خطیب جمعه مسجدجامع امام حسین (ع) کوهک سراوان : خداوند متعال روزی حلال را برای مخلوقاتش مقدرفرموده بشرط اینکه انسان عجله نکند و قناعت و صبر را پیشه خودش سازد

خطیب  جمعه مسجدجامع امام حسین (ع) کوهک سراوان :  خداوند متعال روزی حلال را برای مخلوقاتش مقدرفرموده بشرط اینکه انسان عجله نکند و قناعت و صبر را پیشه خودش سازد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور  اهل سنت  سیستان و بلوچستان؛ مولوی علی ملوک زهی، امام جمعه مسجدجامع امام حسین (ع) کوهک سراوان ، با تلاوت آیه: یَا اَیُّهَا النَّاسُ کُلُوا مِمَّا فِی الاَرضِ حَلالاً طَیِّباً وَلاتَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ اِنَّهُ لَکُم عَدُوٌّ مُبِینٌ گفت: در روایاتی آمده است که پیامبر فرمودند: طَلَبُ الحَلالِ فَریضَةٌ عَلَی کُلِّ مُسلِمٍ وَ مُسلِمَةٍ : طلب رزق حلال یک فریضه هست بر هر مرد و زن مسلمان.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش بیان داشت: خداوندمتعال رزق را فراوان می­سازد برای هرکس که بخواهد و همچنین تنگ می کند برای هرکه بخواهد. خداوند متعال روزی حلال را برای مخلوقاتش مقدرفرموده بشرط اینکه انسان عجله نکند و قناعت و صبر را پیشه خودش سازد. وکسانی که از کسب حرام پرهیز نمی کنند، خیال می کنند اگر از مال حرام صرف نظرکنند، کمبودی در مال ایشان پدید می آید و سخت گرفتار می شود.

مولوی ملوک زهی با استناد به آیه: وَمَا مِن دَابَّةٍ فِی الاَرضِ الا عَلَی اللهِ رِزقُهَا: هیچ جنبنده ای نیست مگر اینکه خداوند روزی آن را به عهده گرفته است. حال چه از راه حلال و مشروع باشد یا از راه حرام و نامشروع باشد، لذا انسان باید از راه حلال و مشروع رزق بدست آورد و بخورد تا عبادتی که انجام می دهد مورد قبول خداوند باشد.

وی ابراز داشت: بنابر فرموده رسول اکرم(ص): اِنَّ الطَّیِّبَ لایَقبِلُ الا طَیِّباً: خداوند پاک قبول نمی کند مگر پاکی را.

وی خاطرنشان کرد: اسلام، انسان را درکسب روزی و بدست آوردن متاع زندگی آزاد گذاشته اما هرگز اجازه نداده که مسیری را درپیش گیرد که اخلاقش را فساد گرداند و یا موجب فساد در جامعه شود. بدین جهت مواد مخدر و همه­ی منکرات و فواحش را حرام شمرده است. وی در پایان، مردم را به نحوه مصرف درست و بهینه سازی صحیح در مصرف آب و برق توصیه نمود و گفت: اینها نعمت خدادادی است بنابراین درست مصرف کنیم و اسراف و زیاد­ه­روی حرام می باشد. وی از متولیان امر خواست که مشکلات آب و برق روستا را حل نمایند تا مردم دچارسختیها نباشند و به نحو احسن به زندگی روزمره خویش ادامه بدهند و دغدغه ای نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super