اسلام گاهی نیاز به صلح حسن و گاهی نیاز به قیام حسین دارد

اسلام گاهی نیاز به صلح حسن و گاهی نیاز به قیام حسین دارد

مولوی شنبه زهی اظهار داشت: سیره امام حسن مجتبی گذشت بود، اسلام گاهی نیاز به افرادی دارد که از حقوق خود بگذرند و صلح کند و گاهی نیاز به فردی مثل امام حسین (ع) دارد تا با خون خود اسلام را تا قیامت زنده نگه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان؛ مولوی واحدبخش شنبه زهی امام جمعه اهل سنت سرسوره سیب و سوران شهرستان سراوان در مصاحبه با رابطه خبری ما به مناسبت سالگرد شهادت امام حسن مجتبی گفت: امام حسن علیه السلام نوه نبی مکرم اسلام و فرزند فاطمه زهرا (س) و امام علی علیه السلام می باشد که به روایتی در تاریخ ۷ صفر به شهادت رسیده است.


وی خاطر نشان کرد: امام حسن (ع) و امام حسین (ع)  اهل بیت پیامبر خدا (ص) هستند که محبت اهل بیت جزو لاینفک ایمان هر مسلمان است و اگر کسی محبت اهل بیت را نداشته باشد به این معنی است که ایمان ندارد؛ همچنین این دو بزرگوار به گفته نبی مکرم اسلام سرداران جوانان بهشتی هم می‌باشند.
مولوی شنبه زهی بیان کرد: امام حسن مجتبی، شخصیتی علمی، دینی، معنوی و صبر کننده بودند و به دلیل سخاوت زیاد و کمک به مستمندان زبانزد مردم بود.
وی اظهار داشت: سیره امام حسن مجتبی گذشت بود، اسلام گاهی نیاز به افرادی دارد که از حقوق خود بگذرند و صلح کند و گاهی نیاز به فردی مثل امام حسین (ع) دارد تا با خون خود اسلام را تا قیامت زنده نگه دارد.
مولوی شنبه زهی ابراز کرد: از نظر ما پنجمین خلیفه راشد امام حسن مجتبی علیه السلام است که با صلح خود، اسلام را نجات داد/

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super