واقعه کربلا تا روز قیامت در یاد ها و قلب ها می ماند

واقعه کربلا تا روز قیامت در یاد ها و قلب ها می ماند

مولوی شنبه زهی تصریح کرد: مصیبتی که یزید و یارانش در کربلا بر اهل بیت پیامبر در ماه محرم ایجاد کردند، تا روز قیامت در یاد ها و قلب ها باقی می ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان‌وبلوچستان؛ مولوی واحدبخش شنبه زهی امام جمعه اهل سنت سر و سوره ی سیب و سوران شهرستان سراوان در مصاحبه با رابط خبری ما به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم گفت: محبت اهل بیت برای اهل سنت جز لاینفک ایمان آنهاست به طوری که اگر محبت اهل بیت را نداشته باشند، ایمان آنها مشکل دارد.


وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که اهل سنت محبت زیادی به اهل بیت پیامبر(ص) یعنی امام علی(ع)، حضرت فاطمه،(س) امام حسن (ع)و حسین (ع) دارند، کارنامه درخشان تر و خدمات زیاد آنها نسبت به بقیه افراد برای اسلام است.
مولوی شنبه زهی بیان کرد: فاسد بودن یزید و بلایا و مصائبی که او برای اسلام آورد، برای همگان واضح و مشخص است.
مولوی شنبه زهی تصریح کرد: مصیبتی که یزید و یارانش در کربلا بر اهل بیت پیامبر در ماه محرم ایجاد کردند، تا روز قیامت در یاد ها و قلب ها باقی می ماند
امام جمعه اهل سنت سرسوره اظهار داشت: امام حسین در بهترین زمان خود قیام کرد و کسی جز او نبود تا قیام کند و جلوی این همه فساد را بگیرد.
وی ابراز داشت: قیام امام حسین(ع) نیاز به شجاعت، ایثار و رهبری مدبرانه بود که هیچ کسی بجز خود آن حضرت، این ویژگی‌ها را نداشت.
مولوی شنبه زهی گفت: امام حسین علیه السلام در ابتدا از در نصیحت با یزید و یزیدیان وارد شد، وقتی که دید نصیحت به گوش آنها نمی رود، راه جنگ را پیش گرفت و با خون خود اسلام، قرآن و دین محمد(ص) را زنده کرد.
وی افزود: امروز می بینیم حتی افرادی که مسلمان نیستند، از نهضت امام حسین (ع) درس گرفته‌اند و انقلاب هایی را شکل داده و پیروز شده اند.
گاندی در پاسخ به این سوال که این نهضت را از که آموختی گفت: از امام حسین علیه السلام.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super