نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان/ حوزه‌های علمیه باید همچنان روحانیون متعهد، دلسوز و پا به کار انقلاب تربیت کنند

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان/
حوزه‌های علمیه باید همچنان روحانیون متعهد، دلسوز و پا به کار انقلاب تربیت کنند
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: حوزه‌های علمیه باید همچنان روحانیون متعهد، دلسوز و پا به کار انقلاب تربیت کنند تا هر جا نیاز بود حضوری فعال داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان؛، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در
یادواره شهدای روحانی شهرستان دلگان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا عنوان کرد: همه ما محتاج شهدا و خانواده شهدا هستیم.


امام جمعه زاهدان افزود: مبعث بزرگترین تجلی خداوند برای بزرگترین بنده‌اش یعنی پیغمبر اکرم(ص) است.
آیت‌الله محامی بیان داشت: خداوند متعال از میان درس ناخوانده‌ها پیغمبری برگزید تا آیات الهی را برای مردم تلاوت و آنها را تزکیه کند تا زمینه رشدی برای آن‌ها فراهم شود و کتاب و حکمت را به آن‌ها بیاموزد و رشد علمی و فرهنگی پیدا کنند.
وی ادامه داد: اگر هدایت خداوندی نباشد و جامعه بشریت را دستگیری نکند در تاریکی خواهند بود و خداوند متعال است که عنایت کرده و بندگان مومن او به سوی نور رهنمود می‌گردند.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: پیامبران در صورتی در هدف خود موفق می‌شوند که مردم با آن‌ها همراهی کنند و هر گاه امت با آنها همراهی کردند پیشرفت حاصل شده و هنگامی که همراهی نکردند امام و پیامبر آنها به شهادت رسیده و جامعه از نور وجود او بی بهره شده است.
وی ادامه داد: طیف‌های مختلفی کمک کردند تا تمدن اسلامی به دست پیغمبر اکرم(ص) رسیده و بتواند این تمدن اسلامی را پایه‌ریزی کند و برای حفظ خانه‌ای که پیامبر بنا کرد خیل‌ها تلاش کردند.
نماينده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در میان مردمی که در این جهت تلاش کردند دو طیف ممتاز هستند یک طیف اصحاب علم و فرهنگ و علمایی هستند که توانسته‌اند با همه سختی‌ها و مجاهدت‌ها معارف اسلامی را برای ما حفظ کنند و به دست ما برسانند و ما باید قدردان باشیم.
وی افزود: طیف دوم کسانی هستند که برای حفظ اسلام پا به عرصه مبارزه گذاشتند جان در کف دست قرار داده و با خلوص نیت جان خود را تقدیم کردند و یا جانباز، آزاده و ایثارگر بودند و پا در رکاب گذاشته و برای دفاع از اسلام به میدان رزم رفتند.
آیت‌الله محامی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه میراث دار گروه اول و جامعه رزمندگان و مجاهدان میراث دار گروه دوم هستند.
وی گفت: در طول تاریخ برخی توفیق پیدا کردند جز سلسله اول و دوم باشند عالمان مجاهد و مبارزی که به شهادت رسیدند و در تاریخ ما چنین شهدایی کم نیستند کسانی که در یک دست قلم و
در یک دست اسلحه داشتند.
امام جمعه زاهدان افزود: ما میراث دار این گذشته پر افتخار و مردان ارزشمند هستیم و باید از خداوند بخواهیم توفیق دهد تا مسیر را دنبال کنیم و حوزه‌های علمیه، روحانیت و نهادهای نظامی در این جهت وظیفه بیشتر دارند.
وی گفت: عموم مردم به خوبی و سربلند از امتحانات الهی بیرون آمدند و تاریخ را که مشاهده می‌کنیم می‌بینیم از قبل انقلاب زن و مرد به میدان آمدند و انقلاب پیروز شد تا حالا که مردم با شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن حماسه خلق کردند.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان عنوان داشت: با همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد و در استان ما بیشتر است مردم با بصیرت حضور یافتند و درصد مشارکت مردم استان ما در راهپیمایی۲۲ بهمن به مراتب از درصد افزایش کل کشور بیشتر بود به گونه‌ای که طبق آمارها درصد مشارکت مردم در سطح کشور نسبت به گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته و در استان ما مشارکت‌ دوبرابر گذشته بود و این یعنی علیرغم وجود مشکلات مختلف مشارکت در استان ما صد درصد بیشتر شده است.
وی اظهار کرد: مسئولان نباید حضور مردم را پای عملکرد خود بنویسند زیرا مردم بر اساس عشق خود به انقلاب حضور پیدا کردند که چنین چیزی وظیفه ما مسئولان را بیشتر می‌کند و باید خدمات بیشتری به این مردم ارائه کنیم و روحانیت هم مسئولیت بیشتر و مضاعف دارد و باید برای ادامه راه طلاب شهید و روحانیتی که مشعل دار هدایت بود و با شهادت مشعل هدایت شدند تلاش کنند.
وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید همچنان روحانیون متعهد، دلسوز و پا به کار انقلاب تربیت کنند تا هر جا نیاز بود حضوری فعال داشته باشند و مردم نیز پشتیبانی مادی و معنوی داشته فرزندان خود را برای تحصیل به حوزه‌های علمیه بفرستند.
امام جمعه زاهدان عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) آینه تمام نمای همه کمالات و الگوی کامل برای بشریت است و از نکات مورد تاکید ایشان اتحاد و انسجام امت اسلامی و اخوت ایمانی و برقراری صمیمیت و برادری در میان مردم بود.
آیت‌الله محامی اضافه کرد: ما باید از این کار پیامبر درس گرفته و برای تحقق خواسته‌های پیامیر تلاش کنیم.
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super