غازی حنین از علماء شاخص لبنان :امروز که از عاشورا صحبت می‌کنیم باید همبستگی شیعه و سنی را در کنار هم داشته باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ،به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ، ششمین همایش بین المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت برگزار گردید.

غازی حنین از علماء شاخص لبنان :امروز که از عاشورا صحبت می‌کنیم باید همبستگی شیعه و سنی را در کنار هم داشته باشیم.


غازی حنین از علماء شاخص لبنان در ششمین همایش بین المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت با ابراز خرسندی از حضور در کشور ایران و شرکت در این همایش ابراز داشت: بنده نسبت به عنوان این جلسه نگاه انتقادی دارم زیرا یزید ستمکار به همه مسلمانان ضرر زده است.
وی افزود: یزید با ارتکاب جنایت در روز عاشورای سال ۶۱ هجری جنایتی هولناک را در حق اهل البیت مرتکب شد اما این تنها اقدام وحشیانه او نبود بلکه وی واقعه حره را در مدینه به وجود آورد که طی آن بسیاری از اصحاب پیامبر صدمه دیده و ماموران یزید نوامیس مدینه را بر سپاهیان خود مباح اعلام نمودند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: هر آنچه که در منطقه روی می دهد به خاطر میئله فلسطین می باشد وقایعی که در ایران اتفاق افتاد و یا جنگ سوریه و یمن و اشغالگری های آمریکا و مقاومت های صورت گرفته در لبنان همه‌ به خاطر مسئله فلسطین می باشد.
وی افزود: بنده موضع رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران را موضع حقیقی دین، برگرفته از شریعت، سنت و قرآن می‌دانم و معتقدم تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که برای همه ما به وجود آمده به سبب دفاع از فلسطین می باشد و اگر روزی ایران از فلسطین چشم پوشی کند حاکم مطلق منطقه خواهد شد.
وی افزود: در دوره شاه مخلوع ایران شرطه منطقه و بهترین دوست اسرائیل بود اما با قیام امام خمینی (رحمة الله علیه) به گفته مسئولین وقت اسرائیلی زلزله ای در منطقه رخ داد.
وی افزود: امروز که از عاشورا صحبت می‌کنیم باید همبستگی شیعه و سنی را در کنار هم داشته باشیم زیرا جنگ بر علیه شیعه و یا سنی نیست بلکه جنگ بر علیه اساس اسلام است.
وی در ادامه گفت: ما تجمع علمای اسلام اعم از شیعه و سنی را در لبنان تشکیل داده‌ایم و با اتخاذ مواضعی یکپارچه به دفاع و یاری از ملت فلسطین برخاسته ایم.
غازی حنین خطاب به جمع حاضر گفت: بگذارید صریح و بی پرده بگویم ایران با اکثریت شیعه مدافع و یاری کننده فلسطینی است که غالباً اهل سنت اند؛ ایران از اهل سنت جهاد و حماس فلسطین حمایت می کند زیرا ایران کشوری حسینیست و دفاع از فلسطین مظلوم را وظیفه خود می داند.
وی افزود: مسئولیت علما و اساتید در نزد خداوند بسیار بزرگ است؛ امروز بزرگترین وظیفه امت اسلام این است که در خط مقاومت برای آزادسازی فلسطین عزیز حضور یابند.
وی در ادامه گفت: متاسفانه برخی از شیعیان و اهل سنت به دنبال پذیرش صهیونیست ها و ارتباط گیری با آن ها می باشد که قطعاً خدا و رسولش را با این اعمال ناخرسند می نماید زیرا ما وظیفه داریم به کمک ملت فلسطین بشتابیم آنها را مظلوم می دانیم و یاری مظلوم را بر خود واجب می دانیم و نمی توانیم از مظالم و جنایت هایی که اسرائیل مرتکب میشود چشم‌پوشی کنیم.
وی افزود: بنده از این همایش تمام آزادیخواهان جهان اعم ازمسلمان و مسیحی و غیره را دعوت به یاری رساندن به فلسطین عزیز می‌نماینم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super