای اداره این کشور ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super