مدیر امور روحانیون و مساجد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان:نشست منامه تماماً ضرر و خسران برای امت اسلام خصوصاً فلسطینی های مظلوم می باشد

مدیر امور روحانیون و مساجد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان:

نشست منامه تماماً ضرر و خسران برای امت اسلام خصوصاً فلسطینی های مظلوم می باشد

مولوی دهانی گفت: اینکه بحرین به عنوان یک کشور اسلامی میزبان نشستی خائنانه بر علیه فلسطین عزیز گردیده است حاکی از بی اعتباری و بی لیاقتی حاکمان آن دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت  سیستان و بلوچستان؛ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در دو سال گذشته مدام از طرح خود موسوم به «معامله قرن» برای آنچه «حل مسئله فلسطین و اسرائیل» می‌نامد، صحبت کرده است.

در همین راستا سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل، حمایت مالی از آنروا (آژانس کار و امداد سازمان‌ملل در امور آوارگان فلسطینی) را متوقف و بلندی‌های جولان سوریه را به رژیم صهیونیستی بخشیده است! کاخ سفید روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه هم از اولین اقدام رسمی که در راستای اجرای طرح «معامله قرن» در منطقه انجام خواهد داد پرده برداشت. آمریکا و رژیم آل‌خلیفه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند «منامه» پایتخت بحرین طی روزهای چهارم و پنجم تیرماه میزبان نشستی با هدف «جذب سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطین» خواهد بود. طراحان این طرح از «نشست منامه» به عنوان مرحله نخست معامله قرن یاد کرده‌اند. ظاهر و عنوان نشست یعنی «شکوفایی برای صلح» بسیار فریبنده است و برای کاستن از حساسیت‌های شدید، قرار شده در این نشست صرفاً از کمک‌های مالی به فلسطینی‌هایی صحبت شود که به شدت تحت محاصره و فشارهای اقتصادی قرار داده شده‌اند!
پس از پایان کنفرانس منامه برای حل بحران اسرائیل و فلسطین، جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ در امور خاورمیانه در جمع خبرنگاران ضمن بیان این که «رهبران فلسطینیان نمی‌خواهند به مردمشان کمک کنند»، ادعا کرد: درها به روی فلسطینیان باز است.
کوشنر معتقد است که کنفرانس بحرین چارچوب مناسبی برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین فراهم کرده و هر زمان که رهبران فلسطینی اراده کنند، می‌توانند از طرح صلحی که او تهیه کرده، بهره ببرنند.
بر اساس این طرح در ۱۰ سال آینده ۵۰ میلیارد دلار در اختیار فلسطینیان قرار می‌گیرد که قرار است تولید ناخالص داخلی آنها را دو برابر کند.
واشنگتن امیدوار است که مخارج طرح نام‌برده را کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تأمین کنند.
کوشنر که معتقد است، با مشوق‌های اقتصادی می‌توان فلسطینیان را به پای میز مذاکره کشاند، گفته است که طرح خود برای حل مشکلات سیاسی را «در زمان مناسب» معرفی خواهد کرد.
در این کنفرانس طرف‌های درگیر در بحران خاورمیانه شرکت نداشتند؛ اسرائیل دعوت نشده بود و فلسطینیان مانند شماری از کشورهای عربی آن را تحریم کردند.
مصر و اردن که با اسرائیل صلح کرده‌اند، در سطح معاون وزیر حضور داشتند. شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین گفت، این طرح «فرصتی است که نباید از دست داد»!
خبرگزاری رویترز گزارش داد که ریاض هم ضمن حمایت از طرح کوشنر، تاکید کرده است، هر گونه توافق صلح میان اسرائیل و فلسطین باید بر اساس طرحی باشد که کشورهای عربی به رهبری عربستان تهیه می‌کنند.

مولوی عبدالغنی دهانی، مدیر امور روحانیون و مساجد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در این خصوص ابراز داشت:در واقع نشست غربی، عبری، عربی منامه واگذاری عزت و شرف اسلامی چنگال آمریکا و اسرائیل است.
وی افزود: این نشست به ظاهر فرصتی برای بهتر شدن اوضاع می باشد اما به واقع تماما ضرر و خسران برای امت اسلام خصوصا فلسطینی های مظلوم می باشد.
مولوی دهانی ادامه داد: آوارگی و بی خانمانی کمترین ثمره منویات صهیونیستها و برگزارکنندگان نشست منامه برای فلسطینی ها می باشد.
مدیر امور روحانیون و مساجد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان وی با اشاره به همکاری و همزبانی بی نظیر برخی از سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با اسرائیلی‌ها اظهار داشت: سران مزدور برخی از کشورهای اسلامی برای خوش جلوی رقصی ترامپ و نتانیاهو به امت اسلام و بیت المقدس عزیز خیانت می کنند کار را به جایی می رساند که حتی خود آمریکایی‌ها هم از میزان همکاری و وادادگی آنها ابراز تعجب میکنند.
وی در ادامه افزود: اینکه بحرین به عنوان یک کشور اسلامی میزبان نشستی خائنانه بر علیه فلسطین عزیز گردیده است حاکی از بی اعتباری و بی لیاقتی حاکمان آن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super