نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان / در جامعه خود نیازمند الگوگیری از شخصیت شهید مطهری هستیم

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان / در جامعه خود نیازمند الگوگیری از شخصیت شهید مطهری هستیم

️نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: در جامعه خود نیازمند الگوگیری از شخصیت شهید مطهری هستیم چرا که ایشان همواره‌ پا به کار بود و هر کجا که احساس نیاز می‌کرد وارد میدان می‌شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی؛ ️نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در جمع طلاب و اساتید موسسه علوم اسلامی خاتم‌النبیین زاهدان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم عنوان کرد: یک کار خوب، مهم و مفید که سبب انگیزه ما در تحصیل می‌شود مطالعه سرگذشت علما و بزرگان است تا بتوانیم از تجربیات آن‌ها درس بگیریم.

️امام جمعه زاهدان افزود: در چنین صورتی با مشقت‌ها، تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌هایی که برای حفظ و گسترش مبانی دینی و معارف اسلامی صورت گرفته آشنا خواهیم شد و انگیزه‌‌ای برای ما جهت ادامه این مسیر خواهد شد.

️آیت‌الله محامی بیان داشت: یکی از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله مرتضی مطهری استفاده حداکثری از فرصت‌ها بود و ایشان همواره در تلاش بود تا از اتلاف وقت جلوگیری کند.

️وی ادامه داد: نتیجه کار هم این بود که شهید آیت‌الله مرتضی مطهری تنها ۱۵ سال در حوزه علمیه حاضر بودند اما در همین مدت کوتاه از چنین جایگاه علمی برخوردار شدند.

️امام جمعه زاهدان تصریح کرد: استفاده حداکثری از فرصت‌ها تنها برای تحصیل علم نبود بلکه شهید مطهری با استفاده بهینه از فرصت‌ها به دنبال تهذیب نفس و ارتباط با خداوند متعال هم بودند و ارتباط معنوی با خداوند متعال از دیگر ویژگی‌های بارز شهید مطهری بود.

️آیت‌الله محامی ضمن قرائت و ترجمه آیاتی از قرآن کریم پیرامون توحید و خداپرستی اظهار کرد: «ما شاء الله کان و ما لم یشأ لم یکن»، «هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ»، «وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ» در آیات و روایات مختلف آمده که همه چیز دست خداست و هر آنچه می‌خواهیم باید از خداوند متعال طلب کنیم و در هر عرصه‌ای اگر برای خداوند متعال کار کنیم موفق خواهیم بود و چنین انسانی به بن‌بست نخواهد رسید و همواره برای او راه برون رفتی از مشکلات قرار خواهد داد و مهم این است که انسان باور داشته باشد.

️وی اضافه کرد: تقوای الهی و ارتباط با خدا در علم دین و فهم قرآن نقشی پر رنگ‌تر دارد چرا که خداوند متعال در قرآن کریم بیان داشته: «يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ» کسی که فاسق باشد با همین قرآن گمراه خواهد شد چرا که آلودگی او اجازه نمی‌دهد با باطن قرآن ارتباط برقرار کند.

️نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: سوال این است که ما چه مقدار برای ارتباط با خداوند متعال وقت می‌گذاریم و شهید آیت‌الله مرتضی مطهری اهل تهجد و نماز‌های شبانه بود و حتی دیگران را نیز به برقراری این ارتباط معنوی با خداوند متعال دعوت می‌کرد.

️آیت‌الله محامی اظهار داشت: تلاش برای رشد عقلانیت چهارمین ویژگی شاخص شهید آیت‌الله مرتضی مطهری بود و ایشان دارای قوت عقلانی و قدرت تجزیه و تحلیل بودند و در مسائل علمی، اجتماعی و سیاسی مبنای درستی اتخاذ می‌کردند و برخورد احساسی و افراط و تفریط نداشتند و در دوران رژیم طاغوت مقاله‌ای در خصوص ارتباط شاه با اسرائیل می‌نویسند و حتی در موقعیتی که بسیاری از بزرگان مجاهدین خلق را تحت عنوان مبارزین انقلاب معرفی می‌کردند شهید مطهری با شناخت زودهنگام با منافقین و گروه‌های‌ التقاطی مبارزه کرد و قوت تشخیص ایشان برگرفته از همین قوت علمی‌، عقلانی و تجزیه و تحلیل درست بود و البته جانش را هم در همین راه از دست داد.

️نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در شرایط کنونی دشمن به دنبال دو قطبی سازی به بهانه‌های مختلف قومی، مذهبی، سیاسی، عفاف و حجاب است و افراد باید با عقلانیت تصمیم درست بگیرند و خط اعتدال را در پیش بگیرند.

️وی ادامه داد: حرکت در مسیر خط اعتدال و حد وسط نیازمند عقلانیت است تا وسوسه‌ها ما را منحرف نکند چرا که اگر تحت تأثیر وسوسه‌ها قرار بگیریم در فردای قیامت و هنگام عبور از پل صراط با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

️نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ما در جامعه خود نیازمند الگوگیری از شخصیت شهید مطهری هستیم چرا که ایشان همواره‌ پا به کار بود و هر کجا که احساس نیاز می‌کرد وارد میدان می‌شد و برای کودکان کتاب «داستان راستان» نوشت و هنگامی که حجاب را در خطر می‌دید مقاله‌ای نوشته و آن را در مجله «زن روز» به چاپ رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super