مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد کشور: راز محبوبیت و مقبولیت امام حسین علیه السلام این است که کربلا را به کانون عالی ترین مظاهر اخلاقی در جهان تبدیل نمود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ،به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ، ششمین همایش بین المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت برگزار گردید.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد کشور: راز محبوبیت و مقبولیت امام حسین علیه السلام این است که کربلا را به کانون عالی ترین مظاهر اخلاقی در جهان تبدیل نمود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شریفانی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد کشور ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این همایش از همه دست اندرکاران این مراسم بزرگ تقدیر و تشکر نمود.

وی افزود: یکی از بهترین رسالت‌های حوزه و دانشگاه برگزاری همایش های اینچنینی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شرفیانی در ادامه ابراز داشت: موضوع سخن ما راز محبوبیت و مقبولیت امام حسین علیه السلام می باشد.

وی ادامه داد: خداوند نعمت های بیشماری به ما داده است اما نعمت خوشنامی و مقبولیت یکی از بزرگ‌ترین نعمات الهی است که به بندگان داده شده است.

وی افزود: معمولاً با گذشت زمان نام انشان ها از تاریخ محو و یا کمرنگ می‌شود اما شخصیتی مثل امام حسین هیچگاه نامش از صفحه روزگار کمرنگ نخواهد شد زیرا ایشان محبوب‌ترین چهره عالم است و اجتماع اربعین پس از ۱۴۰۰ سال گواه بر این مطلب است.

وی در ادامه با اشاره به سه رکن دین ابراز داشت: دین ها از ترکیب احکام اخلاق و عقاید تشکیل شده اند؛ احکام و عقاید مربوط به هر دین و آیین است اما اخلاق بین همه بشریت و ادیان مشترک است.

وی ادامه داد: راز محبوبیت و مقبولیت امام حسین علیه السلام این است که کربلا را به کانون عالی ترین مظاهر اخلاقی در جهان تبدیل نمود.

وی افزود: اگر همه در جامعه اخلاق‌مدار باشند هیچ مشکلی پیش نمی آید اگر در جامعه اخلاق نباشد همه چیز هم داشته باشند باز هم به درد نمی خورد.

وی افزود: نبی مکرم اسلام در بدترین سرزمین ها از لحاظ جغرافیایی و در میان بدترین اقوام با اخلاق توانست موفق شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super