گزارش تصویری از برگزاری جشنهای میلاد النبی (ص) در شهرستان چابهار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ، جشنهای میلاد النبی (صلی الله علیه و آله و سلم ) در هفته وحدت به شرح ذیل در شهرستان چابهار برگزار گردید:

1-همایش وحدت و انسجام اسلامی در نیکشهر

همایش وحدت و انسجام اسلامی بمناسبت هفته وحدت با هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهلسنت واحد چابهار و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیکشهر در تاریخ 97/8/30 با حضور علماء و معتمدین و مسئولین برگزار شد .

در ابتداء این مراسم با قرائت قاری محترم جناب آقای سلیم ملازهی آغاز گردید.

حجه الاسلام و المسلمین لطفیان سرگزی امام جمعه شهرستان نیکشهر ضمن تبریک میلاد النبی (ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت و هفته بسیج ضمن  خیر مقدم خدمت مهمانان ارجمند گفت . همه ما باید به ریسمان اللهی چنگ بزنیم  چونکه بقیه ریسمان ها پوسیده هستند فقط ریسمان اللهی است که باعث استحکام و اتحاد و تالیف قلوب بین امت اسلامی و مسلمانان خواهد شد.وی درادامه یاد آور شد تنوع در اقوام و ملیت یک فرصت است که به  برکت انقلاب از آن بخوبی استفاده شده است.

در ادامه مولوی وحیدی فر امام جمعه اهل سنت نیکشهر گفت . شخص پیامبر(ص) محور وحدت بود که اتحاد و انسجام بین مهاجر و انصار ایجاد کرد. وی در ادامه یاد آور شدند همانطور که گرگ دشمن گوسفندان است شیطان هم گرگ انسانهاست  اگر امروز کسی از جامعه و جماعت مسلمانان فاصله بگیرد شکار گرگ ها خواهد شد. ایشان در ادامه به دشمنی یهود با مسلمانان اشاره کردند ما مسلمانان باید هوشیار باشیم و حواسمان باشد که یهودی ها می خواهند بین ما تفرقه ایجاد کنند . وی در پایان به حضور ونقش آفرینی  حضرت علی (ع)  در خیبراشاره کردند و فرمودند حضرت علی (ع)  محور وحدت است و هرکس محبت ایشان را در دل ندارد ایمان ندارد و هرکس بغض ایشان را در دل داشته باشد منافق است.

در ادامه مهندس صالحی فرماندار . نیکشهر گفت هفته وحدت فرصت  مغتنمی است برای تحکیم وحدت و تالیف قلوب مسلمانان جهان که از این فرصت باید بخوبی استفاده کرد . ایشان گفت در دنیا  تفرقه و شکاف و اختلافی که بین مسلمانان ایجاد شده درد بسیار بزرگی است امروز دشمن مایل است بین مسلمانان و فرقه و اقوام و ملت ها خدشه وارد کند و نقطه امید دشمن ایجاد شکاف و تفرقه بین امت اسلامی و مسلمانان است باید هوشیار باشیم.

حجه الاسلام والمسلمین جوادی گفت . هفته وحدت فرصت بسیار مناسبی است که ارزشهایی که درراستای اتحاد و انسجام  ایجاد شده است به مردم و عوام الناس انتقال داده شود وی یادآور شد پیامبر(ص) اسوه اخلاقی و رفتاری برای تمام بشریت است اگر در صدر اسلام استقبال خوبی شد از اسلام بخاطر اخلاق نیکوی پیامبر(ص) بود پیامبر(ص) محور وحدت بین مسلمانان است پیامبر گرامی اسلام اتحاد و انسجام مثال زدنی در مدینه بین اوس و خزرج ایجاد کرد ما مسلمانان از این ظرفیت و از این تالیف قلوبی که پیامبر در صدر اسلام بین مسلمانان ایجاد کرد درس بگیریم و امروز اتحاد بین مسلمانان ایجاد و جهان اسلام را تقویت کنیم. جوادی درپایان با اشاره به دشمنی های یهود گفت دشمن درجه یک مسلمانان است و همیشه تلاش می کند اسلام  و مسلمانان را زمین گیر و نابود کند اما نتوانسته و نمی تواند به جهت اینکه  دین اسلام دین رحمانیت و نورانیت و معنویت است .حجه اسلام والمسلمین بزمانی گفت در قرآن آمده کسانیکه از پیامبر می خواهند تبعیت و پیروی کنند این پیامبر درس نخوانده  و بشارت ظهور پیامبر گرامی اسلام را پیامبران سابق  داده بودند خصوصا در تورات و انجیل .

وی حول سه محور سخن گفتند . 1- آنچه که پیامبر (ص) از ناحیه خدا برای بشریت آورد مطابق با عقل بود یعنی شریعت پیامبر با عقل انسانها سروکار دارد و عقلانیت در دستور کار پیامبر (ص) بود

2- آنچه که پیامبر(ص) آورد منطبق با فطرت انسانها است این پیامبر که شریعتش منطبق با فطرت بود در طول 23 سال رسالت در عرصه اخلاق و رفتار بروز و ظهور پیدا می کند که امت اسلامی حول محور پیامبر (ص) جمع می شوند نبی مکرم اسلام بستری را فراهم کرد که انسانها به تکامل و فلاح و رستگاری و سعادت برسند

3- پیامبر(ص)آمد جهل و نادانی  را در جامعه از بین ببرد و جامعه اسلامی را از جهالت و نادانی و تعصب نجات بدهد.

حجه الاسلام والمسلمین بزمانی در ادامه گفت علمای اسلام تاثیر گزارترین افراد در جوامع اسلامی و بشیری هستند موانع وحدت را شناسی کنند  که بخشی از موانع وحدت جهل و نادانی مردم است بخش دیگر آگاه  کردن مردم نسبت به ارزشهای اهلبیت است

دشمن از فضای ندانسته مردم  سوء استفاده و بهره برداری می کند وظیفه ما روشنگری است باید مراقب باشیم فرقه گرایی و فرقه سازی کار دشمن است و این ترفندهای دشمن را شناسای و برای مردم تبین و مردم را نسبت به آنها آگاه و بصیر تربیت کنیم.

2- گزارش مراسم هفته وحدت در مسجد زین العابدین (ع)چابهار

به مناسبت میلاد النبی (ص) و ولادت با سعادت امام جعفر صادق (ع) مراسم جشنی در مسجد زین العابدین (ع) شهر چابهار ازسوی مولوی عبدالرحمن ترنجزر امام جمعه شهر چابهار برگزار گردید .

این مراسم در مورخه 97/8/28 بعد از نماز مغرب و عشاء وبا حضور مسئولین شهر و علمای شیعه وسنی و اقشار مختلف برگزار گردید .

ابتدا با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع و سپس با نعت خوانی و مولودی خوانی در وصف پیامبر (ص) از طرف علمای اهل سنت (بریلوی) انجام شد .

در ادامه حجت الاسلام والمسلیمن  غلامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت واحد چابهار، ضمن خیر مقدم و تبریک ایام هفته وحدت ومیلاد حضرت محمد مصطفی(ص) دقایقی را از خصوصیات اخلاقی پیامبر(ص) برای حاضرین تشریح نمودند .

حاج آقای غلامی اظهار داشتند :  میلاد با سعادت پیامبر تعظم (ص) باعث انبساط و فرح و خوشحالی همه مسلمانان جهان شده و امروز همه موجودات به لطف ولادت رسول اکرم (ص) افتخار می کنند وامت اسلامی در سراسر عالم مراسم جشن وشادی برگزار می کنند ومجالس وحدت وهمگرایی باعث و نزدیکی امت اسلام می شود و این اجتماعات نصرت وپیروزی و نجات مسلمانان است و تفرقه و جدایی باعث عذاب امت اسلام هست .

بنابر این امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی با نگاه ژرف و هدفمند خود مسلمانان را به وحدت واخوت دعوت کردند و این ایام ولادت با سعادت را هفته وحدت نامگزاری نمودند و امشب این مراسم یادگار امام راحل عظیم الشان هست .

در ادامه برنامه های مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا موسوی امام جمعه شهرستان چابهار به ایراد سخنرانی پرداختند وفرمودند خداوند به خاطر نعمت هایی که داده مورد منت قرار نداده الا بخاطر وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) که برای فرستادن رسول خودش برای امت منت گذاشته  و این مجالس بخاطر شکر نعمت خداوند بزرگ است  و ما به وجود پر برکت پیامبر(ص)  افتخار می کنیم و در پایان حاج آقای موسوی مردم را به وحدت و برادری و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری دعوت نمودند .

سخنران بعدی مراسم مولوی عبدالرحیم رئیسی شیخ الحدیث حوزه علمیه عورکی به ایراد سخن پرداختند و گفتند هرگاه نام پیامبر برده می شود همه باید به احترام نام پیامبر (ص) درود  بفرستند و ایشان با نقل از حقایق پیامبر (ص) پرداختند و من جمله فضیلت برتری درود شریف ابراهیمی بر پیامبر (ص) را تشریح نمودند .

در ادامه مولوی عبدالرحمن ترنجزر امام جمعه مسجد زین العابدین (ع) چابهار ضمن خیر مقدم  به مهمانان و تبریک هفته وحدت تقدیر وتشکر نمودند و خواستار برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسمات وحضور در جشن های هفته وحدت شدند و ایشان نیز دقایقی را به جایگاه وشان و منزلت پیامبر عظیم الشان اسلام پرداختند  و برای حاضرین از برکات این ایام و وجود با خیر وبرکت پیامبر(ص)  تشریح نمودند .

در پایان این مراسم بزرگ وبی نظیر در شهرستان همه شرکت کنندگان پذیرایی شدند و سر سفره پیامبر(ص) نشستند .

 

3- گزارش دیدار با خانواده های شهدای اهل سنت وتشیع چابهار

در مورخه 97/9/01 به مناسبت هفته وحدت دیداری با چند نفر از خانواده های شهدای اهل سنت وتشیع در شهرستان چابهار با حضور مسئول نهاد نمایندگی رهبری حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای غلامی ، جناب سرهنگ پور احمدیان فرمانده سپاه چابهار و آقای داور نیا رئیس بنیاد شهید چابهار  در محل سالن کنفرانس نهاد نمایندگی رهبری چابهار انجام شد .

ابتدا جلسه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای بزی شروع شد وسپس آقای داور نیا رئیس بنیاد شهید وامور جانبازان شهرستان چابهار با رائه گزارشی از وضعیت خانواده های شهدا وجانبازان شهرستان های چابهار و کنارک ارائه نمودند .

درادامه حاج آقای غلامی ضمن خیر مقدم به خانواده های شهدا وحاضرین در جلسه ، هفته وحدت و هفته بسیج و یاد وخاطره شهدای وحدت و میلاد پیامبر اسلام (ص) وفرزندشان امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفتند .

ایشان فرمودند بنیانگذار این همه نعمات از وجود پیامبر(ص)  خدا است و برگرفته از اسلام ناب محمدی دانستند چون که هنگام تولد پیامبر (ص) جریان نابودی اصحاب فیل و شکستن ایوان کسری  و دیگر حوادث پیش آمد و طبق آیات قرآن باطل نابود و حق جایگزین شد ، و پیامبر اسلام سبب برکت واصلاح تفکر جاهلیت شد وهمگی را در یک صف وردیف قرار داد وشعار همه لا اله الا الله بود و پیامبر اسلام (ص) به مردم توصیه می کردند وحدت باعث عزت وسربلندی شماست و اختلاف باعث نابودی است و این اصل یکتا پرستی و خداپرستی ست همانطور که پیامبر با شرک وبت پرستی مبارزه نمودند و نتیجه اینها تربیت عمارها  یاسر ها و … شد .

حاج آقای غلامی افزودند در قبل از انقلاب جریانهای افراطی و تند بودند که حاصل آنها همین جریانهای وهابیت و تند رو هستند که امام راحل در همان زمان تشخیص داد وتو صیه کردند که با این جریانها باید مقابله کرد ودر مقابل شرک ایستادگی نمود که در نتیجه تمام علمای اسلام نشستند و هم فکری کردند و بهترین زمان را امام راحل از 12 ربیع تا 17 ربیع الاول بود که هفته وحدت نیز نامگذاری نمودند و امام ره در مورد خانواده های شهدا فرمودند خانواده چشم و چراغ ملت هستند و اولین شهید فرزند خودشان را تقدیم انقلاب اسلامی نمودند و افتخار ما همین است که جوانهای ما در را ه اسلام و امام شهدا هدیه کرده ایم و همانطور که حضرت زینب تمام برادران وبرادر زاده ها و پدر و … در راه اسلام فدا کردند .

مسئول واحد چابهار در ادامه گفتند :ما اگر شب و روز برای شهدا گریه کنیم هنوز هم کم است و کسانی که این وحدت و راه وراستین را انکار می کنند خداوند همه شان را هدایت کند .

در پایان جلسه از تعدا ده خانواده شهدای شیعه وسنی شهرستان چابهار تجلیل به عمل آمد .

4- جشن میلاد النبی در روستای بمباسری دشتیاری

در مورخه 97/9/01 بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم جشنی در مسجد جامع روستای بمباسری از توابع بخش دشتیاری چابهار و با حضور مردم ومسئولین محلی و مسئول نهاد نمایندگی رهبری چابهار حاج آقا غلامی برگزار شد .

در این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای غلامی دقایقی را به ایراد سخنرانی  پرداختند و با عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت پیامبر اسلام (ص) وفرزند برومندشان حضرت امام جعفر صادق (ع)و هفته بسیج  فرمودند پیامبران و انبیاء الهی از میان مردم برانگیخته شدند و با اتصال انها به منبع لا یزال الهی از طریق وحی تلاش کردند مردم را حول محور کلمه الله گرد آورند ، عظمت واقتدار نظام الهی را درجامعه به نمایش بگذارند ومردم را به سعادت وخوشبختی برسانند ، نبی مکرم اسلام هم شعارش شعار توحید بود ومردم را حول محور لااله الا الله تفلحوا جمع کرد و پیام وحدت و یگانگی را تبلیغ کرد تا امت اسلام در سایه الله وپیامبر(ص) به ریسمان الهی چنگ زده و از تفرقه بپرهیزند .

امروز دشمنان مسلمانان را استکبار جهانی و کشورهای استعمار گر به طمع ذخایر آنها مسلمانان را مورد هجمه قرار داده اند امت اسلام در نقطه ثروتمند دنیا قرار گرفته و مورد طمع آمریکا و صهیونیست قرار دارد و رئیس جمهور آمریکا حکومت آل سعود را به منزله یک گاو شیرده تشبیه کرده تا شیردارد بدوشد و هر روز آنها تحقیر هم می کند و جلوی دوربین های دنیا می گویند که اگر دو هفته ما شمارا حمایت نکنیم سقوط می کنید و کشور عربستان سعودی این ذلت را پذیرفته و هیچ گونه قدرت دفاعی ندارد و آلت دست آمریکا ، اسرائیل  شده و امروز کشور عزیز ما ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری در مقابل زیاده خواهی استکبار ایستاده و از عزت و سربلندی ملت ایران دفاع می کند و امروز راه برای مقابله با استکبار و صهیونیست ، مقاومت جوان مردانه است و کوتاه نیامدن از اصول اسلام و قرآن است .

5 – مراسم میلاد  پیامبر (ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت در تاریخ 97/9/1 با حضور علماء و معتمدین و مسئولین شهرستان کنارک  بعد از نماز مغرب  در سالن ارشاد اسلامی برگزار گردید.

در ابتداء این مراسم با قرائت قاری محترم حجه الاسلام و المسلمین شکرزهی آغاز شد.

مولوی ملکی پور امام جمعه اهل سنت کنارک ضمن تبریک ایام میلادالنبی (ص) و گرامیداشت هفته وحدت  و خیرمقدم گفت وحدت امت اسلامی یکی از ضروریات دینی است و خداوند متعال انبیاء را فرستاد برای هدایت و سعادت بشریت  وی در ادامه به اجرای حدود در زمان پیامبر (ص) اشاره فرمودند پیامبر با کسی تعارف نداشت هرکسی مرتکب خطا می شد پیامبر حدود اللهی را جاری می کرد. ایشان به ساده زیستی پیامبر(ص) اشاره کردند پیامبر ساده زندگی کرد  که در قلب مردم و مسلمانان جا گرفت امروزه مسئولین ما دعوت به قناعت میکنند اول خودشان عامل باشند تا حرفهایشان در دل مردم نفوذ کند .

حجه الاسلام و المسلمین بزمانی  گفت بسیج یک ایده و یک اندیشه جدید نیست بلکه یک ایده و اندیشه ای است که امام از آموزه های دینی و سنت نبوی دریافت کردند و بسیج را برون رفت از مشکلات است . وی در ادامه به روایتی از پیامبر(ص) اشاره کردند . هرکس در هر کجای عالم به من سلام بدهد جواب سلام را خواهم داد. و فرمود هرکسی بیاید مدینه سلام بدهد خودم جواب سلام میدهم . ایشان در ادامه به نحوه دعوت پیامبر(ص) اشاره کردن  دعوت پیامبر همراه با عقل است دعوت پیامبر عقلانی بود پیامبر(ص) هیچگاه از جهالت مردم سوء استفاده نگرفت پیامبر (ص) آمد عقلانیت را به تکامل برساند و اولین ویژگی پیامبر دعوت به عقل بود. بزمانی در ادامه گفت دعوت پیامبر(ص) با فطرت انسانها سازگاری داشت  پیامبر با سنگین را از دوش مردم برداشت این بار سنگین جهالت بود . وی در پایان گفت در جهت دریافت وحی خطا و نسیان راه ندارد پیامبر تعالیم دین را از طرف خداوند متعال دریافت کرد به مردم ارزانی داشت.

این مراسم با هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهلسنت چابهار و اداره تبلیغات شهرستان کنارک برگزار گردید.

6 – گزارش نماز جمعه روستای بریانی

در مورخه 97/9/2 حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای غلامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهار در جمعه نماز گزاران روستای بریانی از توابع بخش مرکزی حضور یافتند ودر خصوص هفته وحدت به ایراد سخنرانی پرداختند .

حاج آقای غلامی ضمن تبریک میلاد النبی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت وبسیج فرمودند بزرگترین معجزه پیامبر(ص) قرآن است قرآن هم کتاب هدا واخلاق هست و رسول اکرم (ص) با تمسک به همین قرآ ندر راستای تربیت و هدایت مسلمانان قدم گذاشت خصوصاً در مدینه انسانها ومسلمانان زیادی تربیت نمودند .

ایشان در ادامه به هفته وحدت اشاره کردند که هفته وحدت فرصت مناسبی است برای اشاعه و تعظیم و تکریم و اتحاد و انسجامی که پیامبر(ص) در صدر اسلام انجام داد و ما هم امروز از این ظرفیت در راستای اتحادو انسجام مسلمانان باید قدم برداریم تا از شر اجانب و دشمنان در امان بمانیم و تالیف قلوب بین مسلمانان ایجاد کنیم  .

حاج آقای غلامی در ادامه گفتند امروز و هابیت و اسرائیل و دشمنان از اتحاد مسلمانان ناراحت هستند چونکه اتحاد مسلمانان باعث نابودی دشمنان خواهد شد .

ایشان در پایان از خداوند متعال برای سلامتی مقام معظم رهبری و پایداری اسلام دعا نمودند .

7 – گزارش نماز جمعه پنج شنبه بازار

در مورخه 97/9/2 حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا جوادی  به مناسبت هفه وحدت در جمع نماز گزاران روستای پنجشنبه بازار از توابع بخش مرکزی شهرستان چابهار حضور پیدا کردند و قبل از خطبه ای نماز جمعه در خصوص هفته وحدت سخنرانی نمودند .

حاج آقای جوادی گفتند با ظهور اسلام پیامبرگرامی اسلام (ص) برای آگاهی و معرفت شناسی مردم اقدام کرد تا جهالت ونادانی را از بین ببرد در جامعه ای که جهل و نادانی و تعصب فراوان بود ودر عصری پیامبر(ص) ظهور کرد که مشرکین اعراب جاهل دختران را زنده به گور می کردند ، پیامبر آمد جامعه را از این جهل و غفلت نجات داد و گفت دختر گل سر سبد است .

وی افزودند دشمنان امروز از جهل و غفلت و نادانی برخی از مردم ومسلمانان و حکام کشورهای مسلمان سوء استفاده می کنند ومی خواهند جنگ مذهبی و فرقه گرایی راه بیندازند و بین مسلمانان تفرقه و اختلاف ایجاد کنند که علماء  باید در آگاهی سازی و معرفت شناسی و بصریت افزایی مردم نقش آفرینی کنند .

حاج آقای جوادی در پایان خواستار ایجاد وحدت بیشتر شدند چون باعث ترقی و پیشرفت و سعادت و رستگاری همه مسلمانان خواهد بود .

8 – مراسم جشن میلاد النبی (ص) در مدرسه دینی مجددیه نعیمه عورکی

در مورخه 97/9/04 مراسم جشنی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مدرسه دینی عورکی با حضور علماء ومعتمدین واقشار مختلف مردم و علی الخصوص حجج اسلام موسوی امام جمعه چابهار و غلامی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت چابهار برگزار شد .

ابتدا مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و سپس مولوی عبدالرحمن ترنجزر ضمن تبریک و خیر مقدم به حاضرین در جلسه ، در وصف پیامبر اعظم (ص) اشعاری سرودند وگفتند پیامبر(ص) جان وحقیقیت ماست و ما هرچه داریم از برکت ایشان هست و از همه مسلمانان خواستند که مراسم میلاد پیامبر را گرامی بدارند وفرزندان خود را در راه عشق به پیامبر و آل پیامبر هدایت نمایند .

در ادامه مراسم مولوی قدوسی از سراوان بودند که ایشان هم مردم را به پیروی از پیامبر(ص) فراخواند وبرگزاری جشن میلاد النبی را یادگار گذشتگان دانستند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای موسوی ضمن تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و فرزند برومندش فرمودند امروز همه مسلمانان جهان این ایام با برکت را جشن می گیرند ومراسم نهت خوانی و ذکر درود و صلوات در محافل ومجالس و خانه های خود دارند و مردم را متوجه میلاد نور می کنند .

ایشان با ذکر خاطره ای از مقام معظم رهبری در دوران تبعید در ایرانشهر که از 12 تا 17 ربیع را جشن می گرفتند گفتند وقتی مقام معظم رهبری در دوران قبل از انقلاب یک هفته بعنوان هفته وحدت جشن گرفته ما باید راه امام ورهبری را ادامه داده ویا دشان را گرامی بداریم .

در پایام مولوی عبدالرحیم رئیسی امام جمعه سید باز از توابع بخش پلان نیز مردم را به وحدت واخوت وبرادری دعوت نمودند .

 

نظیر این مراسم در مسجد امام حسین (ع) چابهار نیز برگزار و برادران اهل سنت نیز حضور پیدا نمودند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super