نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تاکید کرد / پیشگیری بهترین راه مبارزه با موادمخدر است

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تاکید کرد / پیشگیری بهترین راه مبارزه با موادمخدر است

️نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیشگیری بهترین راه مبارزه با مواد مخدر است، بر اهمیت اطلاع‌رسانی آسیب‌های این حوزه به مردم و نسل جوان تأکید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی؛  نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در دیدار اسکندر مومنی دبیر مبارزه با مواد مخدر کشور ضمن قدردانی از تلاش‌های متولیان مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: اشتغال یکی از مشکلات عمده کشور است و کسانی که با سابقه اعتیاد روبرو هستند مشکل اشتغال برای آن‌ها مضاعف خواهد بود.

️امام جمعه زاهدان افزود: سیستان و بلوچستان دارای امکانات و ظرفیت‌های خوبی است اما از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرده و از این جهت محروم هستیم و همین نکته باعث شده تا مشکلات و نیازمندی‌ها در استان بیشتر باشد.

️آیت‌الله محامی بیان داشت: راه اندازی یک مرکز جامع مبارزه با مواد مخدر در سطح استان کار خوبی است اما نمی‌توان تنها به آن اکتفا کرد و گام اول کار پیشگیری است.

️وی ادامه داد: پیشگیری دارای ابعاد مختلف است و یکی از ابعاد کار ایجاد اشتغال و تامین معیشت است و در ادامه نیز با اطلاع رسانی مطلوب و آشنایی بیشتر مردم با آسیب‌های مواد مخدر می‌توان تا حدود زیادی در حوزه پیشگیری موفق بود.

️امام جمعه زاهدان تصریح کرد: برای اطلاع رسانی و آگاه سازی بیشتر مردم باید از ابزار مختلف از جمله صدا و سیما، بهره‌گیری از افراد دارای تریبون و برگزاری نمایشگاه‌ استفاده نمود و البته باید شرایطی فراهم شود تا دانش آموزان و دانشجویان نیز امکان بازدید از این نمایشگاه‌ها را داشته باشند.

️نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از اعتیاد به هر مقداری که باشد باز هم به نفع ماست چرا که در صورت ابتلا به اعتیاد هزینه‌های درمانی بیشتر بوده و حتی در مواردی باعث از دست دادن افراد خواهد شد‌.

️وی عنوان کرد: هر کجا مردم پای کار آمدند خداوند متعال نیز به کار آن‌ها برکت داده و امیدواریم خیرین نیز به حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ورود کرده و در این جهت اقدام داشته باشند.

️همچین در ابتدای این دیدار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز به ارائه گزارش و آمارهایی درحوزه مواد مخدر پرداخت و گفت: میزان کشفیات ایران، هنوز تاییدکننده کاهش تولید موادمخدر در افغانستان نیست.

️ وی افزود: ۹۲ درصد از کل تریاک جهان براساس آمارهای رسمی سازمان ملل متحد در ایران کشف می‌شود و سهم کشفیات ایران در مواد مخدر مرفین و هرویین جهان به ترتیب ۵۹ و ۲۷ درصد است.

️وی بیان کرد: میزان‌ تولید تریاک در افغانستان از زمان اشغال آمریکایی‌ها نسبت به ۲۰ سال گذشته ۵۰ برابر شده بطوری که براساس آمارهای رسمی سازمان ملل، میزان تولید در این کشور از ۲۰۰ تن به ۹ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

️وی تصریح کرد: این میزان تولید به دلیل اشغال این کشور توسط آمریکا و ارائه بذرهای پربازده اصلاح نژاد و این مهم موجب شده تا ۸۶ درصد تریاک دنیا در افغانستان تولید شود.

️مومنی یادآور شد: در کنار پدیده مقابله با قاچاق مواد مخدر لازم است به علت همجواری ایران با افغانستان، نسبت به امر پیشگیری، صیانت و بازدارندگی توسط گروه‌های مرجع آگاهی و اطلاع‌رسانی کامل انجام شود.

️مومنی اظهار کرد: همچنین وضعیت سیستان و بلوچستان در مشارکت و آمادگی مردم در امر پیشگیری و درمان مواد مخدر نسبت به میانگین کشوری خوب است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super