نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در جمع مردم شهرستان لاشار/ مقایسه سطح پیشرفت‌ها نسبت به گذشته ما را به ادامه راه امیدوار خواهد کرد

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در جمع مردم شهرستان لاشار/
مقایسه سطح پیشرفت‌ها نسبت به گذشته ما را به ادامه راه امیدوار خواهد کرد
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت:
مقایسه سطح پیشرفت با اول انقلاب و اینکه در کجا قرار داشتیم، حالا کجاییم و به کجا باید برسیم ما را به پیمودن مسیر آینده امیدوار خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان؛ آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان ضمن حضور در شهرستان لاشار در دیدار با علما، مسئولان، معتمدین، ریش سفیدان و اقشار مختلف مردم شهرستان لاشار عنوان کرد: خداوند متعال برای پیامبر اکرم(ص) تجلی قرار داد و وظیفه او را تلاوت آیات قران برای مردم و پاک نمودن وجودشان تعریف کرد.


امام جمعه زاهدان افزود: این رسالت بزرگ تحقق پیدا نمی‌کرد مگر با بردباری، صبوری، دلسوزی، خیرخواهی و تلاش مستمر پیامبر زیرا ایشان در دوره ای مبعوث شد که جامعه دچار جهالت، کینه، درگیری و تفرقه بود اما پیامبر همان مردم را نیز آموزش داده و با صبر و تلاش رشد و پیشرفت را حاصل کرد.
آیت‌الله محامی بیان داشت:
رسالت بزرگ پیامبر اکرم(ص) تلاش برای رشد علمی، فرهنگی، اخلاقی، معنوی و تامین سعادت دنیا و آخرت مردم آن هم با حفظ اتحاد و انسجام جامعه اسلامی بود.
وی ادامه داد: خداوند متعال فرمود که مؤمنان باید برادری کنند و هم هشدار داد که نزاع و درگیری نداشته باشید زیرا در این صورت سست خواهید شد و قدرت شما از دست خواهد رفت.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: کسی که به خداوند متعال ایمان و روز قیامت اعتقاد دارد و می‌خواهد به درستی گام بردارد باید از رسول اکرم(ص) الگو گرفته و در تلاش باشد تا از همه فرصت‌ها به درستی استفاده کند تا جامعه ما مورد پسند خداوند متعال باشد.
امام جمعه زاهدان به بیان ویژگی‌های شهرستان لاشار مرداخت و عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان لاشار در جهات مختلف علمی و فرهنگی رشد خوبی داشته و چهره شهر آرام، تمیز و دلنشین است و در مقابل با کمبودهایی هم مواجه است.
وی افزود: ویژگی دیگر همدلی، همراهی و انسجام مردم با همدیگر است که درگیری و نزاعی وجود ندارد و مردم همراه، همدل و مشغول کار و فعالیت خود هستند که نتیجه آن رشد علمی، فرهنگی، اتحاد، انسجام و آرامشی است که در شهرستان برقرار است.
آیت‌الله محامی اظهار داشت: مسئولان شهرستان لاشار عمدتا از خود منطقه هستند و حتی برخی نیز در سایر شهرستان‌ها دارای مسئولیت هستند که نشان دهنده سطح بالای علمی و فرهنگی است.
وی با اشاره به مسائل مطرح شده توسط مردم و مسئولان منطقه اظهار داشت: بیشتر مطالبات مردم از جنس مسائل فرهنگی و علمی بود از جمله مدرسه شبانه روزی خواهران، رشد علمی و ورزشی که نشان دهنده دغدغه مسائل فرهنگی است و می‌توان آن را از شاخصه های مردم منطقه بیان کرد.
امام جمعه زاهدان مشارکت خواهران در عرصه‌‌های مختلف در شهرستان را نطلو ارزیابی کرد و افزود: یکی از زیرساخت‌های مهم برای رشد عمدتا عامل انسانی است که شهرستان لاشار از مردم با فرهنگ، جوانان مستعد و زنان و مردان همراه برخوردار است و اگر نیروی پا به کار وجود داشته باشد کار به خوبی پیش خواهد رفت.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان بیان داشت: باید مسائل و مشکلات خود را احصا اولویت بندی و مهمترین آن‌ها را مکتوب نموده و ارائه دهید تا ما نیز در حد توان پیگیری‌های لازم را داشته باشیم.
وی افزود: اگر گزارش‌های مسئولان تطبیقی باشد کامل‌تر و گویا تر باشد خواهد بود زیرا مقایسه سطح پیشرفت با اول انقلاب و اینکه در کجا قرار داشتیم، حالا کجاییم و به کجا باید برسیم ما را به پیمودن مسیر آینده امیدوار و از یأس و ناامیدی جلوگیری خواهد کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super