محکوم نمودن انفجار های اخیر در کابل توسط تعدادی از علمای اهل سنت استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت  سیستان و بلوچستان ؛ در عملیات تروریستی طالبان در افغانستان بیش از 15 انفجار انتحاری در منطقه دیپلماتیک کابل، بیش از 30 کشته و حدود 70 زخمی برجا گذاشته بود تعدای از علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ضمن محکوم نمودن اینگونه عملیتها سخنانی ایراد داشتند:

امام جمعه اهل سنت انده؛
حادثه تروریستی کابل شدیدا محکوم می باشد
مولوی طلحه ریگی گفت: به وضوح دست آمریکایی ها و استکبار جهانی در پدیدار شدن قضایای اینچنینی پیدا است زیرا همه می‌دانند پدر معنوی طالبان ایالات متحده آمریکاست.
این انفجارها، در منطقه ” پل محمود خان ” نزدیک ساختمان وزارت دفاع، کمیته ملی المپیک، تلویزیون خصوصی شمشاد و مرکز پشتیبانی ارتش افغانستان به وقوع پیوست.
بر اثر این انفجارها، شیشه های ساختمان های اطراف فرو ریخت.
به گفته سخنگوی وزارت کشور افغانستان: ابتدا یک خودروی بمب گذاری شده در حوزه شانزدهم امنیتی شهر کابل منفجر شد، سپس مهاجمان مسلح وارد یک ساختمان شدند و به درگیری با نیروهای امنیتی افغان پرداختند. طالبان مسئولیت این حملات و انفجارها را بر عهده گرفته است.

درگیری مهاجمان طالبان با نظامیان افغان در مرکز شهرکابل حدود 8 ساعت طول کشید و با کشته شدن پنج مهاجم مسلح پایان یافت. همچنین در این درگیری ها دهها نفر کشته و زخمی شدند.
مولوی طلحه ریگی امام جمعه اهل سنت انده با محکومیت شدیدالحن واقعه تروریستی اخیر کابل ابراز داشت: اتفاق به وجود آمده در کابل توسط گروه تروریستی طالبان بسیار نگران کننده بود.
وی در ادامه افزود: حوادث تروریستی اینچنینی که منجر به خسارت دیدن و کشته و زخمی شدن عده زیادی از مردم می شود به هیچ عنوان مورد تایید نمیباشد و مسلمانان حقیقی جهان این مطلب را نمی پذیرند.
وی در ادامه با اشاره به منفعت طلبی های شخصی و جریانات سیاسی پشت پرده این قضایا ابراز داشت: عناصری که دست به چنین جنایتی می زنند اهداف و اغراض شخصی و جناحی را دنبال می‌کنند و به هیچ عنوان ادعای آنها مبنی بر مردمی بودن و به فکر مردم بودن صحیح نمی باشد.
مولوی ریگی افزود: به وضوح دست آمریکایی ها و استکبار جهانی در پدیدار شدن قضایای اینچنینی پیدا است زیرا همه می‌دانند پدر معنوی طالبان ایالات متحده آمریکاست.

فعال فرهنگی اهل سنت؛
القاعده و طالبان نتیجه سیاست های آمریکا در منطقه می باشند
مولوی یعقوب حسین بر گفت: نداشتن رهبری واحد برای انسجام بخشی به کشور یکی از مشکلات عمده و بزرگ به ملت افغان می باشد.
مولوی یعقوب حسین بر از فعالین فرهنگی اهل سنت سیستان و بلوچستان حادثه تروریستی کابل را به شدت محکوم نمود و گفت: آمریکا و استکبار جهانی برای تثبیت خودشان گروه های تروریستی به مثل طالبان و القاعده را به وجود آوردند و امروزه نیز آنها را در مقابل حکومت مرکزی افغانستان قرار داده و هر از گاهی فعالیت های تروریستی ایشان حوادث تلخ و ناگوار را در افغانستان مظلوم رقم می زند.
وی در ادامه افزود: نداشتن رهبری واحد برای انسجام بخشی به کشور یکی از مشکلات عمده و بزرگ به ملت افغان می باشد.
وی ادامه داد: علت قدرت و قوت ایران رهبری معظم انقلاب است و به نظر میرسد در سایه سار رهبری واحد است که اتحاد و انسجام یک کشور شکل می‌گیرد و افغانستان نیز با رهبری واحد می تواند از شر مستکبران جهانی خصوصا آمریکا نجات یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super