صلح دو طایفه با عفو و بخشش قاتل محکوم به قصاص در ایرندگان

صلح دو طایفه با عفو و بخشش قاتل محکوم به قصاص در ایرندگان

مدیریت قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور هل سنت و معتمدین و ریش سفیدان و علماء منطقه , با وساطت خود توانستند پس از صدور حکم قصاص , خانواده مقتول را از اجرای حکم قصاص منصرف و آن را مورد عفو قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ؛ در پی صدور حکم قصاص فردی از طایفه دکالی که حدود چهار سال قبل فردی به نام مهدی کاووسی از طایفه کاووسی در شهرستان ایرانشهر بر اثر تیراندازی به قتل رسانده بود ,  با تلاشهای مجدانه حسین قاسمی , مدیریت قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان و همکاری صمیمانه و مستمر معتمدین و ریش سفیدان و علماء منطقه ایرندگان شهرستان خاش موجبات صلح و آشتی طوایف دکالی و کاووسی فراهم گردید.

صلح و سازش طوایف مذکور در عصر روز چهار شنبه 98/4/19 با حضور حسین قاسمی , مدیریت قبایل و طوایف نهاد , عنایت الله ایرندگانی , بخشدار ایرندگان و با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران شهرستان خاش و ایرندگان , ائمه جمعه ایرندگان , علماء و روحانیون منطقه , معتمدین و ریش سفیدان قبایل و طوایف منطقه و اولیاء دم مقتول و جمع کثیری از مردم منطقه ایرندگان در مسجد جامع روستای گنز برگزار گردید.

خانواده مقتول مهدی کاووسی که حدود چهار سال قبل فرزندشان بر اثر تیراندازی فردی در منطقه  شهرستان ایرانشهر به قتل رسیده بود از قصاص قاتل صرف نظر و در نهایت رضایت خویش را اعلام نمودند .

طرفین در پایان با برگزاری مراسم دعا و فاتحه و اداء سوگند به کلام الله مجید با همدیگر پیمان اخوت و برادری بستند.

صورت جلسه صلح و سازش نامبردگان توسط حسین قاسمی , مدیریت قبایل و طوایف نهاد تنظیم و قرائت و به امضاء حاضرین و اولیاء دم مقتول رسید و خانواده مقتول خواستار مختومه شدن پرونده در محاکم قضایی شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super