جلسه دیدار و ضیافت افطاری نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با مدیران کل ادارات و نهادهای نظامی و انتظامی استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت  سیستان و بلوچستان؛ دیدار رمضانی و ضیافت افطاری نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با مدیران کل ادارات و نهادهای نظامی و انتظامی استان در زاهدان صورت پذیرفت.
در ابتدای این دیدارمهندس احمد علی موهبتی ,  استاندار سیستان و بلوچستان  ضمن گرامیداشت حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای جمع حاضر، از آیت الله محامی و مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان به جهت برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر نمود.


وی با اشاره به مصوبات دولت درباره سیستان و بلوچستان ابراز داشت: طرح های خوبی توسط دولت برای استان مصوب گردیده است که از جمله مهمترین آنها پروژه گازرسانی به شهر های استان می باشد.
وی با اشاره به کسب مجوز های لازم برای استخدام نیرو، واردات دام از طریق دریا و طرح هایی در خصوص رفع حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ استان اظهار داشت: همه ما باید تلاش نماییم تا استان را به رونق و پویایی برسانیم.
استاندار با اشاره به تردد پلاک های مخدوش در جاده های استان و رفتارهای پرخطر برخی رانندگان این آفت را بسیار دردناک دانست.
وی با اشاره به همت قرارگاه قدس سپاه پاسداران در اجرای طرح رزاق برای ساماندهی سوخت کش ها ابراز داشت: سهمیه سوخت مرزنشینان از ابتدای امسال به مزایده گذاشته شده است که به نفع مرزنشینان می باشد.
احمدعلی موهبتی با اشاره به طرح کدینگ سوخت در شهرستانهای سراوان، مهرستان و سوران عنوان داشت: قرار است کارت های سوخت مهاجر از سطح استان جمع آوری گردد و بدین وسیله بخشی از گرفتاریهای مردم کاهش و تولید استان افزایش یابد.
وی افزود: باید به اشکالات خود بپردازیم تا دچار آفت نشویم و از فرصت ها به سادگی عبور نکنیم و آن ها را غنیمت بشماریم.
در ادامه آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن خیر مقدم گویی به جمع حاضر و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ارتحال ملکوتی امام خمینی رحمة الله علیه و گرامیداشت یوم الله ۱۵ خرداد ابراز داشت: استاندار محترم به تحرک و فعالیت زیاد شناخته شده اند که الگویی مناسب برای دیگران می باشند.


وی افزود: ملت شریف ایران مکتب امام را فراموش نمی‌کنند و انقلاب و انقلابی گری را به رهبری شاگرد مکتبش امام خامنه ای حفظه الله ادامه خواهند داد.
امام جمعه معزز زاهدان با بیان به کلام امیرالمومنین علیه السلام در کتاب شریف نهج البلاغه مبنی بر خصوصیات دنیا ابراز داشت: دنیا فرصتی زودگذر است که باید از آن نهایت استفاده را برای ذخیره توشه های مناسب برای آخرت ببریم به همین جهت بهتر است قبل از مرگ توبه نمایم و پرونده اعمالمان را پاک کنیم.
آیت الله محامی با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی رحمة الله علیه ابراز داشت: امام خمینی رحمت الله علیه به عنوان یک عالم جامع دینی و متخصص در علوم اسلامی وظیفه دینی و شرعی خود را احیای اسلام و عزت مسلمین و اجرای احکام شریعت تشخیص داد و بدین منظور پا به میدان گذاشت.
وی افزود: مردم نجیب و شریف ایران نیز در حمایت از این مرد بزرگ پانزده سال شکنجه و تهدید و زندان را تحمل کردند و نهایتا انقلاب اسلامی ایران پیروز گردید و پس از آن با همان روحیه انقلابی نظام سازی نمودند و ده سال به رهبری مرحوم امام در همه عرصه ها سختی ها را به جان خریده و پا بکار بودند و پس از ارتحال ایشان نیز در ۳۰ ساله گذشته علیرغم وجود تمام تهدیدها و دشمنی ها همچنان بر بیعت خود با انقلاب و شجره طیبه ولایت فقیه به زعامت مقام مقام معظم رهبری ماندند.
وی افزود: درعرصه‌های مختلف پیشرفتهای چشمگیری داشته باشیم که در پاره ای از اوقات سرعمان تندتر و در برخی اوقات با کاهش سرعت در روند رشد مواجه بوده ایم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به روحیه انقلابی کشور در اوایل انقلاب ابراز داشت: امروز نیز می بایست همان روحیه پرشور و حماسی دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب را احیا نماییم تا موفقیت روز افزون را شاهد باشیم.
وی افزود: متاسفانه برخی اختلافات سیاسی و هنجارشکنی های اداری از قبیل رشوه و ترجیح منافع حزبی و قومی و بعضی از مفاسد اجتماعی به وجود آمده است که در شان انقلاب اسلامی نیست و باید در صدد رفع آن برآمد و شایسته سالاری و پرهیز از هرگونه اختلاف افکنی را سرلوحه کارها قرار داد.
وی افزود: سطح پایین سواد، آسیب های فرهنگی و مشکلات اقتصادی و مسائل امنیتی و حاشیه نشینی و نظافت ضعیف شهری و سوخت کشی از جمله مهمترین مشکلات استان می باشند که شایسته مردم عزیز،شریف و قانع سیستان و بلوچستان نیست و اسباب شرمندگی ما را فراهم نموده است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: انتظار می رود مسئولین محترم با تلاشی مضاعف و شبانه روزی در جهت بالا بردن و ارتقای کیفیت زندگی مردم شریف استان تلاش نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super