امام جمعه اردوگاه فلسطینی های رشیدیه لبنان : امام حسین (ع) دنباله رسالت بود و یک مصلح اجتماعی صرف نبود؛ ما باید همه پیرو و یاری رسان به او باشیم تا رسالت الهی را امدادرسانی بکنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ،به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ، ششمین همایش بین المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت برگزار گردید.

امام جمعه اردوگاه فلسطینی های رشیدیه لبنان : امام حسین (ع) دنباله رسالت بود و یک مصلح اجتماعی صرف نبود؛ ما باید همه پیرو و یاری رسان به او باشیم تا رسالت الهی را امدادرسانی بکنیم.

شیخ سعید قاسم امام جمعه اردوگاه فلسطینی‌های رشیدیه لبنان در ششمین همایش بین المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این جلسه با شکوه ابراز داشت: ما در فلسطین روایاتی را برای مردم می گوییم که در آن آمده است از سرزمین ایران مردمانی با پرچم های سیاه به سمت فلسطین خواهند آمد.
وی در ادامه افزود: همه ما جز محبین و ارادتمندان به حسین بن علی علیه السلام هستیم چرا که می‌دانیم حسین را جز مومن دوست ندارد و جز منافق دشمن نمی دارد و تا زمانی که مومن هستیم نیازی به دلیل آوردن بر محبت ما نسبت به حسین نداریم.
وی در ادامه افزود: من به عنوان یک فلسطینی اهل سنت در مورد شخصیت امام حسین علیه السلام تنها به رابطه نسبی ایشان با رسول مکرم اسلام اکتفا نمی کنم زیرا ایشان شخصیتی ممتاز در جهان اسلام می‌باشد.
وی در ادامه افزود: همانطور که نبی مکرم اسلام قبل از بعثت امین و منصف بین مردم بود و به این صفات شهرع بود اما پس از اعلام رسالت وی را تکذیب کردند اباعبدالله الحسین نیز به مثل جدش پس از علنی کردن قیامش بر علیه یزید و یزیدیان مورد بی‌مهری جامعه قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: امام حسین دنباله رسالت بود و یک مصلح اجتماعی صرف نبود؛ ما باید همه پیرو و یاری رسان به او باشیم تا رسالت الهی را امدادرسانی بکنیم.
وی افزود: ما یک مکتب واقعی است نه یک شعار اگر عاشورا یا امام حسین را در قالب مذهب خاصی بگنجانیم گویا ایشان را تباه کرده ایم.
وی در ادامه با توصیف حال و اوضاع جهان اسلام بیان داشت: ما باید رسالت حسینی را احیا کنیم و آنچه که حسین بن علی دنبال آن بوده را به دست آوریم به همین منظور باید از فلسطین دفاع کنیم زیرا فلسطین در واقع کربلا زندگی ماست اگر اراده یاری رساندن به حسین را دارید امروز باید مظلومان عالم را یاری کنید.

شیخ سعید قاسم در ادامه افزود: امروز رژیم صهیونیستی با تمام قوا درصدد مستقر شدن کامل در فلسطین است و این داستان از سال ۱۹۷۰ شروع شده است.
وی گفت: دولت یهودی در نظر دارد تا منویاتش به طور کامل شکل گیرد و بر جهان اسلام مسلط گردد.
وی افزود: ما همه مسئولیت داریم تا فلسطین را به امت اسلام برگردانیم و مسلمانان عزیز را بداریم.
وی اضافه کرد: زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروز رسید ما در اسارت بودیم و به جهت برای اینکه به دشمنان صهیونیستی به فهمانیم ما تفکر خمینی کبیر را می پسندیم و سرباز رو هستیم از شما تقلید کرده و سربند های قرمز بر سر می بستیم.
وی افزود: ما انقلاب شما را پذیرفته ایم و به شیعه یا سنی بودن انقلاب فکر نمی کنیم ما در ایران بزرگ رهبران بزرگی را می‌شناسیم مانند شهید مطهری که برای ایشان احترام زیادی قائل هستیم. ایشان در رابطه با قدس عزیز و راههای قطع دست صهیونیست راه‌های زیادی داده و کتابها سخنرانی های زیادی داشتند مثلا یکی از تعبیراتی که داشته اند اینست که باید حسین زمان و شمر زمان را بشناسیم.
وی افزود: امام خمینی و قائد ما خامنه ای در مورد فلسطین سخنان ارزنده ای دارند.
وی ادامه داد: منتظر شما حسینی ها هستیم تا بدون تفرقه بین شیعه و سنی در کنار هم فلسطین را آزاد کنیم زیرا همه ما برادریم امیدوارم به زودی پیروز شویم.
وی افزود: و اگر مسلمانان پیروز شوند چهره جهان را تغییر داده و برنامه‌های استکباری جهان را از بین خواهند برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super