نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد/ ارائه خدمات به طلاب حوزه های علمیه بدون نگاه قومی و مذهبی

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد/
ارائه خدمات به طلاب حوزه های علمیه بدون نگاه قومی و مذهبی
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان گفت: ارائه خدمات از جانب مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور فارغ از نگاه قومی و مذهبی در چارچوب مقررات یکی از افتخارات نظام اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی، نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس گفت: توسعه خدمات ارائه شده و هوشمند سازی آن از سوی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور می تواند موتور محرک برای فعالیت های حوزه های علمیه باشد.


امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مرکز خدمات حوزه های علمیه با جهت دهی به فعالیت ها می تواند زمینه ساز رشد علمی و تعالی اخلاقی طلاب در حوزه‌های علمیه باشد افزود: در شرایط کنونی طلاب با وضعیت سخت معیشتی روبرو هستند و باید توجه داشت که این قشر سربازان امام زمان (عج) هستند که خدمت رسانی به آنها نیز دارای ارزش مضاعفی است.
آیت الله محامی بر حفظ کرامت طلاب و تربیت آنها با عزت نفس تاکید کرد و بیان داشت: وضعیت حوزه های علمیه در سیستان‌وبلوچستان از لحاظ کمی مطلوب اما به لحاظ کیفیت همراه با مشکلاتی است که در این جهت نیاز به حمایت و برنامه ریزی از سوی مرکز کشور وجود دارد.
وی مسکن را یکی از معضلات بزرگ در بین طلاب عنوان و خواستار پشتیبانی و رسیدگی ویژه مرکز خدمات حوزه علمیه به طلاب در مناطق محروم شد و ادامه داد: سیستان‌وبلوچستان در ابعاد مختلف نیازمند نگاه ویژه مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور می باشد به گونه ای که برای معضل مسکن راه چاره اندیشیده و به دنبال افزایش میزان تسهیلات و در مقابل کاهش مبلغ اقساط باشیم.
این استاد درس خارج حوزه علمیه شرایط استان را جهت سرمایه گذاری مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور و ایجاد منابع پایدار مطلوب عنوان کرد و گفت: مطالعات لازم صورت گرفته و مسئولین استانی نیز در این جهت اعلام آمادگی کرده اند اما متاسفانه در مواردی همراهی و همکاری لازم از سوی مرکز کشور صورت نگرفته است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان خواستار ارائه خدمات از جانب مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور فارغ از نگاه قومی و مذهبی شد و تاکید کرد: فراگیری خدمات در چارچوب مقررات یکی از افتخارات نظام است و مدارس دینی اهل سنت و دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی ریزی باید با تعامل به دنبال رفع مشکلات باشند.
همچنین در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه در سیستان‌وبلوچستان پرداخت و گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور به بیش از ۲۱۰ هزار نفر از طلاب سراسر کشور خدمات رسانی می کند که با در نظر گرفتن اعضای خانواده این تعداد به ۷۵۰ هزار نفر می رسد.
وی ادامه داد: یکی از معضلات اصلی طلاب در سطح کشور مسکن می باشد که با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی داریم سالیانه هزار واحد مسکونی ساخته و در اختیار طلاب قرار دهیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super