توصیه آیت‌الله محامی به مسئولان شهرستان دلگان/ با ارائه گزارش‌های مقایسه‌ای از یأس و نا امیدی مردم جلوگیری کنید

توصیه آیت‌الله محامی به مسئولان شهرستان دلگان/
با ارائه گزارش‌های مقایسه‌ای از یأس و نا امیدی مردم جلوگیری کنید
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان باید با ارائه گزارش‌های مقایسه‌ای از دوران گذشته، شرایط کنونی و نیازهای آینده از یأس و ناامیدی مردم جلوگیری کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان؛آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری شهرستان دلگان ضمن تبریک عید مبعث و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: حضور پر شور و حماسی مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن پاسخی قاطع به دشمنان انقلاب اسلامی بود و باید قدردان مردم باشیم.امام جمعه زاهدان افزود: این حضور حماسی به مسئولیت مسئولان می‌افزاید و باید با تلاش مضاعف به دنبال ارائه خدمت بیشتر و بی منت به مردم باشند.


آیت‌الله محامی بیان داشت: کار پیغمبر اکرم(ص) تربیت انسان‌های متعالی در میان عرب جاهلی بود و ایشان مبعوث شده و سنگ بنای یک تمدن اسلامی را در دوران تفرقه و درگیری ایجاد کرد و خداوند متعال نیز از اخلاق او به عنوان یک اسوه یاد می‌کند.
وی ادامه داد: برای ایجاد یک فرهنگ درست ابتدا باید آسیب و فرهنگ غلط را شناسایی و سپس در صدد اصلاح این فرهنگ تلاش کنیم.
نماینده مقام معظم رهبری درسیستان و بلوچستان خواستار ارائه گزارش‌های مقایسه‌ای مسئولان شد و تصریح کرد: متاسفانه ما دچار افراط و تفریط می‌شویم از این جهت که دشمن فقط به بیان کمبودها می‌پردازد و نتیجه آن ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است در حالی که اگر ما همین منطقه خود را با سال‌های قبل مقایسه کنیم پیشرفت‌های خیلی خوبی حاصل شده است و اگر چنین دیدی داشته باشیم در می‌یابیم که راه زیادی را طی کردیم و به ادامه راه نیز امیدوار خواهیم بود.
امام جمعه اهدان اظهار کرد: افراط کار هم اینجاست که تنها آنچه صورت گرفته را بیان می‌کنیم و در مواردی حتی منت هم بر سر مردم می‌گذاریم در حالی که باید گزارش‌های مقایسه‌ای ارائه کنیم و مشخص کنیم که در کدام نقطه بوده، حالا کجاییم و نقطه ایده آل ما کجاست و در این صورت هر مسئولی سر کار بیاید مسیر راه برای او مشخص خواهد بود و باید فرهنگ گزارش دهی ما اصلاح شود.
وی گفت: درگیری‌های ها و ناامنی های فراوانی در منطقه وجود دارد که مردم را دچار مشکل کرده است و چنین چیزی شایسته یک جامعه اسلامی نیست که آن را مرکز اختلافات قومی، قبیله‌ای و طایفه‌ای بدانند.
آیت‌الله محامی اظهار داشت: بخشی از اینها به مردم ما باز می‌گردد و این فرهنگ نیازمند اصلاح است تا نگاه ارباب رعیتی وجود نداشته باشد زیرا یک آسیب جدی است و نمونه همان جاهلیت عربی است که پیامبر در تلاش بود تا آن را تغییر دهد.
وی اضافه کرد: در تغییر فرهنگ‌ خیلی‌ها تاثیرگذارند از جمله بزرگان طوایف، حوزه‌های علمیه، روحانیون، آموزش و پرورش، دانشگاه و حتی دستگاه‌های حاکمیتی که متاسفانه این آسیب به دستگاه‌های حاکمیتی هم سرایت کرده و گاهی درگیر تعصبات قومی و مذهبی می‌شوند.
امام جمعه زاهدان افزود: اگر دستگاه‌های مختلف به خوبی به وظایف عمل و بر اساس عدل و انصاف به قانون عمل کنند خود به خود فرهنگ اصلاح خواهد شد.
وی گفت: کودکان نیز از ما الگو گرفته و هنجارها و ناهنجارها را از ما می آموزند و باید به گونه ای رفتار کنیم تا عمل به قانون تبدیل به یک فرهنگ شود.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با کم کاری و بد کاری برخی مسئولان نیز مواجه هستیم از این حهت که برخی مدیران کل ما در استان اهل کار و فعالیت نیستند یا در مواردی دجار فساد شده‌اند که باید اصلاح و در غیر اين صورت تغییر کنند.
وی افزود: عمده مشکلات در خود منطقه قابل حل است و تنها نیازمند عزم و اراده است و در گام دوم نیازمند پشتیبانی از سوی استان و مرکز کشور خواهید بود.
آیت‌الله محامی ادامه داد: باید انتظارهای خود را متناسب با واقیعت تعریف و بر همان اساس پیگیری کنیم و به تدریج به شرایط ایده‌آل برسیم تا مایوس نشده و از پیگیری خسته نشویم.
وی گفت: در دیدار با رئیس جمهور عنوان کردم که سیستان و بلوچستان نیازمند استانداری مقتدر و مورد اعتماد است تا در لحطات حساس توانایی و تصمیم گیری و اجرای کار را داشته باشد و خوشبختانه استاندار فعلی از چنین روحیه‌ای برخوردار است و باید از جانب مرکز کشور نیز مورد پشتیبانی قرار گیرد.
امام جمعه زاهدان افزود: ابتدا مسئولان شهرستان باید همت کنند و سپس تقاضای حمایت از مرکز استان را داشته باشند.
وی عنوان داشت: پیگیری مسائل از طریق دستگاه‌های انتظامی و قضایی یگ طرف ناحراست اما تن دادن به ظلم هم صلاح نبوده و در منظومه معارف اسلامی چنین چیزی پذیرفته نیست.
آیت‌الله محامی قول پیگیری مشکلات اصلی منطقه از مجاری زیربط را داد و خاطر نشان کرد: باید مشکلات شهرستان را احصا سپس اولیت بندی و در گام بعد نیز برای حل مشکل با همراهی و اتحاد متمرکز شوید زیرا فهرست بلند بالایی از مشکلات کارساز نیست و به فراموشی سپرده خواهد شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super