نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان / امر به معروف و نهی از منکر ریشه در غیرت دینی و احساس مسئولیت اجتماعی دارد

نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان گفت:
غیرت دینی و مسئولیت اجتماعی چنین اقتضا می کند که انسان نسبت به مبانی دینی و اتفاقات و حوادث رخ داده در جامعه حساس باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان‌وبلوچستان،، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان در نشست ویدئو کنفرانس شورای مرکزی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام از تلاش های صورت گرفته در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر تقدیر کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر ریشه در غیرت دینی و احساس مسئولیت اجتماعی دارد.


امام جمعه زاهدان افزود: غیرت دینی و مسئولیت اجتماعی چنین اقتضا می کند که انسان نسبت به مبانی دینی و اتفاقات و حوادث رخ داده در جامعه حساس باشد.
آیت‌الله محامی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص به اسلام نیست بلکه ریشه در همه ادیان و حتی برخی فرقه های انحرافی دارد.
وی ادامه داد: در قرآن کریم آیات متعددی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد از جمله انسان هایی که اهل کتاب هستند، ایمان واقعی به خدا و روز قیامت داشته و امر به معروف و نهی از منکر می کنند که از آن ها تحت عنوان صالحین یاد می کند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: در مقابل اینها افرادی وجود دارند که به آیات الهی کفر ورزیده و پیامبران و کسانی که به دنبال عدل و قسط هستند می کشند که اینها را به عذابی دردناک بشارت می دهد.
این استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار کرد: دسته سوم انسان هایی هستند که دیگران را امر به معروف و نهی از منکر می کنند اما خود را فراموش کرده و اهل عمل به این فرایض الهی نیستند.
وی گفت: در طول تاریخ پیامبران الهی پیش قراولان امر به معروف و نهی از منکر بودند از حضرت نوح و ابراهیم گرفته تا پامبر خاتم که از مهمترین خصوصیات او اقامه امر به معروف و نهی از منکر را بیان کرده اند و این نشان دهنده تاکید اسلام بر این دو فریضه واجب الهی است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: مبارزه با فساد اقتصادی توسط حضرت شعیب(ع)، مقابله با فساد اخلاقی توسط حضرت لوط، مقابله با ظاهر گرایی توسط حضرت موسی و توصیه به جا آوردن نماز توسط حضرت لقمان به فرزندشان، از نمونه های بارز امر به معروف و نهی از منکر در طول تاریخ توسط پیامبران می‌باشد.
آیت‌الله محامی فعالیت های امر به معروف و نهی از منکر را در سه لایه عنوان کرد و افزود: لایه اول فعالیت های ستاد و تلاش های صورت گرفته در جهت گسترش این فریضه الهی است.
وی لایه دوم را بررسی نتیجه اقدامات و فعالیت های صورت گرفته بیان کرد و گفت: در لایه دوم باید بررسی هایی صورت گیرد تا میزان عمل مردم به امر به معروف و نهی از منکر سنجیده و مشخص شود.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: در صورت عمل به امر به معروف و نهی از منکر نتیجه چنین حاصل می شود که سایر فرایض الهی نیز اقامه خواهد شد زیرا امر به معروف و نهی از منکر ابزاری برای برپایی سایر فریضه هاست و این سومین لایه کار می باشد.
رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خواستار ارزیابی در هر سه لایه شد و گفت: ابتدا باید عملکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و میزان رواج این فریضه الهی در سطح جامعه و سپس وضعیت جامعه در سایر فرایض الهی بررسی شود.
رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خواستار افزایش تلاش ها برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر در سایر عرصه های جامعه شد و گفت: ایجاد التهاب، ناامیدی، دودستگی و بد اخلاقی در فضای جامعه نمونه های بارز منکر و رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم، ایجاد انس، الفت و محبت و همچنین ایجاد آرامش و امید در جامعه از مصادیق بارز معروف می باشد که باید همواره در این جهت دغدغه مند باشیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super