خطیب جمعه مسجدجامع ابراهیم خلیل سراوان : ما با شستن قلبها و از بین بردن زنگارگناه و استغفار و توبه و رجوع الی الله می توانیم این بیماری(کرونا ویروس) را شکست دهیم.

خطیب جمعه  مسجدجامع ابراهیم خلیل سراوان :  ما با شستن قلبها و از بین بردن زنگارگناه و استغفار و توبه و رجوع الی الله می توانیم این بیماری(کرونا ویروس)  را شکست دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور  اهل سنت  سیستان و بلوچستان؛ مولوی محمدعالم دهواری ، خطیب جمعه  مسجدجامع ابراهیم خلیل سراوان ، با قرائت آیه: هُو الّذی جَعَل لکُم الارضَ ذَلُولا فَامشُوا فِی مَنَاکِبِها وکُلُوا مِن رزقِهِ و اِلیهِ النّشُور گفت: الله متعال زمین را بعنوان یک نعمت و محل آسایش انسان قرار داده است. ولی گاهاً همین زمین، محل وحشت قرار می­ گیرد، چنانچه برای امتهای گذشته مثل قوم لوط، صالح، شعیب، نوح و… الله تعالی عذاب نازل کرد و زمین محل وحشت قرار گرفت و علت آمدن عذاب، نافرمانی آنان بیان کرده شده است.

مولوی دهواری دربخش دیگری از سخنانش بیان داشت: قانون الهی برای همه یکسان می باشد. وی به بیماری کرونا اشاره ای داشت که دامن گیر جامعه شده است و علتش نافرمانی خداوندمتعال است لذا اگر می خواهیم این بیماری را شکست بدهیم، تنها با شستن دست، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی نمی توانیم به مقابله با آن بپردازیم بلکه با شستن قلبها و از بین بردن زنگارگناه و استغفار و توبه و رجوع الی الله می توان این بیماری را شکست داد. خطیب جمعه ی مسجد ابراهیم خلیل در پایان درمورد طرح تقسیم استان گفت: بلوچستان، هویت قوم بلوچ می باشد و ما به هیچ عنوان راضی به تقسیم نمی باشیم و اگر چنین طرحی وجوددارد، نباید نام بلوچستان حذف شود وکسانیکه خواهان حذف نام بلوچستان می باشند، دشمن قوم بلوچ و بلوچستان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super