نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان / معتمدین و سران قبایل و طوایف جمع معتمد ما در حوزه مسائل اجتماعی هستند

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان / معتمدین و سران قبایل و طوایف جمع معتمد ما در حوزه مسائل اجتماعی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار برخی از سران طوایف و معتمدین جنوب استان بیان داشت: بنده از زمانی که وارد استان شدم عنوان کردم که در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت کار باید توسط خود اهل‌سنت انجام بگیرد و تلاش کردیم تا به تعداد کارکنان اهل سنت مجموعه اضافه کنیم هر چند در این جهت با محدودیت‌های ساختاری هم روبرو بودیم.

️امام جمعه زاهدان افزود: یکی از فعالیت‌های صورت گرفته تشکیل شوراهای فرهنگی، اجتماعی، اماکن مذهبی و شورای آموزشی بود و با توجه به فضای استان از جهات مختلف در این جهت مخالفت می‌شد اما عنوان کردیم که سیاست ما مشارکت خود مردم است و در جایی که جمعیت تلفیقی است به صورت مشترک و جایی که جمعیت منحصر به یک گروه بود کار با مشارکت همان گروه دنبال شود.

️آیت‌الله محامی بیان داشت: با توجه به اهمیت تعیین ائمه جمعه و پیشبرد امورات مساجد شورای فرهنگی را در استان تشکیل دادیم به گونه‌ای که افرادی برای تصدی جایگاه ائمه جمعه از میان اهل سنت توسط علمای حاضر در شورا‌ها پیشنهاد می‌شد و در نهایت در استان بررسی و عمدتا همان افراد پیشنهاد شده مصوب می‌شد و این مشارکت و همکاری برد برد بود.

️وی ادامه داد: در فضای علمی و فرهنگی نیز این اقدامات صورت گرفت برای مثال بنده خواستار راه‌اندازی یک مرکز علمی به صورت تلفیقی بین شیعه و اهل سنت بودم تا شیعه و اهل سنت و ایرانی و غیر ایرانی بتوانند در این مرکز تحصیل کنند و سعی کردیم هیئت موسس از میان علما در خود استان تشکیل شود که متاسفانه التهابات رخ داده در استان کار را به تاخیر انداخت.

️امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تابستان امسال مجدد کار را پیگیری و به تدریج شروع کردیم و موسسه علمی خاتم‌النبیین(ص) شکل گرفت که در گام اول ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند و از این میان حدود ۱۰۰ نفر پذیرفته و در حال حاضر مشغول به تحصیل می‌باشند.

️آیت‌الله محامی بیان کرد: یک مورد مهم تشکیل شورایی متشکل از معتمدین و سران طوایف بود تا مشارکت خود این افراد را داشته باشیم و در موارد مختلف بتوانند نقش آفرینی داشته باشند.

️وی گفت: در هفته‌های گذشته مشابه این جلسه را در ایرانشهر تشکیل دادیم و خواستار ارائه ملاحظات و جمع‌بندی نظرات شدیم و این کار باید در شهرستان‌های چابهار، زاهدان و سراوان نیز صورت گیرد و بر اساس پیشنهادات و انتظارات آیین نامه هم طراحی شود.

️وی ادامه داد: مجموعه کارهایی که مربوط به قبایل و طوایف و مسائل اجتماعی است باید سران طوایف، معتمدین و بزرگان در آن نقش آفرین باشند و اگر قرار است نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت در مسائل مربوطه کاری را انجام دهد جمع معتمد ما همین شوراها هستند و بر اساس همین پیشنهادات کار را پیش می‌بریم.

️آیت‌الله محامی اذعان داشت: بنده در جلسات مختلف خدمت مسئولان عنوان کردم که ما در سیستان و بلوچستان از سرمایه‌های فراوانی برخوردار هستیم که مردم با استعداد، نجیب، صبور و همراه در رأس این سرمایه‌هاست و لذا هر چقدر که بتوانیم به این مردم خدمت کنیم باز هم جا دارد.

️نماينده مقام معظم رهبری در استان گفت: آنچه مایه تاسف است این است که استان با وجود ظرفیت‌های مختلف اما همچنان نام محرومیت را یدک می‌کشد و دلیل این محرومیت بی‌بهره ماندن ما از ثروت و ظرفیت‌های موجود در استان است.

️آیت‌الله محامی عنوان داشت: قبل از حضور در استان در جایگاه نماینده ولی‌فقیه خدمت مقام معظم رهبری نوشتم که اگر سیستان و بلوچستان در طول سال‌ها به خوبی مدیریت می‌شد در شرایط کنونی کشور می‌توانست دریچه‌ ارتباط با خارج از کشور و حل مشکلات باشد اما متاسفانه به گونه‌ای مدیریت شده که برای حل مشکلات خود نیازمند استان‌های معین می‌باشد.

️وی اضافه کرد: زمانی که در جایگاه نمایندگی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان آمدیم همواره در نقاط مختلف استان هم در دولت گذشته و هم در دولت جدید اقدامات و پروژه‌های خوبی صورت می‌گرفته و بنده در سال‌های گذشته و در جلسه با معتمدین و سران طوایف عنوان کردم که قطار پیشرفت‌ در استان شتاب گرفته و باید مراقبت کنید در استان آشوب و ناامنی ایجاد نشود که در این صورت قطار پیشرفت‌ها متوقف می‌شود اما متاسفانه این اتفاق افتاد و به اعتبار و نگاه دیگران نسبت به استان و مردم لطمه وارد کرد.

️امام جمعه زاهدان افزود: اما در دولت جدید با تاکیدات مقام معظم رهبری و اهتمام رئیس جمهور نسبت به توصیه‌های ایشان کار سرعت بیشتری گرفته است و اگر بتوانید با همین سرعت پیش برویم طی سه تا پنج سال آینده شاهد یک تحول در وضعیت استان باشیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super