حفظ وحدت و انسجام در صدر اسلام، نقش مهم حضرت علی (ع)

مولوی رئیسی بیان کرد: حضرت علی علیه السلام نقش بسیار مهمی را برای حفظ انسجام و وحدت در بین مسلمانان داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان‌وبلوچستان،، مولوی مجیب الرحمان رئیسی امام جمعه اهل سنت جالق سراوان در مصاحبه با رابط خبری ما به مناسبت عید غدیر خم گفت: بعد از انبیا یاران رسول خدا صلی الله علیه و آله اصلح ترین افراد بر روی زمین هستند، به خصوص حضرت علی علیه السلام که بشارت بهشت توسط نبی خدا در این دنیا به او داده شد.


وی خاطرنشان کرد حضرت علی اولین فردی بود که بعد از نبی خدا و حضرت خدیجه به اسلام مشرف شد و در همه غزوات در کنار رسول خدا حضور داشت و نقش مهمی را مانند فتح خیبر، ایفا می کردند.
مولوی رئیسی بیان کرد: حضرت علی علیه السلام نقش بسیار مهمی را برای حفظ انسجام و وحدت در بین مسلمانان داشت.
وی اظهار داشت حضرت علی از محدود افرادی است که نبی مکرم اسلام فضائل و احادیث بسیاری را در وصف ایشان بیان نموده است، به طوری که این ویژگی ها در مورد شخص دیگری نیامده است.
مولوی رئیسی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام روز قبل از فتح خیبر فرمودند که من فردا پرچم را به دست فردی خواهم داد که خدا و رسول را دوست دارد و خدا و رسول هم او را دوست میدارند.
امام جمعه اهل سنت جالق تصریح کرد زمانی که نبی خدا دستور عقد اخوت بین مهاجرین و انصار را داد خود آن حضرت با حضرت علی دست برادری داد و نه فرد دیگری و حضرت رسول فرمودند که یا علی، تو برادر من در دنیا و آخرت می باشی.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super