برگزاری سومین دوره تربیت مبلغان دینی و تقریبی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان

در زاهدان برگزار گردید؛
سومین دوره تربیت مبلغان دینی و تقریبی
مدیر امور روحانیون و مساجد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: هدف این دوره این است که روحانیون شیعه و سنی بتوانند از نظام و رهبری به روش صحیح دفاع کرده و آرمانهای نظام را تبلیغ نمایند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان؛ بخش اول سومین دوره تربیت مبلغان دینی و تقریبی با حضور جمعی از روحانیون و مبلغان دینی فریقین از شهرستان های زاهدان، خاش، میرجاوه و حومه در زاهدان برگزار گردید.
مولوی عبدالغنی دهانی مسئول برگزاری دوره ابراز داشت: در این دوره روحانیون و مبلغین تقریبی در راستای تحقق منویات نظام و رهبری آموزش های لازم را میبینند.
وی افزود: هدف این دوره این است که روحانیون شیعه و سنی بتوانند از نظام و رهبری به روش صحیح دفاع کرده و آرمانهای نظام را تبلیغ نمایند.
مدیر امور روحانیون و مساجد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این دوره منشور تبلیغ تهیه شده است و در آن مراحل و موارد تبلیغ صحیح آمده است.
مولوی دهانی برگزاری قریب الوقوع بخش دوم این دوره را برای روحانیون شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار نوید داد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین راهداری  گفت: تبلیغ چه در باطل و چه در جریان حق همیشه اثرگذار بوده است که نمونه های فراوان آن را از صدر اسلام تاکنون شاهد بوده ایم.

معاون نهاد های دینی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در سومین دوره تربیت مبلغان دینی و تقریبی در خصوص ویژگی ها و اهمیت تبلیغ ابرار داشت: تبلیغ در دین جایگاهی دارد که هیچگاه کنند نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین راهداری تبلیغات یک ابزار کاربردی برای ترویج مسائل دانست و گفت: تبلیغ چه در باطل و چه در جریان حق همیشه اثرگذار بوده است که نمونه های فراوان آن را از صدر اسلام تاکنون شاهد بوده ایم.
امام جمعه موقت زاهدان با بیان این نکته که عمده و معظم پیامبران الهی پیامبران تبلیغی بوده اند به بررسی ویژگی ها و صفات مبلغ دینی از دیدگاه قرآن و روایات پرداخت و در این خصوص آگاهی و بصیرت، مردمی بودن و مردم شناسی، محبت و مهربانی با مردم، تواضع و فروتنی در برابر خداوند و برادران دینی، ایمان به هدف، امیدواری به وعده های الهی و انتقال آن به مستمعین، عمل نمودن به معلومات، صبوری در راه تبلیغ و سعه صدر، صدق و راستی و توکل بر خداوند متعال به علاوه شناخت صحیح و دقیق از مخاطب را از مهمترین ویژگی های یک مبلغ دینی برشمرد .

مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت؛ بزرگترین ضعف خطباء عدم شناخت کافی از مخاطبان است
مولوی عبد الجبار قنبرزهی گفت: اگر میخواهید سخنرانی شما مفید باشد سعی کنید در ۲۰ دقیقه صحبت هایتان را جمع بندی کنید.
؛ مولوی عبد الجبار قنبرزهی به عنوان سخنران سومین دوره تربیت مبلغان دینی و تقریبی در خصوص روشهای تبلیغ صحیح و نوین و ویژگی های یک سخنران خوب ابراز داشت: بزرگترین ضعف خطباء عدم شناخت کافی از مخاطبان است.
وی افزود: برای یک سخنرانی مدرن و پیشرفته باید تحقیق نمود که مخاطب ما چه کسانی هستند.
مولوی قنبرزهی با اشاره به داستان حضرت موسی و فرعون خاطر نشان کرد: برای تبلیغ به نحوه صحیح و مناسب و شناخت شخصیت مخاطب باید تلاش نمود و ساعت ها مطالعه پیش از یک سخنرانی را در دستور کار قرار داد.
وی اصول مهم رعایت لحن و تن صدا، زبان بدن و محتوای بروز را بسیار کاربردی توصیف نمود و ابراز داشت: اگر میخواهید سخنرانی شما مفید باشد سعی کنید در ۲۰ دقیقه صحبت هایتان را جمع بندی کنید.
وی افزود: در سخنرانی ها با بیان داستان های کوتاه و یا لطیفه های سنجیده سطح هوشیاری مخاطب را بالا ببرید.
وی ادامه داد: یکی از نکات مهم در سخنرانی موضوع شناسی است؛ به همین جهت باید موضوعاتی را اختیار نماییم که بتوانیم از پس آن برآییم و از بیان کلمات و جملات پیچیده و مبهم شدیداً پرهیز کنیم مضاف بر اینکه آراستگی ظاهر و دسته بندی مطالب ارتباط گیری چشمی با مخاطب در حین سخنرانی از نکات بسیار مهم در سخنرانی می باشد.

برگزاری سومین دوره تربیت مبلغان دینی و تقریبی به روابت تصویر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super