دکترسید زهیر مسیلینی: این نظریه مورد تایید اکثریت علمای اهل سنت است که حسین بن علی (علیه السلام) در جنگ عاشورا در جبهه حق قرار داشته بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمابندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان؛ به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی ششمین همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار گردید.

دکترسید زهیر مسیلینی: این نظریه مورد تایید اکثریت علمای اهل سنت است که حسین بن علی (علیه السلام) در جنگ عاشورا در جبهه حق قرار داشته بود.

دکتر سید زهیر مسیلینی از مدعوین و مقاله نویس منتخب ششمین همایش بین المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت از کشور تونس ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم وزین ابراز داشت: خدا را شاکرم که بار دیگر شعار” حب الحسین یجمعنا ” در قالب این مراسم محقق گردیده است.
وی در ادامه افزود: تشکیل چنین مجالسی ادعاهای باطلی مبنی بر شیعه یا سنی بودن قاتلین ابا عبدالله الحسین علیه السلام را رد می کند و بیان می دارد که مسلمانان جهان همگی عشق و علاقه به اباعبدالله الحسین را در سینه ها دارند.
وی در ادامه افزود: قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام همه آزادگان جهان را به واکنش برانگیخته است و قلم های آنها را به صورت های گوناگون به نگارش در این خصوص واداشته است.
وی در ادامه گفت: اهل سنت در این خصوص دو دسته و گروه می‌باشند عده‌ای مواضع یزید و یزیدیان را تایید نموده و جمعیت آنها بسیار محدود و کم است اما در طرف مقابل اکثریت محققین و ائمه فقهی اهل سنت قرار دارند که حادثه کربلا را به شیوه های مختلف مورد بررسی قرار داده و قاتلین امام حسین (علیه السلام) را محکوم می‌نمایند.
وی درخصوص انگیزه اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از قیام در منابع اهل سنت ابراز داشت: برخی افراد درصد بیان این هستند که امام حسین (علیه السلام) برای قدرت طلبی قیام نموده و یا محاسبات نظامی اشتباهی داشته و نامه های اهل کوفه آن امام همام را فریب داد است.
وی افزود: طبق برخی دیگر از دیدگاه امام حسین (علیه السلام) با انگیزه احیای دین قیام نموده است؛ این نظریه مورد تایید اکثریت علمای اهل سنت خصوصا ائمه فقهی و کلامی سنی مذهب می باشد و همه بر این باورند که حسین بن علی (علیه السلام) در جنگ عاشورا در جبهه حق قرار داشته و برای دفاع از دین و اصلاح امت رسول خدا( صلی الله علیه و آله و سلم) قیام نموده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super