شرکت نماینده مقام معظم رهبری در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار

شرکت نماینده مقام معظم رهبری در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور  اهل سنت سیستان و بلوچستان؛ جلسه شورای اداری شهرستان چابهار با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار گردید.
آیت الله محامی ضمن تبریک دهه اول ذی الحجه و اعیاد گرامی این ماه از حضور همه مسئولین شهرستانی، حاج عبد الغفور ایران نژاد نماینده محترم چابهار در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه معزز شهرستان در این جلسه سپاسگزاری نمود.
امام جمعه زاهدان شناخت مشکلات مردم و آشنایی بیشتر با منطقه و مسئولین و پیگیری مشکلات را از جمله مهمترین اهداف سفر خود را اعلام نمود و گفت: به حسب شنیده‌ها و دیده‌ها به این نتیجه رسیده ایم که علیرغم خدمات بسیار زیاد نظام در منطقه کاستی های فراوانی وجود دارد که با مشاهده برخی از آنها انسان احساس شرمندگی می کند.
وی افزود: باید با تمام قوا تلاش کنیم تا مشکلات موجود را جبران و برطرف نماییم.
آیت الله محامی منطقه را سرشار از ظرفیت‌های متنوع از جمله جغرافیای مناسب، وجود معادن، مرز و فرصت بی بدیل دریا دانست و گفت: تمام فرصت های بیان شده فرصت های خوبی برای پیشرفت می باشند اما مهمترین فرصت هایی که پیش روی منطقه است فرصت همراهی مردم ،علمای دلسوزان وهمراه نظام و مسئولین پرکار و پرتلاش می باشد که در کنار توجه و علاقه ویژه رهبری نسبت به این استان مهمترین فرصت های رشد استان را فراهم می نمایند.
وی افزود: در جلساتی که خدمت رهبری معظم انقلاب بودیم ایشان جویای احوال مردم و منطقه بوده اند به همین منظور و با هماهنگی و همراهی استاندار محترم فهرستی از مهمترین ظرفیتها و اولویت‌های استان برای ارائه به مقام معظم رهبری تهیه و خدمت ایشان تقدیم خواهد شد.
وی با اشاره به تنوع اقوام و مذاهب در سیستان و بلوچستان ابراز داشت: بنده این تنوع را فرصتی بی بدیل برای رشد استان میدانم و در این خصوص از مقام معظم رهبری پیرامون تعیین حدود رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی و حقوق شهروندی اقوام و مذاهب پرسش نمودم که ایشان در جواب فرمودند: این مسائل حدودی ندارد؛ مهم این است که همه زیر چتر نظام و نماینده ولی فقیه در استان فعالیت نمایند.
آیت الله محامی خاطرنشان کرد: باید با وحدت و همدلی و انسجام و برنامه ریزی بیشتر و بهتر بین مردم و مسئولین کارهای منطقه را پیش ببریم.
نماینده مقام معظم رهبری خدمت حداکثری با تمام توان به مردم را از جمله مهمترین وظایف مسئولین برشمرد و گفت: باید در مقام عمل به مردم نشان دهیم که خادم آنها هستیم و با هر نگاهی اعم از نگاه ملی، دینی و یا مذهبی ای که داریم می بایست مستمرا به مردم خدمت کرده و در ارائه خدمات تسریع و تسهیل را چاشنی کار نماییم.
وی خاطرنشان کرد: نباید کارهای کوچک را به خاطر کارهای بزرگ و ملی رها نمود بلکه باید به گونه‌ای تدبیر شود که بین منافع ملی و منافع منطقه ای جمع گردد و نهایتا منجر به تقویت علاقه مردم به نظام و تقویت پایگاه اجتماعی نظام گردد.
امام جمعه زاهدان ابراز داشت: نباید برخی جناح ها و افراد نظام را هزینه خود کنند بلکه همه ما باید با تمام قوا خود را صرف نظام نماییم و با رعایت مصالح عالیه نظام به مردم خدمت رسانی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مسئولین باید دقت نمایند تا مبادا به بهانه رعایت قوانین و مقررات نارضایتی عمومی به وجود آورند.
وی با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ و امنیت سه مقوله مرتبط با یکدیگر می باشند ابراز داشت: بنده معتقدم امنیت نیز در سایه سار رشد اقتصاد و فرهنگ ارتقا می یابد.
وی ادامه داد: افرادی باید روی کار بیایند که دل در گرو وطن و نظام داشته باشند و برای رشد کشور و کارگزاری برای مردم دغدغه مند باشند.
وی با اشاره به مشکل اشتغال در منطقه بیان داشت: انتظار می رود با وجود پروژه‌های عظیم ملی که در منطقه در حال اجراست دیگر در چابهار مشکل اشتغال نداشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super