نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان: پیشگیری کم‌هزینه‌تر از جبران خسارات است

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان:
پیشگیری کم‌هزینه‌تر از جبران خسارات است
نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان  گفت: ترمیم نقاط آسیب‌دیده از سیل مستلزم صرف هزینه‌های هنگفت است در حالی که با کمتر از این هزینه‌ها می‌توانستیم از وقوع این خسارت‌ها جلوگیری کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی  مقام معظم رهبری  در استان سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در استان در دیدار فرمانداران شهرستانهای نیکشهر و کنارک شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیر در برابر سیل را جزء اقدامات مهمی دانست که مورد غفلت واقع شده و اظهار داشت: برای جلوگیری از خسارات و آمادگی برای مواجهه با سیل‌های آینده، امر شناسایی باید انجام شود.

امام جمعه زاهدان با اذعان به محدودیت اعتبارات برای آبادی نقاط آسیب‌پذیر، ادامه داد: اگر کار از یک نقطه و براساس اولویت شروع شود، به تدریج تاثیر خود را نشان داده و اعتبارات لازم را هم جذب خواهد کرد.
آیت الله محامی با ذکر مثالی در مورد نکته قبل عنوان کرد: اگر در روستاها، خانه‌های استاندارد و بر اساس یک مدل کارشناسی‌شده طراحی و ساخته شود، هر چند محدودیت اعتبارات کفاف پوشش کل مناطق را نمی‌دهد اما به تدریج ساکنان روستاهای دیگر این مدل را برای ساخت منزل خودشان الگو قرار داده و در یک دوره زمانی، مدل ساخت خانه‌ها به تدریج به شکل استاندارد تغییر پیدا خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به پیام اثربخش مقام معظم  رهبری در قضیه سیل جنوب استان، خاطرنشان کرد: در این پیام دستگاه‌های مختلف مامور به خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده شدند که به لطف خداوند، خدمات و امکانات لازم از همه نقاط کشور به مناطق سیل‌زده سرازیر شد.
رئیس شورای راهبردی استان در پاسخ به گلایه مهمانان جلسه در مورد کم‌کاری‌ها، اظهار داشت: انجام همه کارها را نبایست متوجه دیگران کرد شما فرماندار هستید و باید امور را مدیریت کرده و ادارات را در مسائل مختلف بسیج کنید.
وی با اشاره به تاثیر بی‌تدبیری دوره‌های قبل در شکل‌گیری معضل  حاشیه نشینی در استان، عنوان کرد: ساکنان روستا در دوره قحطی به حاشیه شهرها آمده و اسقرار پیدا کرده‌اند اما نکته مهم این جاست که در آن دوره باید طبق نقشه و برنامه، محل استقرار آنها مشخص و زمین‌ها بر اساس یگ برنامه دقیق به آنها واگذار می‌شد تا امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.
آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: مسئولان باید برای جلوگیری از ایجاد مناطق حاشیه‌ای جدید، به بخش‌ها و روستاها توجه بیشتری داشته و خدمات لازم به ساکنان آن مناطق ارائه شود.
.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super