آیت الله سلیمانی :ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم بزرگترین منکر در جمهوری اسلامیست/ امید آفرینی نسبت به انقلاب مصداق ترویج معروف است

 حضرت آیت الله سلیمانی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در همایش نهادینه سازی همه جانبه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر گفت: : نسبت به قبل از انقلاب به مراتب پیشرفت های زیادی داشته ایم که از مهمترین آنها توجه به خواسته های مردمی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان؛ به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان همایش نهادینه سازی همه جانبه فرهنگ امر معروف و نهی از منکر در سالن اجلاس ولی امر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار گردید.
حضرت آیت الله سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبد الله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام جایگاهی ویژه دارد و مورد اتفاق همه امت اسلامی می باشد.
امام جمعه زاهدان با توصیف انقلاب اسلامی به یکی از بزرگترین موارد تحقق معروف و مقابله با منکرات ابراز داشت: انبیاء الهی در چهار چوب امر به معروف و نهی از منکر توانستند به وظائف خود جامه عمل بپوشانند.
وی افزود: مبارزه با مستکبران،طواغیت و فراعنه در زمان های مختلف به علاوه طرفداری از تثبیت عدل و قسط و دشمنی با ظلم و جور اساس کار انبیاء الهی را شکل می دهد.
آیت الله سلیمانی با توصیه به سرعت بخشیدن به احیاء امر به معروف و نهی از منکر عنوان داشت: اگر معارف الهی را ترویج کنیم قطعا سرآمد دوران ها خواهیم شد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد موفق برخی تجار متدین در کشورهای دور دست ابراز داشت: در جهان برخی نقاط می باشند که کمتر مورد تبلیغ مبلیغین دینی قرار گرفته است اما به جهت عملکرد تاجران مسلمان و متدین که عامل به معارف الهی و اجتناب کننده از نواهی و منکرات الهی بوده اند، عده زیادی مسلمان کشته اند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان توصیف امر به معروف و نهی از منکر به نماد دینداری عنوان داشت: ممکن است در برخی نقاط منکراتی به وقوع بپیوندد؛ اما اشاعه فحشاء خودش فحشا دیگریست که نباید صورت بپذیرد به همین جهت نظارت های فردی و اداری باید به صورت شرعی و در راستای ترویج معروف و منع گسترش منکرات باشد.
وی افزود: ستاد های امر به معروف و نهی از منکر موظفند تا به بهترین وجه ممکن به وظائف خود عمل کنند .
آیت الله سلیمانی آگاهی برای امر به معروف و نهی از منکر را شرط واجب دانست و گفت: آگاهی برای امر به معروف و نهی از منکر به مانند طهارت برای نماز شرط واجب است و باید برای کسب این آگاهی تلاش نمود.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در ادامه ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم را بزرگترین منکر حال حاضر در جمهوری اسلامی ایران خواند و ابراز داشت: زمانی که ما ضعیف بودیم دشمنان ما نتوانستند به ما آسیبی وارد نمایند حال که در اقتدار و صلابت هستیم قطعا نمی توانند به ما لطمه ای بزنند.
امام جمعه زاهدان مشکلات فعلی کشور را ناشی از سوء مدیریت و نظارت ناکارآمد و ضعیف بر مراکز تولید دانست و عنوان داشت: قطعا مفاسد اقتصادی فعلی کشور سیستماتیک نیست بلکه ناشی از سوء استفاده های برخی مفسدان است.
آیت الله سلیمانی افزود: نسبت به قبل از انقلاب به مراتب پیشرفت های زیادی داشته ایم که از مهمترین آنها توجه به خواسته های مردمی است.
وی ادامه داد: خواست مردم بهترین سرمایه است که در انقلاب مورد توجه زیادی قرار گرفته است به نحوی که فضای پرسشگری برای مردم باز شده است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با اشاره به کمبود ها، ضعف مدیریت ها و تحریم های موجود ابراز داشت: مشکلاتی هست ،اما نقاط قوت بسیاری نیز وجود دارد و می بایست ترویج گردد زیرا بیان آنها امید آفرین است و ایجاد امید در جامعه امروز بزرگترین معروف حال حاضر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super