برگزاری دومین نشست شورای آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان

برگزاری دومین نشست شورای آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان
نشست شورای آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی #مقام_معظم_رهبری در امور #اهل_سنت با موضوع انواع و کیفیت خدمات قابل ارائه به طلاب و مدرسین علوم دینی اهل سنت استان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ؛ دومین نشست شورای آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت #سیستان_و_بلوچستان با حضور آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری  در استان، برخي از مدیران نهاد و علمای اهل سنت استان از جمله آقایان مولوی محمدعیسی امیری، عبدالغنی بدری، عبدالکریم حسین‌پور، شمس‌الحق دامنی، عثمان قلندرزهی و حافظ اسماعیل ملازهی برگزار شد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان  در ابتدا ضمن تشکر از حضور اعضای شورا عنوان داشت: رویکرد ما استفاده از نظرات کارشناسی علمای اهل سنت در موضوعات مرتبط با اهل سنت است و این رویکرد ان شاءالله تداوم خواهد داشت.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان رسالت شورای آموزش و پژوهش را تصمیم‌سازی برای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در موضوعات مرتبط با مدارس علوم دینی استان عنوان کرد و با اشاره به خدماتی که می‌تواند از سوی نظام به مدارس علوم دینی اهل سنت ارائه شود، اظهار داشت: با حفظ استقلال مدارس ديني، علمای محترم عضو شورا در مورد بهره‌مندي طلاب و مدارس ديني از این خدمات، اعلام نظر نمايند.
رئیس شورای راهبردی استان در مورد توسعه فیریکی مدارس علوم دینی، ضرورت در نظر گرفتن معيارهاي منطقي و پیروی از اسلوب مشخص را مورد تأكيد قرار داد و در مورد ساخت و ساز بدون مجوز و تخطی از قانون اظهار داشت: ما صراحتا با این گونه اقدامات که بدون در نظر گرفتن قوانین و بدون هماهنگی با نهادهای ذی‌ربط انجام شده مخالف هستیم و بايد در اين شورا ملاك‌ها و معيارهاي تأسيس و توسعه مدارس ديني را مورد بحث قرار داده و تعيين كنيم.
آیت‌الله محامی در ادامه به حضور سه تن از علمای اهل سنت استان در شوراهای برنامه‌ریزی و علمی کشور و امکان تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های کلان در مورد مدارس ديني استان اشاره و بر مشاركت حداكثری علما تأكيد نمود.
در ادامه، اعضای شورا نیز ضمن تقدیر از مواضع نماینده ولی فقیه در استان راجع به موضوع استقلال مدارس علمیه اهل سنت، این نکته را دغدغه خود و مدیران مدارس عنوان و فضای این جلسه را فضای «تفاهم، همكاري و مذاکره» توصیف کردند.
در این نشست موضوع ارائه خدمات به مدارس علوم دینی اهل سنت از جمله بیمه تامین اجتماعی، معافیت تحصیلی طلاب، عیدی مقام معظم رهبری، شهریه، و … مورد بحث قرار گرفته و در مورد ماهیت و کیفیت ارائه آنها به طلاب، مدرسین و مدارس علوم دینی اهل سنت تصمیم گرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super