نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌و‌بلوچستان/  عدم تحقق برخی مطالبات ۳۰ ساله مردم منطقه صحیح نیست/  آبادانی بخش کورین در گرو نقش‌آفرینی فرزندان همین خطه است

نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌و‌بلوچستان/
عدم تحقق برخی مطالبات ۳۰ ساله مردم منطقه صحیح نیست/
آبادانی بخش کورین در گرو نقش‌آفرینی فرزندان همین خطه است
اهالی بخش کورین هم‌چون نیاکان شان وطن پرستی را در وجود خود دارند
افراد قانون‌شکن نباید به عنوان قهرمان شناخته شوند
امام جمعه زاهدان خواستار تهیه و ارائه لیستی از مشکلات منطقه به ترتیب اولویت جهت پیگیری شد و نسبت به اجرایی نشدن برخی از درخواست‌ها در طول ۳۰ سال گذشته گلایه نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌و‌بلوچستان در جریان حضور در بخش کورین شهرستان زاهدان، در نشست علما، معتمدین و نخبگان این منطقه با اشاره به مطالبات مردم بخش کورین از جمله استقرار اداره آموزش و پرورش و برق رسانی به همه نقاط، خطاب به مسئولان اظهار داشت: همه درخواست‌ها باید بررسی شود و در صورت امکان اجرا و در غیر این صورت پاسخ لازم ارائه گردد.


امام جمعه زاهدان خواستار تهیه و ارائه لیستی از مشکلات منطقه به ترتیب اولویت جهت پیگیری شد و نسبت به اجرایی نشدن برخی از درخواست‌ها در طول ۳۰ سال گذشته گلایه نمود.
آیت‌الله محامی بر اهمیت توسعه متوازن و ماندگار در زمینه‌های فرهنگی، علمی، عمرانی، اقتصادی و امنیت پایدار تاکید نمود و بیان داشت: هوشیاری و مراقبت مردم بخش کورین در موارد توطئه چینی دشمنان جای تقدیر دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، آموزش و پرورش را از امور زیربنایی عنوان نموده که سهم عمده‌ای در رشد دارد و قول پیگیری در خواست مردم در خصوص استقرار اداره مربوطه در منطقه از مدیرکل آموزش و پرورش را داد.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌و‌بلوچستان، آبادانی منطقه را در گرو نقش‌آفرینی فرزندان همین خطه دانست و اظهارداشت: فرزندان همین منطقه هستند که ماندگار و بیش از دیگران دلسوز هستند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه دارد: اهالی بخش کورین هم‌چون نیاکان شان، وطن پرستی را در وجود خود دارند.
وی با اشاره به لزوم تغییر الگوی کشت و شیوه آبیاری برای دستیابی به حداکثر بهره وری، خواستار شناسایی ظرفیت‌های اصلی منطقه و بهره گیری از تجربه مناطق دیگر شد و بیان داشت: در توسعه آموزش و اقتصاد از هیچ تلاش و پیگیری دست نخواهیم کشید.
امام جمعه زاهدان، سرمایه‌گذاری بر اقتصاد، رشد علمی و فرهنگی مردم را عامل تحقق امنیت پایدار دانست و متذکر شد: وقتی فرهنگ تلاش در یک جامعه آسیب ببیند حتی اگر زمینه کار هم وجود داشته باشد افراد به سمت اقدامات خلاف قانون خواهند رفت.
آیت‌الله محامی ادامه داد: گاهی اوقات سرمایه داران در استان حاضر به گسترش کار خود نیستند و تنها به تامین معاش خود و خانواده خود توجه دارند و دغدغه اشتغال‌زایی و پیشرفت منطقه را ندارند که این یک اشکال است.
وی با بیان این که اگر قانون شکنی به فرهنگ تبدیل شود و افراد قانون‌شکن به عنوان قهرمان شناخته شوند مشکل ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: باید نسبت به مقوله های فرهنگ، علم، اقتصاد و قانون مداری توجه داشته باشیم و هر کس در هر جایگاه کار خود را به خوبی انجام دهد.
در ابتدای این نشست محسن شه‌بخش بخشدار کورین به ارائه توضیحاتی درباره مختصات بخش کورین و ظرفیت های منطقه از جمله صنعت آجرپزی و کشاورزی بالاخص تولید پسته پرداخت و مهم‌ترین خواسته مردم را موضوع اشتغال عنوان کرد و بر استقرار اداره آموزش و پرورش در منطقه تاکید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super