برگزاری جلسه آئین افتتاح مدرسه حج در ایرانشهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ؛ آئین افتتاح مدرسه حج روز یکشنبه مورخ 98/3/12در مکان مسجد جامع النبی شهرستان ایرانشهر با حضور بیش از 400 نفر از  مسئولین ادارات ، معتمدین ، علمای تشیع و تسنن ، روحانیون و مدیران کاروانهای حج شهرستان برگزار گردید .

 

 

در ابتدای جلسه آیین مدرسه حج در ایرانشهر , جناب مولوی عبدالصمد دامنی مدیریت مدرسه دینی دارالعلوم حقانیه ایرانشهر  با عرض خیر مقدم به مهمانان و سپاس از اعتماد مسئولین امر جهت انتخاب مدرسه حقانیه بعنوان مدرسه حج گفت :

انشالله خداوند توفیق بدهد که بتوانیم در مقابل اعتماد این بزرگواران برای پیش برد مناسک حج خدمتی انجام دهیم .

مسائل حج از مسائل بسیار مهم اسلام است و تجارب در این راه  باید با برقراری و آموزش در  این کلاس ها انجام شود و تعلیم حجاج ، حج و روحانیون بسیار مفید است .

اگر کسی خالص سفر حج انجام دهد خداوند متعال تمام گناهان او را می بخشد و البته باید رضایت پروردگار در آن باشد .

سپس جناب مولوی عبدالصمد کریمزایی ، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان مطالبی در رابطه با مرکزیت شهرستان ایرانشهر ، بنای مدرسه حج در این شهرستان را دستاوردی بزرگ در جهت تسهیل امورات حج برشمردند.

 

سخنران بعدی جلسه  , مولوی عبدالسلام ملازاده مدیر مدرسه دینی صدیقیه ایرانشهر بودند که ایشان نیز  ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمد گویی به مهمانان و شرکت کنندگان در جلسه  , سخنانی ایراد داشتند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین آکبری در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با حج پرداختند و گفتند مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری بیش از 15 سال است که تاسیس شده و وظیفه اصلی آن شناسایی ، جذب و آموزش روحانیون محترم کاروانهاست .

ایشان بیان داشتندمسئله حج مسئله ساده ای نیست و شخصی که قرار است بعنوان روحانی کاروان انتخاب شود باید چند سفر حج رفته باشد و توانایی علمی کافی در این زمینه را پیدا کرده باشد و پاسخگوی سوالات زائرین باشد .

مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به ظرفیت های زیادمدارس دینی اهل سنت در این زمینه بیان کردند مدرسه حج باید کانونی شود برای حل و فصل مسائل دنیا و روحانی کاروان باید توانایی پاسخگوی به مسائل روز دنیا را داشته باشد .

ایشان با توجه به نیاز استان سیستان و بلوچستان به تربیت و معرفی روحانیون کاروان ، افتتاح مدرسه حج را کانونی جهت رشد فکری و علمی روحانیونکاروانها تحت یکسرس آموزش ها خاص در این زمینه ها دانست .

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اکبری مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در این جلسه بیان کردند : اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد آمرزش قرار نگیرد باید سفر حجبرود زیرا درهای رحمت الهی در ماه مبارک رمضان باز است و در هیچ شب و روزی بیشتر از شب و روز های ماه رمضان ثواب نمی دهند .

 

سخنران بعدی جلسه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای مهدوی مهر بودند که ایشان نیز اظهار داشتند: خداوند در میان عبادات یک عبادت را جامع و کامل قرار داده است و آن حج است و حج دارای دوبعد است که باید مورد توجه قرار گیرد . بعد اول حج ظاهر آن است که شامل مناسک حج است که باید درست و دقیق انجام شود و بعد دوم آن اسرار و معارف حج است .

ایشان ابراز داشتند مدرسه حج را باید به معارف حج بپردازد و ماباید دنبال معنویات حج باشیم واین در مدرسه حج باید اشاره شود زیرا پیام حج ، پیام بیداری مسلمانان استواگر به معارف حج توجه شود مسلمانان به اعلی درجه موقعیت در جهان قرار می گیرند و اگر به اسرار حج توجه می شد الان قبله اول مسلمین جهان به دست صهیونیست ها نمی افتاد و مستکبرین جرات نمیکردند ان را بعنوان مرکز رژیم جعلی صهیونیسم اعلام کنند.

در پایان اهداء حکم مدرسه حج به جناب مولوی عبدالصمد دامنی توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اکبری صورت پذیرفت .

برگزاری جلسه آئین افتتاح مدرسه حج در ایرانشهر به روایت تصویر

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super