ضیافت افطاری جمعی از علماء، سران قبایل و طوایف و اعضای جماعت تبلیغی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان

در زاهدان به وقوع پیوست؛
ضیافت افطاری جمعی از  علماء، سران قبایل و طوایف و اعضای جماعت تبلیغی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان

آیت الله محامی گفت: هرکسی در هر جایگاهی وظیفه دارد تا ماموریت هایی که بر عهده اش می باشد را به خوبی انجام دهد تا اسباب موفقیت کشور و ملت را فراهم آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دز امور اهل سنت سیستان و بلوچستان؛ دیدار رمضانی جمعی از علما، معتمدین و اعضای جماعت تبلیغ اهل سنت با نماینده محترم ولی فقیه در سیستان و بلوچستان صورت پذیرفت.
در این دیدار آقایان حاج محمد مهدی گرگیچ از معتمدین و ریش سفیدان، دکتر فرهاد شهرکی از اساتید دانشگاه، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید ضیاءالدین طباطبایی از علما شاخص منطقه و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان به سخنرانی و بیان نظرات خویش پرداختند.


در ادامه آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن خوش آمد گویی به جمع حاضر و تبریک ایام ولادت امام مجتبی علیه السلام و بیان عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام ضربت خوردن و شهادت امیرالمومنین علیه السلام بیان داشت: امیدوارم خداوند متعال همه ما را توفیق بهره مندی از برکات ماه مبارک رمضان خصوصاً شبهای عزیز قدر عنایت فرمایید تا بتوانیم بهترین حال و ارتباط را در این ایام با خداوند متعال برقرار نماییم.
امام جمعه زاهدان در ادامه با توصیف علما و معتمدین به مرزبانان عرصه عقیده و جغرافیای کشور عزیزمان ابراز داشت: موقعیت کشور و نظام بعد از انقلاب اسلامی موقعیتی ممتاز و حساس می باشد زیرا دشمن سال‌های سال است که در صدد وارد کردن صدمات و لطمات فرهنگی بر علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و هست آنچنانکه مقام معظم رهبری دشمن را در حالت آرایش جنگی توصیف نمودند.
وی در ادامه افزود: هرکسی در هر جایگاهی وظیفه دارد تا ماموریت هایی که بر عهده اش می باشد را به خوبی انجام دهد تا اسباب موفقیت کشور و ملت را فراهم آورد.
آیت الله محامی در ادامه با اشاره به توطئه های دشمن برای ضربه زدن به عقیده، نوع نگرش و تفکر جامعه اظهار داشت: دشمن در مسائل عقیدتی و فکری در صدد آسیب رساندن به نظام و اعتقادات خصوصاً در میان قشر جوان است به همین منظور می طلبد همه ما از حوزه‌های استحفاظی خود دفاعی ویژه نمایم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان کار دشمن را دشمنی کردن و آسیب رساندن دانست و گفت: دشمن هر روز در جهان اسلام و خصوصاً در کشور ما در صدد دست اندازی به ممالک اسلامی و و ارزشهای و ذخائر مسلمانان است که به لطف خدا و به جهت وحدت موجود در کشور و رهبری سنجیده و حکیمانه دیده بان همیشه بیدار انقلاب اسلامی توطئه هایش خنثی گردیده است.
وی افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی به هر میزان که وحدت کلمه و انسجام ملی به همراه مقاومت و عمل گرایی به مبانی و احکام اسلامی و انقلابی قوت بیشتری داشته ما موفق تر بوده ایم و هرگاه کم گذاشتیم ضربه خورده ایم.
امام جمعه معزز زاهدان افزود: به فضل خدا وحدت و انسجام در بین همه اقوام و مذاهب ما را در مسیر رشد و پیشرفت قرار می دهد؛ البته مشکلاتی هم هست اما باید امیدوارانه در صدد رفع آنها برآییم.
وی افزود: با همدلی و همکاری و تحرک بیشتر می شود شکوفا شد زیرا مشکلات موجود قابل حل است و با رعایت تقوا و عملکردهای خوب می توانیم همواره پیروز و سربلند باشیم.


در این دیدار مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سی سال رهبری مدبرانه سکاندار جمهوری اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای حفظه الله ابراز داشت: در این مدت ۳۰ ساله امت اسلام و ملت شریف ایران تهدیدات متنوعی را تجربه نموده است اما در همه عرصه ها درایت رهبری بوده که تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل نموه است.
وی افزود: هر کس که به معاد و پاسخگویی در محضر خداوند ایمان داشته باشد یقیناً خود را کنترل می کند و از آسیب ها در امان خواهد ماند.

وی ادامه داد: کنترل نفس انسان را از عذاب دوزخ و دردها و رنج های دنیا و آخرت نجات خواهد داد و ما را به سعادت می رساند.


در این دیدار مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این مراسم و آرزوی قبولی طاعات برای حاضرین در جلسه ابراز داشت: از محورهای مهم و بزرگ برای نجات در دنیا و آخرت رعایت تقوا و پرهیزگاری است.
وی افزود: احکام و قواعد اسلامی برای این فرض شده اند تا ما را در جهت موفقیت در دنیا و آخرت سوق دهند.
مولوی اسماعیل زهی حرکت در مسیر دین و تقوا را عامل پیروزی بر دشمنان توصیف نمود و ابراز داشت: اگر خدا بخواهد همه چیز می شود و اگر خواست خداوند و اراده وی به چیزی تعلق نگیرد هیچ اتفاقی نمی‌افتد پس باید پرهیزگار باشیم تا مقبول خداوند متعال قرار بگیریم.
وی افزود: هر کس که بر نفسش غلبه نمود و سرمایه تقوا را کسب کند قطعاً طاعتش مورد قبول خداوند متعال قرار خواهد گرفت و پروردگار عالم شر دشمنان را از سرش بر می دارد.
وی با توصیه ای نسبت به مسئولین عنوان داشت: مسئولین سعی کنند تا اسباب رضایت مردم را فراهم آورند.

دیدار رمضانی جمعی از علما، معتمدین و اعضای جماعت تبلیغ اهل سنت با نماینده محترم ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به روایت تصویر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super