جانشین نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان:طبق روایات نبوی ، امام حسین (علیه السلام) چراغ هدایت و کشتی نجات برای همه بشریت می باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ،به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ، ششمین همایش بین المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت برگزار گردید.

جانشین  نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان:طبق روایات نبوی ، امام حسین (علیه السلام) چراغ هدایت و کشتی نجات برای همه بشریت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا بی نیاز جانشین نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در ششمین همایش بین المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت که در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار گردید ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم ارزشمند ابراز داشت: قیام عاشورا درس ها و عبرت های مثبت و منفی بسیاری برای بشریت داشت. این همایش در صدد آن است که ما را با عبرت ها و دروس عاشورا آشنا نماید تا از وقوع اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری کنیم.
وی افزود: امام حسین (علیه السلام) متعلق به همه محبین رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و جامعه بشری و آزادی خواهان جهان است. طبق روایات نبوی امام حسین (علیه السلام) چراغ هدایت و کشتی نجات برای همه بشریت می باشد.
وی افزود: پیام این همایش عدم اختصاص عاشورا و کربلا به زمان و مکان خاصی است زیرا قیام عاشورا یک فرهنگ و گفتمان در مقابل گفتمان ظالمان و یزیدیان می‌باشد.
وی افزود: گفتمان اباعبدالله در همه زمان ها و برای همه بشریت جاری و ساری است و هرگز کهنه و مندرس نخواهد شد.
وی در ادامه با بیان پرسشی مبنی بر علل انحراف امت اسلام با وجود تلاشهای مستمر و ارزنده رسول مکرم اسلام (ص) و پیروزی ها و عظمت جهان اسلام اظهار داشت: بررسی واقعه تاریخی عاشورا برای یادآوری این است که انحرافاتی که در جهان اسلام به وجود آمد را بررسی کنیم تا از وقوع مجدد آنها جلوگیری نماییم.
وی افزود: اکثریت اهل سنت نسبت به اهل بیت محبت و علاقه بسیار زیادی دارند زیرا محبت ایشان را محبت رسول مکرم اسلام(ص) می‌دانند.
وی خاطر نشان کرد: ما از عاشورا درس محوریت امام حسین (علیه السلام) برای همه امت اسلام را می گیریم بنده بیش از صد روایت و مطلب علمی در محکومیت و لعنت یزید در کتب اهل سنت دیدم البته عده ی محدودی هستند که مخالف جریان حسینی و کربلا می باشند اما در مقابل آن ها سیل عظیم محبان حسینی اهل سنت وجود دارد که بیانگر اینست که می توانیم قیام عاشورا به عنوان محوری برای وحدت اسلامی بدانیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: واقعه کربلا به جهت بی بصیرتی و کج فهمی های برخی از خواص به وجود آمد تا آنجا که در تاریخ آمده است که حدود ۳۰ هزار نفر بعد از واقعه کربلا به خونخواهی اباعبدالله الحسین (ع) برخاستند اما تاریخ گواهی می دهد که بصیرت به جای یاران اباعبدالله در کربلا آنها را ماندگار نمود و تقریباً نام و نشانی از افراد بی بصیرت در تاریخ نمی‌یابیم.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات جهان اسلام ابراز داشت: میتوان تمام مشکلات و مسائلی را که در جهان اسلام و کشور عزیزمان ایران وجود دارد را با پیروی از گفتمان حسینی برطرف نماییم.
وی در ادامه با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه آمریکایی ها و حمایت های مستمر اسرائیلی‌ها از آنها با پشتیبانی مالی برخی  از کشورهای اسلامی ابراز داشت: با همه این اوصاف ان شا لله جمهوری اسلامی ایران به رهبری حکیمانه آیت ‌الله العظمی امام خامنه‌ای به پیش می رود.
وی افزود: رهبری معظم در وقایع اخیر با یک کلام جامعه ولایت‌مدار را جهت دادند البته شایان ذکر است که مشکلات حل نشده اما فتنه ها خوابید و مردم با تبعیت خود از رهبری  نشان دادند که پای انقلاب ایستاده‌اند و این بار نوبت مسئولین است که پای کار بیایند و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: گفتمان عاشورا گفتمان وحدت، محبت، همدلی و همگرایی است. امیدواریم که ما با اجرای گفتمان حسینی مشکلات کشور را حل نموده و خصوصاً در سیستان و بلوچستان که از امکانات ضعیف و کمی برخوردار است با تلاش جهادی ،حسینی و شبانه روزی وضعیت را بهبود ببخشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super