دیدار مدیریت قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان با حاج غازی خان نوتی زهی

دیدار مدیریت قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان با حاج غازی خان نوتی زهی .

حاج غازی خان نوتی زهی ، بزرگ طایفه نوتی زهی در کشور پاکستان خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران را به مردم منطقه (سیستان و بلوچستان ) را غیر قابل توصیف با گذشته ارزیابی نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان؛ آقای غازی خان نوتی زهی ، ریش سفیذ تیره موسی زهی طایفه نوتی زهی در بلوچستان پاکستان در روز چهار شنبه 97/11/10در معیت جمعی از معتمدین و ریش سفیدان طایفه رخشانی به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان مراجعه و با آقای حسین قاسمی ، مدیریت قبایل و طوایف نهاد دیدار نمودند.

غازی خان نوتی زهی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از میانجگری و وساطت مدیرت قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در کمک به حل و فصل اختلاف دو طایفه نوتی زهی و رخشانی که در چند سال قبل منجر به قتل احدی از طایفه رخشانی گردیده بود خواستار پیگیری موضوع و برگزاری جلسه صلح و سازش نهایی دو طایفه گردید.

بزرگ طایفه نوتی زهی در کشور دوست و همسایه ( پاکستان) در ادامه خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران را به مردم منطقه غیر قابل توصیف با گذشته دانست و اظهار داشت : دلسوزی مسئولین نظام اسلامی ایران نسبت به حل و فصل اختلافات قومی در استان سیستان و بلوچستان جای تقدیر و تشکر دارد.

حسین قاسمی نیز ضمن خوش آمد گویی از خیر خواهی و خیر اندیشی آقا غازی خان نوتی زهی تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت: از اینکه در راستای حل و فصل نزاع قومی ، حضرتعالی رنج سفر را متحمل شده اید قدردانی می نمایم و افزود: اجر و پاداش وی نزد حق تعالی محفوظ خواهد ماند و از بزرگان طایفه رخشانی تقاضا نمود که نسبت به برگزاری جلسه صلح و سازش دو طایفه در زمان حضور وی در کشور ایران برنامه ریزی و اقدام نمایند که مورد موافقت بزرگان طایفه رخشانی قرار گرفت.

لازم به ذکر هست که جلسه صلح و سازش دو طایفه رخشانی و نوتی زهی در عصر روز شنبه مورخه 97/11/13در شهرستان زاهدان برگزار گردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super