طوایف سیستان و بلوچستان : اقدامات تروریستی ذره‌ای در عزم و اراده پولادین ملت ایران اثر نخواهد گذاشت و پرچم جهاد برافراشته خواهد ماند.

طوایف استان سیستان و بلوچستان : دشمنان انقلاب اسلامی خواهند دید؛ این اقدامات، ذره‌ای در عزم و اراده پولادین ملت ایران اثر نخواهد گذاشت و پرچم جهاد و مبارزه همچنان برافراشته باقی خواهد ماند.

در پی اقدام تروریستی و بزدلانه عوامل استکبار در مراسم رژه نیروهای نظامی در اهواز ، سران ، معتمدین و ریش سفیدان قبایل و طوایف استان سیستان و بلوچستان این حمله تروریستی ناجوانمردانه را شدیداً محکوم نموده و سران طوایف بیانیه هایی صادر نمودند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ؛ تعدادی از بیانیه های طوایف استان سیستان و بلوچستان به شرح ذیل اعلام می گردد .

*** طایفه شهنوازی : این اعمال کورکورانه تروریستی وهدف قراردادن احاد مردم نشان از ان دارد که این مزدوران معاند،نه نتها بویی از انسانیت نبرده اند. بلکه برای دستیابی به اهداف پلیدشان از هیچ جنایتی فروگذار نیستند.

*** طایفه براهویی : خون شهدای ایران استکبار را رسوا کرده است/رژه ایثار و شهادت طلبی فرزندان انقلاب ماندگار می شود/تروریست ها منتظر پاسخ کوبنده ما باشند .

*** طایفه ریگی : طایفه ریگی هم صداوهم نوا باسایر عشایر غیور و اقشار دیگرمیهن اسلامی مان حمله بزدلانه تروریستی اخیردر اهواز را که به دست ایادی استکبار جهانی و عناصرخود فروخته آنان که در راستای اهداف آمریکایی صهیونیستی صورت گرفت محکوم می کند .

*** طایفه نارویی : برخی بزدلان  دست‌نشانده وابسته به صهیونیست و استکبار جهانی امروز باهدف ضربه زدن به اتحاد و همبستگی فرزندان رشید ایران اسلامی در رژه اهواز، کودک، زن و مردم بی‌گناه را به شهادت رساندند.
به یقین ملت ما مصمم‌تر از پیش برای مبارزه با آنها وارد کار خواهد شد تا ریشه این گروه جنایتکار کثیف کنده نشود از پای نخواهد نشست.

*** طایفه شاهوزهی :آری جدال یزید و یزیدیان با حسین و حسینیان سنت همیشگی تاریخ و سرنوشت انسان ها است و گام نهادن در مسیر حسینی و ارزش های والای الهی چه شکوهمند و افتخارآفرین است .

*** طایفه کهرازهی :     *امروز اونیکه در اهواز شلیک می کرد برایش مهم نبود که هدفش فارس، عرب یا لر باشد.*
                                  *خبرنگار است یا سرباز یا بسیجی یا پاسدار*
                                 *کودک نشسته بر کالسکه است یا جانباز نشسته بر ویلچر*
                                 *او فقط می دانست بودن همه ی این ها در کنار هم رمز بقای ایران است . او بقای ایران را نشانه رفته بود.*

*** طایفه شیرانی : دلهای پرکینه‌ی آنان نمی تواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند. جنایت اینها ادامه‌ی توطئه‌ی دولتهای دست‌نشانده‌ی آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار داده‌اند.

***************************************************

متن بیانیه سر طایفه شهنوازی  :

<بسم الله الرحمن الرحيم >
«همزمان با سالگرد آغاز هشت‌ سال جنگ تحمیلی، بار دیگر شاهد تحرکات ایادی داخلی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی بودیم که با حمله تروریستی و تیراندازی به سمت شهروندان بی‌دفاع و سربازان در رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز سعی بر ایجاد رعب و وحشت و تفرقه میان ملت سرافراز ایران داشتند.
این اعمال کورکورانه تروریستی وهدف قراردادن احاد مردم نشان از ان دارد که این مزدوران معاند،نه نتها بویی از انسانیت نبرده اند. بلکه برای دستیابی به اهداف پلیدشان از هیچ جنایتی فروگذار نیستند. 

طایفه شهنوازی ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران، آرزوی آرامش و صبر برای بازماندگان و  سلامتی و بهبودی برای مجروحان این حادثه، این‌گونه اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز را که منجر به شهادت تعدادی از هموطنانمان از جمله کودکان، جانبازان و سربازان جان‌ بر کف این مرز و بوم گردید، محکوم می‌کند

متن بیانیه سر طایفه براهویی به شرح ذیل می باشد . 

خون شهدای ایران استکبار را رسوا کرده است/رژه ایثار و شهادت طلبی فرزندان انقلاب ماندگار می شود/تروریست ها منتظر پاسخ کوبنده ما باشند

سر طائفه براهویی گفت: یک بار دیگر فرزندان انقلاب اسلامی ایران با ایثار و شهادت طلبی خود ثابت کردند که تا پای جان برای دفاع از مردم این سرزمین آماده بوده و از مرگ ترسی ندارند.

یعقوب براهویی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز، اظهار داشت: تروریست های کوردلی که دست به چنین اقدامات وحشیانه ای میزنند و مردم عادی را به خاک و خون میکشند هیچ بویی از انسانیت و دینداری نبرده و تنها برای شادی اربابان غربی خود تلاش می کنند.
وی افزود: خون شهدای والامقام ایران اسلامی همواره استکبار جهانی را رسوا کرده و آنان را به خاک ذلت نشانده است و این بار نیز خون این عزیزان علاوه بر اینکه موجب رسوا شدن این شیاطین شد موجب سرافرازی بیش از پیش نیروهای نظامی و انقلابی ایران اسلامی شد.
سرطائفه براهویی با تاکید بر اینکه جوانان انقلابی همواره خود را سپر بلای مردم می کنند، بیان کرد: تصویری که در حادثه تروریستی اهواز به دنیا مخابره شد را نمی توان در هیچ نقطه دیگری از جهان مشاهده کرد، سربازان و جوانان انقلابی ایران با گذشتن از جان خود در زیر باران گلوله به یاری مردم شتافته و برای یاری آنان تلاش میکردند که این قدر ایثار و از خودگذشتگی را تنها در میان فرزندان این آب و خاک می توان یافت.
وی ادامه داد: تروریست های کور دل در خیال خام خود به دنیال آن بودند که رژه دفاع مقدس را به هم بریزند اما نمی دانستند که جوانان این مرز و بوم با ایثاری مثال زدنی رژه ای زیبا از شهادت طلبی و مردم یاری اجرا خواهند کرد و اینگونه فرهنگ ایثار و شهادت را برای جهانیان به نمایش می گذارند.
براهویی با تاکید بر اینکه این اقدام فرزندان شیظان بزرگ بی پاسخ نخواهد ماند، تصریح کرد: گروهک های تروریستی و دشمنان ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند که هیچ گاه اقدامات آنان نمی تواند موجب دلسرد شدن این مردم شده و بی شک پاسخی کوبنده از سوی ما دریافت خواهند کرد تا دیگر جرات شاهد چنین اقداماتی نباشیم.(رهسپاريم باولايت تاشهادت )

متن بیانیه سرطایفه ریگی :
‌بسم رب شهدا وصدیقین  

                          بیانیه طایفه ریگی درمحکومیت حمله تروریستی اهواز
طایفه ریگی هم صداوهم نوا باسایر عشایرغیور واقشاردیگرمیهن اسلامی مان حمله بزدلانه تروریستی اخیردر اهواز را که به دست ایادی استکبار جهانی وعناصرخود فروخته آنان که در راستای اهداف آمریکایی صهیونیستی صورت گرفت و باعث شهادت وزخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان گردید راضمن تسلیت محضر مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران شدیدا محکوم نموده و از درگاه ایزد منان علودرجات برای شهدا و صبرجمیل برای بازماندگان خواستاراست
                                                                                                                                                                          بشیراحمدریگی

بیانیه سرطایفه نارویی سرداریوسف نارویی :
محکوم کردن حمله تروریستی اهواز

انا لله وانا الیه راجعون
وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ‌اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ،
:مردم شریف، غیور قهرمان و شهیدپرور ایران اسلامی رمز اتحاد، همبستگی و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان هستند.
بدون شک، حمله تروریستی رژه اهواز   وحشی‌گری دشمنان دین مبین اسلام است و مؤید کینه و دشمنی مزدوران استکبار با ملت شریف ایران، انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی است که نتیجه‌ آن چیزی جز افزایش نفرت از اینگونه ددمنشی‌ها نخواهد بود.
دراین بیانیه عنوان ‌شده است: برخی بزدلان  دست‌نشانده وابسته به صهیونیست و استکبار جهانی امروز باهدف ضربه زدن به اتحاد و همبستگی فرزندان رشید ایران اسلامی در رژه اهواز، کودک، زن و مردم بی‌گناه را به شهادت رساندند.
به یقین ملت ما مصمم‌تر از پیش برای مبارزه با آنها وارد کار خواهد شد تا ریشه این گروه جنایتکار کثیف کنده نشود از پای نخواهد نشست

در بخش دیگری از این بیانیه آمده‌ است:شهادت جمعی از عزیزان را در این حادثه تروریستی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی وملت ایران و خانواده آن عزیزان تسلیت گفته، از درگاه خداوند متعال برای آن عزیزان سفر کرده به معراج، همنشینی با سید الشهداء(ع) و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

طایفه نارویی ضمن محکوم کردن اقدام بزدلانه تروریستهای کوردل در رژه اهوازاز خداوند متعال همنشینی با شهدای  شهدای ۸ سال دفاع مقدس را برای شهدای این حمله تروریستی مسئلت داشته و اعلام می دارد هیچ اقدام خصمانه ای قادر به لطمه زدن به امنیت و ثبات ایران اسلامی نخواهد بود. ایادی استکبار و زاده نامولودش تکفیری بداند که ملت شریف ایران اسلامی این اقدام خصمانه را بی پاسخ نخواهد گذاشت و تاوان سنگینی را بر پیکره اش وارد خواهد کرد .
                                                                                                                                        سرطایفه نارویی : سرداریوسف نارویی

متن بیانیه سر طایفه شاهوزهی :

حاج محمدرضاشاهوزهی سرطایفه شاهوزهی حادثه تروریستی اهواز و اقدام ددمنشانه مزدوران استکبار جهانی را طی بیانیه ای محکوم کرد .
 -بسم رب الشهداء والصدقین

حادثه تروریستی اهواز و شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز و قهرمان ما، غمی جانکاه به روح وروان مان افزود .

، بدترین خلق خدا با فرمان و حمایت اربابان ددمنش، کودک کش و جنگ طلب خود، عده ای از مدافعان عزت و امنیت ایران اسلامی و مردم شریف را به خاک و خون کشیدند.

آری جدال یزید و یزیدیان با حسین و حسینیان سنت همیشگی تاریخ و سرنوشت انسان ها است و گام نهادن در مسیر حسینی و ارزش های والای الهی چه شکوهمند و افتخارآفرین است .
اینجانب این جنایت ددمنشانه رامحکوم نموده و به همه خانواده این شهیدان عزیز، تبریک و تسلیت گفته وازخداوند منان  برای همه مجروحین شفای عاجل مسئلت می دارم .دشمن بداند اینگونه جنایات دد منشانه جز لعن و نفرت برای عاملان و حامیانش برجای نخواهد گذاشت و براستقامت و هوشیاری و سرافرازی ملت بزرگ ایران خواهد افزود .

بیانیه سرطایفه کهرازهی :

بسم الله الرحمن الرحیم
ولاتحسبن الذین قُتولوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یُرزقون..
*امروز اونیکه در اهواز شلیک می کرد برایش مهم نبود که هدفش فارس، عرب یا لر باشد.*
*خبرنگار است یا سرباز یا بسیجی یا پاسدار*
*کودک نشسته بر کالسکه است یا جانباز نشسته بر ویلچر*
*او فقط می دانست بودن همه ی این ها در کنار هم رمز بقای ایران است . او بقای ایران را نشانه رفته بود.*
بدینوسیله حاج سعید محمد کهرازهی و طایفه کهرازهی
اقدامات کور تروریستی در شهر همیشه سربلند اهواز را که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی ازسربازان جان برکف این مملکت و شهروندان عزیز شد را محکوم می نماید و این حادثه  باعث تألم وتأثر شدید همه ملت ایران  گردید.

این حرکت بزدلانه تروریستی و هدف قرار دادن مردم بی‌گناه، بار دیگر خط باطل جهالت، حماقت تکفیری را بیش از پیش نمایان ساخت.
تروریست‌هایی که با حقد و کینه کوردلانه، آتش گلوله بر مردم گشودند، دست در دست شیطان بزرگ و ایادی مرتجع آنها و با مدیریت آشکار بدخواهان نظام اسلامی وارد این بازی کثیف شدند تا به خیال باطل خود در اقتدار و امنیت بی‌بدیل ایران اسلامی خدشه ای وارد کنند، اما این آرزو را برای همیشه به گور خواهند برد.
دشمنان انقلاب اسلامی خواهند دید؛ این اقدامات، ذره‌ای در عزم و اراده پولادین ملت ایران اثر نخواهد گذاشت و پرچم جهاد و مبارزه همچنان برافراشته باقی خواهد ماند.
ملت شهید پرور و مبارز ایران، سالها مرد میدان مبارزه بوده‌اند و خون شهیدان این ملت گواه اقتدار و عظمت حماسه سازان ایران اسلامی است . مردمی که با صبر و مجاهدت خود، تروریسم منافقان ضد خلق را در دهه ۶۰ مهار کرد و منافقین را به خاک مذلت نشاند.
امروز اهمیت حضور مقتدرانه ایران در خط مقاومت و مبارزه در حریم حرم دوباره اثبات شد و برای همه این حقیقت آشکار گردید که مدافعان حرم در پنجه افکنی با تروریست‌ها، صراط مستقیم جهاد را قاطعانه و با صلابت پیموده‌اند و نفس‌های تکفیری‌ها را به شماره انداخته‌اند.
لذا طایفه کهرازهی  ، ضمن محکوم کردن این اقدام بزدلانه تروریستی با عرض تسلیت به خانواده‌ی شهدای این حادثه و دعا برای سلامتی و بهبودی مجروحان و مصدومان آن، از تمام تلاش‌های نیروهای‌ نظامی، انتظامی و امنیتی تشکر می‌نماید و از خداوند متعال برای این پاسداران امنیت و اقتدار نظام اسلامی، توفیق و نصرت الهی مسئلت می‌نماید.
از طرف سردار حاج سعید محمد کهرازهی وطایفه کهرازهی

متن پیام : پیام سر طایفه شیرانی در پی حادثه تروریستی امروز صبح در اهواز
بسمه‌تعالی
حادثه‌ی تلخ و تأسف بار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریستهای مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت. این مزدوران بز دل که به روی زن و کودک و مردم بیگناه آتش می گشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق بشر می زنند .

دلهای پرکینه‌ی آنان نمی تواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند. جنایت اینها ادامه‌ی توطئه‌ی دولتهای دست‌نشانده‌ی آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار داده‌اند.

به کوری چشم آنان ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‌ی دشمنی‌ها فائق خواهد آمد.
ما طایفه شیرانی ضمن ابراز همدردی عمیق خود با خانواده های شهدای عزیز این حادثه، برای آن شهیدان والا مقام علو درجات و برای بازماندگان آنان صبر جمیل را از درگاه ایزد منان مسئلت می نماییم.

                                                                            اکبر شیرانی سر طایفه شیرانی در استان سیستان و بلوچستان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super