نشست هم‌اندیشی معتمدین و سران قبایل و طوایف شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سرباز، بمپور، فنوج و بخش‌های آشار و لاشار و آهوران شهرستان نیکشهر

نشست هم‌اندیشی معتمدین و سران قبایل و طوایف شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سرباز، بمپور، فنوج و بخش‌های آشار و لاشار و آهوران شهرستان نیکشهر ذر سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت شهرستان ایرانشهر برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان؛ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در نشست هم‌اندیشی معتمدین و سران قبایل و طوایف شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سرباز، بمپور، فنوج و بخش‌های آشار و لاشار و آهوران شهرستان نیکشهر ابراز داشت: از حضور در جمع معتمدین و سران قبایل و طوایف این خطه بسیار خرسند و شادمانم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده این شهر را به عنوان شهر مردان غیور و حامیان جمهوری اسلامی ایران میشناسم.
وی افزود: از خدمات حجت الاسلام و المسلمین محرری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت واحد ایرانشهر و همکاران ایشان کمال تقدیر و تشکر را دارم و از برادر حسین قاسمی مدیریت قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز به جهت زحماتی که برای برپایی این جلسه کشیده اند سپاسگزارم.

آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در نشست هم‌اندیشی معتمدین و سران قبایل و طوایف شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سرباز، بمپور، فنوج و بخش‌های آشار و لاشار و آهوران شهرستان نیکشهر ابراز داشت: بسیار خوشحال و خرسندم که نگاه و اندیشه های شما نسبت به جمهوری اسلامی و رهبری معظم مثبت و انقلابی است.
وی ادامه داد: ابراز علاقه شما نسبت به رهبری معظم انقلاب یکطرفه نیست بلکه رهبر معظم انقلاب نیز قویاً به قوم بلوچ اعتقاد دارد.
وی خاطرنشان کرد: رهبری معظم برخی از اشخاص و تاثیر گذاران در منطقه را به نیکی یاد می‌کنند که نشان دهنده علاقه ایشان به منطقه است.
وی افزود: بنده وظیفه دارم سلام گرم مقام معظم رهبری را به شما عزیزان ابلاغ نمایم.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: با همه تلاش ها و خدماتی که بعد از انقلاب در منطقه صورت گرفته است اما هنوز منطقه با وضعیت نرمال کشوری فاصله دارد و باید با تلاش جهادی و شبانه روزی و همدلی و همزبانی محرومیت های گذشته را جبران و مدیریت‌های غلط را اصلاح کنیم تا رشد و پیشرفت برای منطقه حاصل گردد.
وی خاطر نشان کرد: بزرگان و ریش سفیدان یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در جامعه هستند و باید از تمام ظرفیت های مادی و معنوی ایشان برای رشد و پیشرفت منطقه بهره برد.
وی در ادامه با اشاره مجدد به علقه رهبری نسبت به سیستان و بلوچستان بیان داشت: رهبری معظم برای هیچ قومیت و مذهبی محدودیت قائل نیستند و فقط صرف فعالیت زیر چتر نظام را شرط فعالیت در جمهوری اسلامی می دانند.
وی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم تنوع قومی و مذهبی در کشور فرصتی مناسب برای پیشرفت است.
وی عنوان داشت: نظام اسلامی بر طبق نظر رهبری معظم انقلاب باید حقوق شهروندی همه افراد خود را تامین نماید.
وی ادامه داد: بزرگان باید عرصه را برای فعالیت جوانان در جامعه مهیا نمایند.
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان مشکل عمده استان را فقر فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: رابطه فقر فرهنگی و اقتصادی متقابل است و ما باید در صدد برچیدن فقر در این عرصه ها در سیستان و بلوچستان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ۴۰ سال پایداری و مقاومت با توکل به خدا رشد و امنیت را برای ما به ارمغان آورده است بنابراین نباید فراموش کنیم که در گذشته به چه شکل بوده ایم و امروز در کجا ایستاده ایم.
آیت الله محامی بیان داشت: در گذشته  ایران محدود بود اما پس از انقلاب اسلامی مرزهای فرهنگی و عقیدتی ایران سرزمین های مختلف را درنوردید و امروز ما با سرزمین های اشغالی فلسطین هم مرز هستیم.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از ناحیه مقام معظم رهبری صادر گردیده است ابراز داشت: بیانیه گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی بسیار مهم، ارزنده و ارزشمند است که باید مورد مطالبه و مداقه جدی قرار گیرد.
وی در خصوص پیشنهاد استخدام نیروهای بومی در مراکز انتظامی و نظامی گفت: بنده موافق این طرح هستم و دوست دارم از افراد بومی و متعهد به نظام که دل در گرو انقلاب و رهبری دارند در مراکز دولتی، نظامی و انتظامی استخدام شوند.
لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم جمعی از سران قبایل و طوایف شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سرباز، بمپور، فنوج و بخشهای لاشار، آشار و آهوران نیکشهر به سخنرانی پرداختند و آقایان محمد انور پناه، سردار قوام بامری و حاج عبدالرحمان ایرندگان با ایراد سخنرانی ابراز بیعت مجدد با نظام و انقلاب و آرمان‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران داشته اند و قوم بلوچ را قومی وفادار و پایبند به جمهوری اسلامی ایران معرفی نمودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super