نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان:مشکلات سیستان و بلوچستان به ترتیب اولویت مورد پیگیری قرار گیرد

نماینده  مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت:باید مشکلات استان اولویت‌بندی و به ترتیب مورد پیگیری قرار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در گردهمایی معتمدان، رئیس سفیدان، سران قبایل و طوایف شهرستان‌های چابهار، نیک شهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند و بخش لیردف جاسک در چابهار اظهار داشت: این‌که همه مشکلات را به‌صورت کامل در مقابل خود قرار دهیم و بخواهیم نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنیم امکان‌پذیر نیست، باید مشکلات را اولویت‌بندی و سپس به ترتیب اهمیت مورد پیگیری قرار دهیم.


وی ضمن تأکید بر مشارکت دادن مردم در امورات مختلف توسط مسئولان، ادامه داد: مسئولان باید حضور و مشارکت مردم را در امورات مختلف تسهیل و خصوصاً نسل جوان را آماده پذیرش مسئولیت در جامعه کنند.
وی ضمن تأکید بر پیگیری عقلانی برای مطالبات مردم توسط معتمدان، رئیس سفیدان، سران قبایل، طوایف و مسئولان،  تأکید کرد: نیاز است تا دفاع عقلانی از نظام و خدمات نظام به‌دوراز احساسات و همراه با منطق داشته و در مسیر درست گام برداریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش ما از زمان ورود به استان تلاش جهت انس و الفت همه‌جانبه در جامعه بوده که این همدلی می‌تواند برای رشد جامعه اثرگذار باشد.
آیت‌الله محامی گفت: در موقعیت کنونی و با عنایت مقام معظم رهبری رشد و توسعه منطقه چابهار سرعت و شتاب گرفته اما در منطقه برخی مشکلات در حوزه‌هایی به‌مثل بهداشت و درمان، آموزش‌وپرورش، آب آشامیدنی و غیره  وجود دارد و فاصله معناداری با سایر نقاط استان و جاهای دیگر کشور وجود دارد و این کمبودها مسئولیت ما را بیشتر می‌کند باید بااحساس مسئولیت بیشتر اقدام کنیم.
وی با اشاره به مشکلات موجود در استان، خاطرنشان کرد: نمی‌توان همه مشکلات را در مقابل خود قرار داده و انتظار رفع آن‌ها را داشته باشیم بلکه باید آن‌ها را اولویت‌بندی و بر اساس اهمیت برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری نمایندگان سیستان و بلوچستان مشکلات منطقه کمتر شده و مردم رفع مشکلاتشان را حس کنند.
امام‌جمعه زاهدان افزود: درزمینه های مسائل اقتصادی و عمرانی فاصله زیادی با سایر نقاط کشور داریم و در این خصوص نیازمند پیگیری و همت بیشتری در جهت کم شدن فاصله و رفع مشکلات هستیم.
وی با اشاره به عدالت و تأکید مقام معظم رهبری براین موضوع، بیان کرد: بر اساس فرمایشان رهبر معظم انقلاب ما از برنامه عقب بوده و نتوانسته‌ایم به‌صورت کامل به عدالت دست پیدا کنیم و در این جهت همه باید دست‌به‌دست هم داده و در جلسات استانی و کشوری مشکلات استان را بر اساس اولویت و تفکیک ارائه و پیگیری کنیم تا با لطف الهی به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

رئیس شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان با تأکید براین مطلب که خداوند پیامبرش را برای ما اسوه و الگو قرارداد و فرمود از ایشان درس بگیریم، خاطرنشان کرد: لازمه الگوپذیری و درس گیری از پیامبر (ص)، شناخت ایشان است تا بتوانیم دنباله‌رو اوباشیم.
وی با اشاره به این‌که صفات و ویژگی‌های پیامبر (ص) فراوان است، تأکید کرد: یک نکته که پیامبر(ص) به آن شناخته‌شده و امت باید آن مسیر را دنبال کنند عقل و علم است.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: محور دیگر تلاش برای وحدت و انسجام اسلامی هست که با تلاش پیامبر(ص)، هسته اولیه اسلام شکل گرفت و بعد با تمام دشمنی‌ها پیامبر تلاش کرد تا این جامعه اسلامی را حفظ کند تا زمینه‌ساز پایه‌ریزی تمدن اسلامی بشود.
وی ادامه داد: حضرت پیامبر (ص) یک‌عمر در سخن و در عمل و هم در تدبیر تلاش کرد تا مردم را دورهم جمع کرده و صلح و سازش بین اقوام و قبایل ایجاد می‌کرد تا جامعه اسلامی متعهد بماند و بتوانند به مسیر پرفرازونشیب خود ادامه دهد.
وی بابیان این مطلب که پیامبر(ص) یک‌عمر در این جهت تلاش کرد، اضافه کرد: ایشان یک ویژگی دیگر هم داشت و آن‌هم دلسوزی برای مردم بود، او با مردم مهربان بوده و بااخلاق کریمانه خود دستوراتی در جهت‌های مختلف داشت، پیامبر بر مردم و بر منافع مردمش حریص بود و ایشان به انسان ارزش و جایگاه والایی داد و برای مردم در تمام عمرش ترسیم کرد، همه ما و شما باید به پیامبر(ص) اقتدا کنیم و از او الگو بگیریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super