خطیب جمعه مسجد جامع محمدی شعبان سراوان : در فصل گرما، در استفاده از آب و برق بدرستی بهره ببرید ودر فکر همنوعان خود باشید و از اسراف خودداری کنید

خطیب  جمعه مسجد جامع محمدی شعبان سراوان : در فصل گرما، در استفاده از آب و برق بدرستی بهره ببرید ودر فکر همنوعان خود باشید و از اسراف خودداری کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور  اهل سنت  سیستان و بلوچستان؛ مولوی محمدکریم سیدزاده، امام جمعه مسجدجامع محمدی شعبان ،  در ابتدای خطبه ها مردم را تشویق نمودکه ایمان ویقین خود را درست وپخته کنند و از سنت های مبارک  رسول ­الله (صلی الله علیه وسلم) تبعیت و پیروی کامل نمایند تا رستگار شوند.

وی در ارتباط با نماز و اهمیت آن گفت: الله جل جلاله کلید حل تمامی مشکلات را در نماز  قرار داده، نه در هر نماز، بلکه در نمازی که مطلوب ذات باریتعالی باشد.

مولوی خاطرنشان نمود: نماز درست و صحیح، بدون حاصل کردن علم الهی هرگز امکان پذیر نیست. وی در مورد علم الهی گفت: اگر علم باشد ولی قلب متصف به علم نباشد، سراسر جهالت است، لذا درباره ی ذکر الهی  وخوف و خشیت الله تعالی افزود: اگر ذکر الله تعالی در قلب باشد، عطوفت و مهربانی و خیرخواهی نسبت به همه ی مخلوقات مخصوصاً همنوعان پیدا می شود و خودخواهی و بدخواهی از دل بیرون می رود و همه ی این اعمال باید بخاطر رضایت الله تعالی و برای اشاعه این صفات نیکو باشد.

مولوی سیدزاده در قسمت دوم سخنانش درباره مسائل بهداشتی و رعایت کامل بهداشت به مردم توصیه نمود مخصوصاً در اوضاع واحوال فعلی که کرونا ویروس بجد جامعه را تهدید می کند، خواستار عدم تجمعات شد.

وی به تجمعات جهت اخذ کارت نفت، خبازیها، نمایندگی­های گاز مایع اشاره کرد و تلویحاً مسؤولین را بانی این تجمعات دانست و در پایان خواستار کمک گیری از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی جهت شکستن این گونه تجمعات شد. مولوی سیدزاده از مردم خواست تا از نعمت های باریتعالی خوب منفعت ببرند اما اسراف نکنند، لذا لازم است در فصل گرما، در استفاده از آب و برق بدرستی بهره ببرید ودر فکر همنوعان خود باشید و از اسراف خودداری کنید که نارضایتی الله تعالی را در پی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super