خطیب جمعه مسجدجامع کناربست سراوان : در این ماهای گرم سال، کاری نکنیم که استفاده­ ی بی رویه آب و برق ، باعث خاموشی گردد.

خطیب  جمعه مسجدجامع کناربست سراوان :  در این ماهای گرم سال، کاری نکنیم که استفاده­ ی بی رویه آب و برق ، باعث خاموشی گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور  اهل سنت  سیستان و بلوچستان؛ مولوی آخرداد قنبرزهی، امام جمعه مسجدجامع کناربست سراوان ،  در ابتدای سخنانش پاکی و پاکیزگی را نصف ایمان برشمرد و با اشاره به آیه: لَقَد کَرَّمنَا بَنِی آدَمَ فِی البَرِّ وَ البَحرِ وَ رَزَقنَاهُم مِنَ الطَّیِّبَاتِ گفت: خداوند در خشکی و دریا روزی بشر را  از چیزهای پاکیزه قرار داد چرا که خداوند دوست دارد پاکان را.

وی در ادامه نسبت به نظافت فردی وجمعی تاکید کرد و از مردم خواست تا نظافت و پاکیزگی را از خودشان آغاز نمایند و به اصول ودستورات بهداشتی پای بند باشند، سپس اعضای خانواده را موظف  به رعایت نظافت پاکی نمایند. مولوی قنبرزهی بیشتر بیماریها را از بی نظافتی محل و منطقه و خوردنیها و نوشیدنیهای ناپاک دانست و بیماری لاعلاج کرونا را از این دسته مرض ها نام برد که اگر چنانچه اصول بهداشتی یعنی پاکی وپاکیزگی ظاهری رعایت شود، انسان مبتلا نمی شود. وی همچنین ناپاکیهای معنوی واخلاقی را ازاسباب بیماریها برشمرد و اشاره کرد: اسلام، بهداشت و سلامتی را نعمت و از حسنات خداوند بربندگان معرفی می کند.

مولوی قنبرزهی نمازگزاران را توصیه کرد تا جهت نجات از بیماری کرونا استغفار و توبه  و تضرع نمایند که غیر از الله هیچ نجات­ دهنده­ ای نیست. وی در بخش دیگری از سخنانش از مردم خواست تا در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند چون  که خداوند مسرفین را دوست ندارد. وی آب و برق  را یک نعمت بزرگ خداوندی دانست  و از مردم خواست تا خیلی مواظبت کنند و از طرفی خودتان را متوجه هزینه اضافی نکنید.

وی گفت: قبل از انقلاب در منطقه، مردم از نعمت برق محروم بودند و بوسیله چراغ فانوس خانه ها را روشن می کردند و مردم خیلی مشکل داشتند اما هم اکنون برق سهولت زیادی ایجاد کرده است، بنابراین در این ماهای گرم سال، کاری نکنیم که استفاده­ی بی رویه، باعث خاموشی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super