دیدار نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با سران طوایف، معتمدین و ریش سفیدان خاش

در سفر به خاش به وقوع پیوست؛
دیدار نماینده ولی فقیه  در سیستان و بلوچستان با سران طوایف، معتمدین و ریش سفیدان خاش
آیت الله محامی گفت: مشکلات بیان شده شده در جلسه را بررسی و پیگیری می نمایم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان؛ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در سفر به شهرستان خاش با حضور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با سران قبایل و طوایف، ریش سفیدان و معتمدین این شهرستان دیدار نمود.


در ابتدای این جلسه مهندس یوسفی فرماندار شهرستان خاش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم گویی به نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و هیئت همراه ابراز داشت: شهرستان خاش دیار حافظان قرآن و دلاورمردان حافظ مرزهای ایران می باشد.
وی با اشاره به رشادت های مردم دیار خاش در دره نالک و جلوگیری از نفوذ انگلیسی‌ها و اجانب به مرزهای ایران مردم این دیار را میراث‌دار آن بزرگان تاریخ ساز توصیف نمود و گفت: شیعه و سنی قریب به یک قرن است که در کنار هم در عین کثرت با برقراری وحدت، توأمان با آرامش و امنیت زندگی می نمایند.
وی افزود: همه اقشار در شهرستان خاش به حسب مطاع فرامین رهبری معظم و امدادرسانی به دولتمردان عزیز پا به کار می‌باشند.


در ادامه حاج خرم کرمزهی از معتمدین شهرستان خاش ضمن خیر مقدم گویی به نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و هیات همراه عنوان داشت: شهرستان خاش خصوصیات تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی خاص خود را دارد.
وی در ادامه با اشاره به اقدام آمریکایی‌ها بر علیه سپاه پاسداران این اقدام را محکوم کرد و گفت: اقدام شنیع آمریکایی ها بر علیه سپاه پاسداران و تروریستی خواندن این نهاد انقلابی به شدت محکوم می باشد.
وی با اشاره به برخی مشکلات معیشتی شهرستان خاش بیان داشت: از نماینده مقام معظم رهبری خواستاریم تا در رفع مشکلات معیشتی و خصوصاً معضل قاچاق سوخت مساعدت لازم را مبذول فرماید.
وی افزود: خواهشمندیم سلام گرم اهالی شهرستان خاش را به ساحت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ابلاغ فرمایید.


برازنده یکی دیگر از معتمدین شهرستان خاش نیز ضمن خوشامدگویی به محضر نماینده مقام معظم رهبری فضای مجازی را محلی برای اختلاف افکنی عناصر مزدور توصیف نمود و خواستار مدیریت این فضا شد.
وی در ادامه اظهار داشت: خرسندیم که نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان از تجربه کافی و آشنایی لازم با منطقه برخوردار می باشد.


ولی‌الله کرد از معتمدین و ریش سفیدان شهرستان خاش نیز ضمن خیرمقدم گویی به حضار خصوصا نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، مشکلات فراوانی را که به جهت عداوت دشمنان برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آمده است را فرصتی برای  خود ساختگی  انقلاب اسلامی دانست و گفت: جهان کنونی محیطی بسیار خطرناک می باشد اما با این وجود جمهوری اسلامی ایران با سربلندی در این جهان پر از خطر سرافرازانه ایستاده است.
وی افزود: ۴۰ سال دفاع از میهن ثمره انقلابگری مردم است که با وحدت اقوام و مذاهب و آحاد مردم میسر گردیده است؛ وحدتی که باید به صورت قلبی و عملی باشد و تنها به ابراز قولی و زبانی اکتفا نگردد.


حاج احمد هاشم زهی یکی دیگر از معتمدین و ریش سفیدان شهرستان خاش نیز ضمن خیرمقدم گویی به نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و هیئت همراه بیان داشت؛ همانطور که برخی از دوستان اشاره نمودند خرسندیم که آیت‌الله محامی نسبت به مسائل استان آگاهی لازم را دارند.
وی در ادامه افزود: مردم خاش به صورت تام و تمام در خدمت نظام و فدایی انقلاب اسلامی می باشد.
وی مردم خاش را مردمی دوستدار حکومت، همیار دولت و در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توصیف نمود و ابراز داشت: از نماینده معظم مقام عظمای ولایت خواهشمندیم تا شرایط را برای دیدار با رهبری فراهم نمایند.


در ادامه این نشست حاج احمد طلایه از بزرگان و سران طوایف شهرستان خاش شعری در وصف انقلاب اسلامی قرائت نمود.


در پایان آیت الله مصطفی محامی امام جمعه معزز زاهدان ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرم و صمیمی اهالی شهرستان خاش و مسئولین محترم این شهرستان در مراسم استقبال و ابراز تبریک به جهت اعیاد شعبانیه عنوان داشت: امیدواریم از فرصت شعبان به عنوان مقدمه‌ای برای کسب فیض در ماه مبارک رمضان بهره‌مند شویم.


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به استان ابراز داشت: رهبر معظم به طور خاص بنده را مامور کردند تا سلام ایشان را به مردم سیستان و بلوچستان برسانم.
وی افزود: شهرستان خاش از جهت اقلیم، کشاورزی و تنوع قومی و مذهبی ویژگی‌های خاصی دارد.
آیت‌الله محامی با اشاره به سوابق تاریخی پر افتخار شهرستان خاش و مردمان این دیار در مواجهه با اجانب و مستکبران مضاف بر سابقه همراهی ایشان با جریان انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: رهبری معظم انقلاب نسبت به استان سیستان و بلوچستان تاکید ویژه‌ای دارند و دستورات خاصی برای رسیدگی به این امورات استان صادر فرمودند.
وی افزود: رهبری معظم انقلاب نگاهی بلند به فعالیت‌های صورت گرفته در استان دارند و در خصوص رشد علمی، اقتصادی، مدیریتی و حقوق شهروندی حد و مرزی را برای این هیچ قوم و مذهبی قائل نیستند بلکه از منظر ایشان هر کسی که زیر چتر نظام باشد می تواند درعرصه های مختلف فعالیت نماید.
امام جمعه شهرستان زاهدان در ادامه خاطرنشان کرد: نظام خدماتش را علی السویه به همه اقوام و مذاهب ارائه می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت هدایت های رهبری معظم انقلاب از نعمت‌های الهی است که برای ما واقع شده است و باید این نعمت را در کنار فرصت‌هایی به مثل حمل و نقل، اقلیم مناسب و کشاورزی و معادن قدردان باشیم.
وی در ادامه سیستان و بلوچستان را استانی رو به رشد توصیف نمود و ابراز داشت :سیستان و بلوچستان از جهات علمی، توسعه مدارس علوم دینی و مساجد و سایر جهات رشد چشمگیری کرده است اما به جهت این که تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد باید تلاش مضاعفی برای بهبود وضعیت فعلی بنماییم.
امام جمعه معزز زاهدان با اشاره به مشکلات فرهنگی، اقتصادی و علمی موجود در استان بیان داشت :اگر فقر علمی ،اقتصادی و فرهنگی حل شود مشکلات امنیتی تا حدود زیادی مرتفع خواهد گردید؛ هر چند که نباید از مکر دشمنان غافل شد.
وی در ادامه با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی که از ناحیه مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده است خاطرنشان کرد: همانطور که در گام دوم انقلاب اسلامی بیان شده است باید با استفاده از تجربیات بزرگان و نشاط جوانان در همه جهات رشد و نمو نماییم.
وی با اشاره به موضع گیری دولت آمریکا بر علیه سپاه پاسداران و تروریستی خواندن این نهاد انقلابی ابراز داشت: این که آمریکایی ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک ارگان و نیروی تروریستی نامیده‌اند اقدامی نابخردانه، خصمانه و ظالمانه بوده است که محکوم می باشد.

آیت الله مصطفی محامی خاطرنشان کرد: دشمنی مستکبران با انقلاب اسلامی چیز جدیدی نیست بلکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همیشه بوده است اما به حمدالله تاکنون جز شکست چیز دیگری عائد شان نشده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان سختی‌ها و تحریمها را عاملی برای خودکفایی کشور توصیف نمود و ابراز داشت: تحریم های مختلف و اقدامات خصمانه دشمن ما را آب دیده و خودکفا نموده است تا آنجا که در عرصه های مختلف رو به تعالی و پیشرفت هستیم.
در پایان آیت الله محامی خطاب به حضار گفت: مشکلات بیان شده شده در جلسه را بررسی و پیگیری می نمایم و ان شالله با همکاری شما و مسئولین تلاش برای مرتفع نمودن آنها می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super