نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان مطرح کرد/ امر به معروف و نهی از منکر را برای رفع آسیب‌های جامعه برپا داریم

نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان گفت: همه برای رسیدن به جامعه مطلوب در تلاشیم اما طبق بیان رهبری هنوز با آسیب هایی روبرو هستیم که باید در برابر آنها احساس مسئولیت کرده و امر به معروف و نهی از منکر را به پا داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام ضمن تسلیت این ایام به مردم مومن و خداجوی استان گفت: نامگذاری دهه اول ماه محرم تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از حرکت امام حسین(ع) در راستای احیای این فریضه الهی است.

امام جمعه زاهدان ضمن قدردانی از کسانی که در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در تلاش هستند گفت: ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، اساتید، فرهنگیان و کلیه کسانی که نقش پر رنگ تری در جامعه ایفا می کنند در این جهت مسئولیت بیشتری بر عهده دارند.
آیت‌الله محامی بیان داشت: ما در زیارت اربعین همواره اشاره می کنیم که خداوندا تو امام حسین(ع) را حجت بندگان خود قرارداده‌ای و در مقابل، ایشان نیز تمام تلاش خود را برای دعوت مردم انجام داد و جای هیچ عذر و بهانه‌ای باقی نگذاشت و خیرخواهی خود را به مردم بخشید تا جایی که تمام هستی خود را فدا کرد تا بندگان از جهالت و سرگردانی نجات پیدا کنند و همه باید از این حرکت امام حسین(ع) درس گرفته و در این مسیر گام برداریم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: همه برای رسیدن به جامعه مطلوب در تلاشیم اما طبق بیان مقام معظم رهبری هنوز با جامعه مطلوب و آرمانی فاصله داریم و با آسیب هایی روبرو هستیم که باید در برابر آنها احساس مسئولیت کرده و امر به معروف و نهی از منکر را به پا داریم.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار داشت: باید توجه داشت که بر پایی امر به معروف و نهی از منکر عامل اقامه سایر فرایض الهی خواهد شد و در صورت بی توجهی مردم نسبت به حوادث و رخدادها منکر ها افزایش یافته، فضای جامعه مسموم و در نهایت منجر به ترک سایر واجبات خواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: انتطار از ائمه جمعه، روحانیون، اساتید و فرهنگیان توجه به این دو فریضه واجب الهی و تلاش و برنامه ریزی در جهت گسترش روز افزون آن است.
وی ادامه داد: در جلسه با دبیر و معاونین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خواستار ارائه گزارشی از نتیجه عملکرد و خروجی کار این ستاد شدم که می تواند نقاط قوت و ضعف کار را به خوبی نمایان سازد.
آیت‌الله محامی خاطر نشان کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری هرگاه جامعه اسلامی به مبانی دینی و انقلابی نزدیکتر بود آسیب ها کمتر و در مقابل هر گاه این فاصله بیشتر شد آسیب ها نیز بیشتر از گذشته به چشم می خورد که این حاوی پیام های مهمی برای مردم در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super