امام حسن مجتبی (ع)، شبیه ترین فرد به رسول خدا (ص)

امام حسن مجتبی (ع)، شبیه ترین فرد به رسول خدا (ص)

امام جمعه اهل سنت نگور تصریح کرد: امام حسن مجتبی شبیه ترین فرد به رسول خدا بود به طوری که از سر تا پا تفاوتی با نبی خدا نداشت و آن حضرت هم محبت زیادی نسبت به امام حسن (ع) داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان؛ مولوی عبدالرحمن عارفی امام جمعه اهل سنت نگور شهرستان چابهار در مصاحبه با رابط خبری ما به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی گفت: امام حسن مجتبی نوه رسول خدا، انسانی بردبار، کامل، با عزت، با شرف، دور از اختلاف، و نماد بارز سخاوت بودند؛ به طوری در برخی مواقع صدها دینار به فقرا می بخشیدند.


وی خاطر نشان کرد: امام حسن مجتبی علیرغم اینکه شتر و اسب داشت اما به دلیل عشق و محبتی که نسبت به خدا به نبی مکرم اسلام داشت ۵ بار با پای پیاده به مکه مکرمه مشرف شد.
مولوی عارفی بیان کرد: مردم همواره علاقه به شنیدن صحبتهای امام را داشتند به طوری که تلاش می کردند تا صحبت های امام قطع نشود.
امام جمعه اهل سنت نگور تصریح کرد: امام حسن مجتبی شبیه ترین فرد به رسول خدا بود به طوری که از سر تا پا تفاوتی با نبی خدا نداشت و آن حضرت هم محبت زیادی نسبت به امام حسن (ع) داشت و در زمان طفولیت بر شانه های رسول خدا می نشست و هنگام نماز بر روی کمر ایشان می رفت.
وی اظهار داشت: در صحیح بخاری روایت شده است که روزی نبی مکرم اسلام بر روی منبر نشسته بود و برای مسلمانان سخنرانی می‌کرد و امام حسن هم در کنار ایشان پایین منبر نشسته بود آن حضرت هر از چندگاهی به مردم بعد از چند گاهی هم به امام حسن می نگریست و فرمودند حسن کسی است که من او را دوست دارم و خداوند هم او را دوست دارد و روزی میرسد که خداوند متعال به وسیله او میان امت اسلام سر برقرار می کند تا جلوی فساد گرفته شود.
مولوی عارفی افزود: همچنین نبی مکرم اسلام فرمود حسن و حسین گل های های من در دنیا و سید جوانان بهشت در آخرت هستند.
وی بیان کرد: شخصیت نبی مکرم اسلام پرسید یا رسول الله شما در بین اهل بیت نسبت به چه کسی بیشتر محبت دارید که آن حضرت فرمود: محبت من بیشتر به حسن و حسین است.
مولوی عارفی ابراز کرد: سرانجام امام حسن مجتبی توسط همسرش که فرستاده ی یزید فاجر و فاسد بود، مسموم و به شهادت رسید.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super