معاون اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان: فعالیت‌های اجتماعی باید پیوست فرهنگی به همراه داشته باشد

معاون اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: کلیه فعالیت‌های اجتماعی باید دارای پیوست فرهنگی باشد تا پس از اتمام این طرح و پروژه‌ها، با مشکلات فرهنگی مواجه نشویم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد موسوی در دیدار منتخبان خانه احزاب سیستان و بلوچستان که در محل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان انجام شد، افزود: عمده‌ترین مشکلات استان در حوزه آموزش و اقتصاد است، در حوزه آموزش باید در راستای توانمندسازی‌های فرهنگی گام‌های مؤثری برداریم و تلاش کنیم تا با ایجاد بستر مناسب آموزشی بر محور اشتغال در پدیدآوری اقتصاد پایدار در سطح استان گام برداریم.


دبیر شورای اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در ادامه بیان کرد: وقتی افراد، نهادها ،رسانه‌ها و یا هر جریان دیگری به بیان مشکلات در حوزه اجتماعی می‌پردازند، باید در کنار آن با ارائه راهکار مناسب در خصوص برون‌رفت از این مشکلات اثرگذار باشند تا از این طریق و مبتنی بر راهبرد مشخص بتوان در رفع موانع موجود و مشکلات ایجادشده گام‌های مؤثری برداشته شود.
وی اضافه کرد: خانه احزاب استان باید با ورود به حوزه مطالبه گری در جامعه مبتنی بر فرایند عدالت‌خواهی و آگاه‌سازی آحاد جامعه در خصوص حقوق شهروندی را در دستور کار قرار داده تا از این طریق افکار آن‌ها را به سمت مطالبه گری‌های مناسب هدایت کند.
موسوی تصریح کرد: در حال حاضر مطالبه گری در استان وجود دارد اما این مطالبه گری به دلیل عدم آگاهی مردم از حقوق خود، به سرانجام نرسیده و بعضاً با ایجاد برخی حواشی، به فراموشی سپرده می‌شود.
معاون اجتماعی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تأکید کرد: در آستانه انتخابات شورای شهر قرارگرفته‌ایم، در این خصوص خانه احزاب استان که متشکل از افرادی با قومیت، مذاهب و گرایش‌های سیاسی مختلف است باید در شرایط کنونی نقش اثرگذاری در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از حقوق شهروندی خود داشته باشد تا آنان در عرصه انتخابات شوراها مبتنی بر تصمیم عاقلانه برمدار حقوق خود در حوزه شهری اقدام به انتخاب نمایندگان درست کنند و در توسعه و آبادانی شهر خود اثرگذار باشند.
وی افزود: آگاه‌سازی مردم باید خارج از نگاه‌های قومی، مذهبی و سیاسی و مبتنی بر معرفی شاخص‌ها با توجه به شرایط شهری و نیازهای این حوزه باشد.
وی با اشاره به شباهت کمیته‌های زیرمجموعه خانه احزاب استان با کمیته‌های زیرمجموعه شورای اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان، خواستار ارائه طرح‌های پیشنهادی این نهاد سیاسی به نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان به‌منظور مطرح‌شدن در شورای اجتماعی نهاد شد تا پس از بررسی و تبادل‌نظر در صورت تصویب شورا به‌منظور برون‌رفت از مشکلات اجرایی شوند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی در ادامه ابراز امیدواری کرد تا همکاری‌های خانه احزاب با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در راستای حل مشکلات حوزه اجتماعی با برگزاری نشست‌های تخصصی و ارائه راهبردها و راهکارهای عملیاتی بیش‌ازپیش افزایش یابد.
شایان‌ذکر است در این نشست سارا خوش‌خوی رئیس خانه احزاب استان به تشریح فعالیت‌های این نهاد پرداخت و افزود: خانه احزاب استان از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در استان آغاز کرده و هم‌اکنون بالغ‌بر ۵۰ حزب فعال در استان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد خانه احزاب، هم‌افزایی، همگرایی جریانات و گرایش‌های مختلف سیاسی فعال در استان است و براین اساس می‌توان گفت همان‌طور که زاهدان پایتخت وحدت اسلامی است، خانه احزاب استان نیز در ترویج گفتمان وحدت در بین آحاد جامعه اثرگذار بوده، چراکه از مذاهب، قومیت‌ها و گرایش‌های سیاسی مختلف در این مجموعه کنار یکدیگر برای رفع مشکلات استان و ایجاد هم‌افزایی و گفتمان واحد برای توسعه استان فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super