خطیب جمعه مسجد جامع ابراهیم خلیل سینوکان سراوان : اسراف از نظر عقل ومنطق درست نیست لذا باتوجه به فصل گرما و شروع ایام تابستان از آبیاری بیش از حد باغچه های منزل بپرهیزیم

خطیب  جمعه مسجد جامع ابراهیم خلیل سینوکان سراوان : اسراف از نظر عقل ومنطق درست نیست لذا باتوجه به فصل گرما و شروع ایام تابستان از آبیاری بیش از حد باغچه های منزل بپرهیزیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور  اهل سنت  سیستان و بلوچستان؛ مولوی عبدالغفور ابراهیمی، امام جمعه مسجدجامع ابراهیم خلیل سینوکان سراوان ، با تلاوت آیه: قَد اَفلَحَ مَن تَزَکَّی و حدیث رسول گرامی اسلام(ص): اَلا اِنَّ فِی الجَسَدِ مُضغَةً فَاِن صَلُحَت صَلُحَ الجَسَدُ کُلُّه وَ اِن فَسَدَت فَسَدَ الجَسَدُ کُلُّه اَلا وَ هِیَ القَلبُ: در جسد انسان تکه گوشتی است که اگر این تکه گوشت سالم باشد، تمام جسم انسان سالم می شود و اگر فاسد شود، تمام جسم انسان فاسد می شود و آن تکه گوشت، قلب است.

مولوی ابراهیمی افزود: این را باید دانست که اعتدال درخصلت ها حاکی از صحت نفس است و خروج از اعتدال، سبب بیماری و رنج می شود.

وی گفت: در باب دل و قلب نیز باید به همین شیوه رفتار کرد. مثلا اگر جهل و نادانی سبب قساوت قلب باشد، باید با علم و دانایی آن را مداوا نمود و اگر بیماری بخل باشد، با سخاوت و بیماری کبر و غرور را بوسیله تواضع وفروتنی و بیماری حرص را به وسیله دوری از شهوت مداوا نمود. هرکس درمان قلب و روح خود را می خواهد، باید آنچه نفس می خواهد عکس آن را عمل نماید.

مولوی ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش باتوجه به در پیش داشتن هفته مبارزه با مواد مخدر طبق حدیث لاضرر و لاضرار فی الاسلام گفت: استعمال مواد مخدر بر جسم و روح انسان مضر است و قابل جبران نمی باشد. امروزه آثارشوم این پدیده درجامعه نمایان  است و اکثر افراد به استعمال این مواد روی آورده اند.

وی درمورد بهینه سازی مصرف آب و برق با اشاره به آیه: کلوا واشربوا ولاتسرفوا خاطرنشان کرد: اسراف از نظر عقل ومنطق درست نیست لذا باتوجه به فصل گرما و شروع ایام تابستان از آبیاری بیش از حد باغچه های منزل بپرهیزیم زیرا باعث افت فشارآب دراین اوقات شده و باعث نارضایتی بعضی از همسایه ها می شود و این خود یکی از موارد پایمال کردن حقوق مسلمان  بشمار می رود.

وی درآخر سخنانش ضمن توصیه به رعایت نکات بهداشتی، مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی توصیه نمود و از خداوندمنان خواستار ریشه کنی هرچه سریعتر این بیماری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super