بازدید سرزده نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان از نحوه خدمات رسانی به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه

بازدید سرزده نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان از نحوه خدمات رسانی به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه

️نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان  با حضور سرزده در پایانه مرزی میرجاوه از نحوه خدمات رسانی به زائران پاکستانی عازم اربعین بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان؛ آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان؛ ضمن حضور در مرز میرجاوه به استماع مشکلات و موانع پرداخت و روند خدمت رسانی به زوار را به صورت میدانی بررسی کرد.

️آیت‌الله محامی در این بازدید به صورت مستقیم با موکب‌داران و خادمان شیعه و اهل سنت که از سراسر استان و کشور در پایانه مرزی میرجاوه حاضر شده بودند، گفت‌وگو کرد.

️وی در ادامه با حضور در جلسه کمیته اربعین مرز میرجاوه هدف از اين بازدید را قدردانی و خدا قوت به خادمین و بررسی وضعیت خدمات رسانی به زوار عنوان کرد و گفت: گروه‌های مختلف مردمی و سازمان‌های مختلف در حال خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی هستند که همه این‌ها برگرفته از عشق و علاقه به اباعبدالله است.

️امام جمعه زاهدان افزود: امام حسین(ع) تبدیل به نماد وحدت ملی و غیرت دینی ما شده است و مشاهده می‌کنیم که از همه طوایف، قبایل و مذاهب و بر اساس محبت به اهل بیت (ع) و عقاید دینی خود برای خدمت رسانی به زواری آمده اند که از کشور دیگری هستند و در زیر خیمه امام حسین(ع) همه یک خانواده شده‌اند.

️آیت‌الله محامی بیان داشت: خدمات به زوار امام حسین(ع) دارای برکات دوسویه و برد برد است به گونه‌ای که مردم زوار را مورد تکریم قرار داده و خدماتی به آن‌ها ارائه می‌دهند که زائران از این اتفاق سودمند هستند اما نقطه مقابل مردم منطقه هستند که می‌توانند از خدمات و امکانات ارائه شده در ایام اربعین در طول سال استفاده کنند که البته سود معنوی آن نیز به مراتب بیشتر است و نورانیت و معنویت خاصی از جریان زیارت امام حسین(ع) کسب می‌کنند.

️وی ادامه داد: زوار پاکستاني از خدمات ارائه شده رضایت دارند اما ما به عنوان میزبان به این سطح از خدمات راضی نبوده و در پی افزایش سطح خدمات هستیم.

️نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در دستگاه امام حسین(ع) مردم با جان و دل پای کار هستند و نباید آن را سازمانی و دولتی کنیم بلکه باید فضای مردمی حاکم بر این فعالیت‌ها باشد.

️وی افزود: دولت وظیفه فراهم کردن خدمات زیرساختی و سایر خدمات رفاهی را عهده‌دار است که به صورت رایگان به زوار ارائه می‌شود و طبیعتا در این جهت هر کس هر توانی که دارد باید به کار بگیرد اما اگر در مواردی میزان یا سطح ارائه خدمات پایین‌ بود نباید زائران خود را طلبکار بدانند چرا که همه توان‌ها جهت رفع نیاز زوار به کار گرفته شده و دیگر جایی برای گلایه‌مندی نیست و راه حل این است که در کنار موکب‌های مردمی و ارائه خدمات رایگان به فکر راه‌اندازی فضایی باشید تا در صورت اتمام خدمات رایگان افراد با هزینه شخصی قادر به تامین مایحتاج خود باشند.

️امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اگر تنها به دنبال ارائه خدمات رایگان باشیم در مواردی که قادر به تامین همه نیازها نباشیم زوار از ما طلبکار خواهند شد همانطور که مردم کشور خودمان نیز هنگام سفر اربعین برخی از نیازها را با هزینه‌های شخصی تامین می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super