آیت الله سلیمانی : جوانمردی ، تخلق به اخلاق ، تجسم فرهنگ و عینیت غیرت از ویژگی های مردم استان سیستان و بلوچستان است.

آیت الله سلیمانی : جوانمردی ، تخلق به اخلاق ، تجسم فرهنگ و عینیت غیرت از ویژگی های مردم استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ؛ حضرت آیت الله سلیمانی ، نماینده محترم ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در هشتاد و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه صبح امروز پنج شنبه (6 دیماه 1397) در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان برگزار گردید گفت : استان سیستان و بلوچستان ، استانی است که کمترین آفت ها و چالش های اخلاقی همانند بدحجابی و طلاق را در آن مشاهده می کنید . این استان استانی است که گریز از مرکز نیست و پیشینه ی تاریخی مبارزات مردم استان سیستان و بلوچستان با بیگانگان ، شاهد این مدعاست و به تعبیر مقام معظم رهبری ، مردم مرزدار سیستان و بلوچستان ، مرزدارانی با غیرت هستند.

حضرت آیت الله سلیمانی خطاب به رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : کمترین خدمت ، به استان سیستان و بلوچستان شده است ، اما مردم بیشترین پاسخ را به نظام داده اند که در جای دیگر چنین فرهنگی وجود ندارد .

نماینده محترم ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار داشتند: اگر ویژگی های استان سیستان و بلوچستان را جوانمردی ،تخلق به اخلاق ، تجسم فرهنگ و عینیت غیرت ، مردانگی و فتوت برشمریم ، اغراق نکرده ایم اما متإسفانه دشمنان به تعمد و دوستان به نادانی ، چهره ی این استان را مخدوش نشان می دهند که این ربطی به مردم شریف استان ندارد.

ایشان در ادامه دین و نمادهای دینی ، میهن و ملیت را سه حلقه ی مهم که سبب اتصال مردم شیعه و سنی استان به یکدیگر شده برشمردند که دشمن توان گسست آنها را ندارد

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مازنی ، رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات مراکز و نهادهای فرهنگی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس نگاه خاصی به مشکلات و موانع فرهنگی در استان به ویژه در حوزه فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی ، صدا و سیما و ورزش و جوانان دارد.

وی اهمیت مسائل و مشکلات فرهنگی استان را نه در حد شعار بلکه با اختصاص بودجه های کلان و ویژه ارزیابی کرد و افزود: سرمایه گذاری و حمایت بخش هایی چون حوزه گردشگری و بوم گردی، حمایت و راه اندازی سایتهای فرهنگی- مذهبی و مقابله با تهاجم فرهنگی، امکانات و تجهیزات ورزشی از مهمترین نیازهای فرهنگی استان است.

حجت الاسلام والمسین مازنی همچنین با بیان اینکه متاسفانه از کل بودجه درنظر گرفته شده تنها 6 دهم درصد سهم حوزه فرهنگی بوده از مسئولان اجرایی کشور خواست توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super