دیدار رمضانی جمعی از حافظان، قاریان و فعالان موسسات قرآنی با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور  اهل سنت  سیستان و بلوچستان؛ دیدار رمضانی جمعی از حافظان، قاریان و فعالان موسسات قرآنی با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان صورت پذیرفت.
در این دیدار آقایان محمد گل شه بخش،مصطفی سرگزی، فرهاد قادری و رضا صفدری به تلاوت قرآن پرداختند وگروه تواشیح الغدیر نیز سرودی را ارائه نمود.


سپس آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه معزز زاهدان ضمن خوش آمد گویی و تقدیر و تشکر از تلاوت های زیبا و تواشیح شنیدنی که اجرا گردید ابراز داشت: در آستانه شب های قدر و ایام شهادت مولی الموحدین، امیرالمومنین، علی بن ابیطالب علیه السلام هستیم؛ این ایام را به شما تسلیت عرض می نمایم.
وی افزود: قرآن معجزه جاویدان و ماندگار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و کتاب هدایتگر بشریت است.
آیت الله محامی ویژگی بارز قرآن را ماندگاری آن توصیف نمود و عنوان داشت: اعجاز قرآن همواره در لفظ و تلفظ، صوت آهنگ و محتوا همراه آن بوده است و دیگران را به مبارزه طلبیده و همگان را از آوردن مثلش عاجز کرده و دلیلی بر صدق ادعای نبوت پیامبر گردیده است.
وی افزود: اخبار غیبی قرآن و بیان مسائل علمی و نکات موجود در آن از حیث معانی، مفاهیم، انسجام درونی و سایر ابعادش هدایتگر مردم است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاثیرگذاری قرآن را بر دل و جان مومنین و مومنات و حتی افراد غیرمسلمان امری اجتناب ناپذیر خواند و گفت: کفار قریش از صوت و لحن و محتوای قرآن به شدت می ترسیدند و همدیگر را از استماع قرآن نهی می‌نمودند.
امام جمعه زاهدان ادامه افزود: در اسلام ویژگی صوت خوش برای قاریان قرآن بیان شده است که باعث جذابیت بیش از پیش قرآن می‌شود.
وی در ادامه معیار و میزان را قرآن دانست و ابراز داشت: ما باید اخلاق و رفتارمان را با قرآن تنظیم کنیم زیرا ما پیرو پیامبری هستیم که اخلاقش کاملاً قرآنی بود.
وی افزود: همه باید تلاش کنیم سنت و سیره نبوی و اهل البیت علیهم السلام و اتباع از قرآن را الگوی کار خود قرار دهیم تا بتوانیم به سعادت دنیا و آخرت دست یابیم.
وی ادامه داد: تا می توانیم باید مفاهیم و مجالس قرآنی را گسترش دهیم.

دیدار رمضانی جمعی از حافظان، قاریان و فعالان موسسات قرآنی با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به روایت تصویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super