امام علی (ع) کل اسلام است

مولوی قریشی تصریح کرد: در جنگ خندق زمانی که امام علی علیه السلام در حال جنگیدن با قویترین جنگجوی دشمن بود، رسول خدا فرمودند که کل اسلام با کل کفر در حال جنگیدن است، یعنی امام علی (ع) کل اسلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان‌وبلوچستان، مولوی سید علی قریشی امام جمعه اهل سنت فنوج در مصاحبه با رابط خبری ما به مناسبت عید سعید غدیر خم گفت: در مکتب ما اهل سنت توسط افرادی همچون امام فخر رازی از رسول خدا درباره فضیلت های امام علی (ع) اینگونه نقل شده است که حضرت رسول فرمودند: أنا مدینه العلم و علیٌ بابها( من شهر علم هستم و علی درب آن است)


وی خاطر نشان کرد: زمانی که حضرت رسول به تازگی به پیامبری مبعوث شدند، اولین افرادی که به اسلام ایمان آوردند ابتدا حضرت خدیجه کبرا و سپس امام علی علیه السلام بود.
مولوی قریشی اظهار داشت: یکی از افتخارات و خدمات بزرگ حضرت علی علیه السلام برای اسلام و فتح قلعه خیبر و از جا کندن دروازه آن بود به طوری که رسول خدا فرمودند من فردا پرچم را به دست فردی خواهم داد که پیروزی را برای ما به ارمغان می آورد.
وی تصریح کرد: در جنگ خندق زمانی که امام علی علیه السلام در حال جنگیدن با قویترین جنگجوی دشمن بود، رسول خدا فرمودند که کل اسلام با کل کفر در حال جنگیدن است، یعنی امام علی (ع) کل اسلام است.
امام جمعه اهل سنت فنوج اذعان داشت: در روز غدیر خم نبی مکرم اسلام دست امام علی علیه السلام را بالا گرفت و فرمودند هر کس من را دوست میدارد، حضرت علی علیه السلام هم دوست او است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super